Tiskové zprávy
České dráhy: Pardubice se stanou městem v České republice s největší nabídkou spojení rychlovlaky Pendolino
26. září 2005 | České dráhy
Od 11. prosince 2005 nabídnou ČD cestujícím z a do Pardubic nejen nejrychlejší spojení s Ostravou, Olomoucí či Prahou – produkt SC Pendolino, ale i další spoje kategorie EC a IC provozované těmito rychlovlaky.
Se zcela novým typem široce dostupného kvalitního spojení zastavujícím v Pardubicích přijdou České dráhy počínaje platností nového jízdního řádu - 11. prosince 2005. Cestujícím na trase Pardubice – Olomouc – Ostrava a Pardubice – Praha nabídnou jako zákaznický produkt 6x denně spojení vlaky SuperCity Pendolino (SC Pendolino). Ty přinesou velmi podobnou kvalitu služeb i celkové pojetí cestování srovnatelné se západoevropskými vlaky TGV, Thalys či Eurostar. Současně budou vlaky SC Pendolino znamenat nejrychlejší nabídku spojení jak Pardubic s Ostravou tak i například s Olomoucí a Prahou.
Kromě vlaků SC Pendolino zastaví v Pardubicích denně další čtyři páry vlaků kategorie EuroCity (EC) a InterCity (IC) provozované rovněž rychlovlaky pendolino.
SC Pendolino jako zcela nový produkt
Zahájením provozu vlaků SC Pendolino přicházejí poprvé ve své novodobé historii České dráhy s takto komplexně pojatou a zákaznicky orientovanou nabídkou v oblasti železniční osobní přepravy vyznačující se jednoznačným produktovým přístupem a mnoha novinkami.
Klíčová fakta charakterizující produkt SC Pendolino:
* Realizace detailního zákaznického průzkumu před přípravou produktu SC Pendolino.
* Nabídka nejrychlejšího spojení Pardubic s Ostravou, Olomoucí a Prahou – zahrnující komplexní model zákaznických služeb.
* Speciální tarif nabízející vysokou přidanou hodnotu a kvalitní spojení za atraktivní cenu – včetně řady slevových modelů.
* Zajištění provozu výhradně jednotkami řady 680 – rychlovlaky pendolino Českých drah.
* Provázání cestování vlakem s dalšími druhy dopravy – včetně návazného spojení na letiště Praha – Ruzyně.
Neděle 11. prosince 2005 se stane klíčovým mezníkem v historii Českých drah, a.s. Do pravidelného provozu s cestujícími poprvé vyjedou rychlovlaky pendolino (podléhá úspěšnému dokončení schvalovacího procesu) – jako zcela nový produkt pod zákaznickou značkou SC Pendolino nabízející cestujícím vysokou kvalitu spojení obou měst. Nabídka spojení pod značkou SC Pendolino bude přitom poskytována výhradně mezi Prahou, Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou – a to celkem 6x denně (během víkendů 5x denně) s možností nástupu a výstupu ve stanicích: Praha – Holešovice, Pardubice hlavní nádraží, Olomouc hlavní nádraží, Ostrava – Svinov a Ostrava hlavní nádraží.
Nová kvalita služeb pod značkou SC Pendolino
Cestující, kteří využijí spojení vlaky SC Pendolino, získají vysoký standard následujících komplexních služeb:
Služby při odbavení
* Možnost nákupu cestovního dokladu přes internet (v přípravě, půjde o první možnost nákupu jízdenky přes internet u ČD)
* Možnost přednostního odbavení u tzv. rychlých pokladen SC Pendolino v rámci ČD Center
* Speciální čekárenské zóny pro cestující první třídy
* Nabídka parkovacího místa pro osobní automobily na nádraží (Ostrava, Olomouc)
Služby na palubě vlaku
* První vlak dálkové přepravy ČD, který bude veden jako plně nekuřácký. Současně se jedná o první nekuřácký spoj v rámci nových členských zemí EU.
* Palubní personál poskytující široké asistenční služby – včetně osobní asistence při nástupu do vlaku (cestujícím 1. třídy)
* Denní tisk a občerstvení v ceně jízdenky první třídy, široká nabídka občerstvení z minibaru s rozvozem po vlaku; nabídka občerstvení v tzv. bistrovoze
* Místa pro spoluobčany na invalidním vozíku
* Přeprava jízdních kol a kočárků
* Klimatizace, přípojky elektrického proudu – umožňující například práci na notebooku v průběhu cesty (1. třída)
* Rozšířený Informační servis v češtině, angličtině, francouzštině a němčině
* Garance jízdní doby – s kompenzací v případě zpoždění vlaku
* Další doplňkové služby: informační materiály ČD, prodej jízdních dokladu na MHD v destinacích vlaků SC Pendolino
Přeprava vlaky SC Pendolino jako produkt s komplexní nabídkou služeb se bude řídit speciální cenovou nabídkou; součástí jízdenky bude také rezervace místa. Vlaky budou tudíž obsazovány do výše kapacity míst k sezení.
SC Pendolino – nejrychlejší spojení s Ostravou a Olomoucí
Provoz vlaků SC Pendolino bude znamenat nejrychlejší variantu spojení Pardubic s Olomoucí a Ostravou. Ve směru Ostrava / Olomouc budou vlaky z Pardubic odjíždět v přibližně dvouhodinovém taktu v 6.52, 8.52, 10.52, 14.52, 16.52 a 19.22 hodin; například zpět z Ostravy hlavního nádraží pak ve 4.00, 5.45, 9.45, 11.45, 13.45 a v 17.45 hodin.
Celková jízdní doba mezi Pardubicemi a Ostravou bude činit 2 hodiny 26 minut; mezi Pardubicemi a Olomoucí pak 1 hodina 27 minut. To představuje absolutně nejrychlejší variantu pozemního spojení těchto měst. Jízdní doba mezi Prahou a Pardubicemi bude dosahovat 55 minut (pro tuto trasu není nicméně nabídka spojení SC Pendolino primárně určena).
Novinkou po zavedení vlaků SC Pendolino bude existence brzkého ranního spojení Pardubic s Olomoucí a Ostravou. První ranní vlak SC Pendolino odjíždějící z Pardubic v 6.52 bude do Olomouce přijíždět v 8.19; do stanic Ostrava Svinov a Ostrava hlavní nádraží pak v 9.18 respektive v 9.25. To umožní realizaci jednodenních služebních cest do Ostravy vlakem při využití maximálního pohodlí a efektivity vynaložení času stráveného na cestě (například ve srovnání s jízdou osobním automobilem).
V příštích letech po dokončení spojovací větvě koridoru mezi Českou Třebovou, Olomoucí a Přerovem lze očekávat další zrychlení dopravy.
Speciální značka SC Pendolino
Produkt SC Pendolino představující nabídku kvalitního spojení vlakem bude zastřešen pod touto značkou a současně bude v komunikaci se zákazníky využívat speciální logotyp. Ten bude v barevné kombinaci žluté a sytě šedivé barvy a pro zákazníky bude představovat jasný identifikační prvek kvalitního spojení mezi Prahou – Pardubicemi - Olomoucí a Ostravou.
Kromě logotypu bude barevná kombinace žluté a sytě šedé využita i na doplňcích uniforem palubního personálu vlaků SC Pendolino, informačních materiálech a dalších zákaznických atributech souvisejících s nabídkou produktu SC Pendolino.
Cenová nabídka SC Pendolino
České dráhy, a.s, nabídnou vlaky SC Pendolino jako speciální produkt, který bude mít zvláštní – tzv. globální cenovou nabídku. Ta bude obsahovat nejen veškeré služby poskytnuté v průběhu cesty; její součástí bude také rezervace místa ve vlaku. Základní jednosměrné jízdné z Pardubic do Ostravy bude činit 400 Kč v 2. vozové třídě, respektive 500 Kč v první vozové třídě. Takto stanovená cena je vysoce konkurenceschopná – její výše je dokonce nižší, než vyplynulo z realizovaného průzkumu, že by cestující byli ochotni za cestu vlakem SC Pendolino zaplatit.
K základnímu tarifu bude nicméně možné aplikovat nejen slevové modely nabízené Českými drahami (například zákaznické jízdné pro držitele Karet Z a dalších slevových průkazů); součástí cenové nabídky budou také speciální motivační ceny pro děti a mládež do 26 let s cílem získat mladé lidi pro výhodné a pohodlné cestování vlakem.
České dráhy současně počítají se zavedením dalších speciálních nabídek.
Provoz jednotek řady 680 na vlacích EC a IC – trasa Praha – Pardubice – Česká Třebová – Brno – Břeclav – Bratislava / Vídeň
Kromě spojů SC Pendolino na trase Praha – Pardubice - Olomouc – Ostrava a zpět zavedou České dráhy od roku 2006 rychlovlaky pendolino také na některé spoje do Rakouska a na Slovensko. Jedná se o dva páry vlaků EuroCity na trase Praha – Vídeň – Praha; a po jednom páru vlaků InterCity na trasách Praha – Bratislava a zpět a Praha – Břeclav a zpět. Na těchto spojích budou cestujícím poskytovány služby odpovídající vlakům kategorie EC a IC – s tím, že pro cestu těmito vlaky vedenými soupravami pendolino bude platit standardní tarif pro cestu vlaky EuroCity a InterCity (včetně relační slevy Praha – Brno ve verzi pro vlaky EC a IC). Nicméně i tyto spoje budou vedeny jako plně nekuřácké. Všechny tyto spoje standardně zastaví ve stanicích Pardubice hlavní nádraží a Česká Třebová.
Vlak má délku 184,4 metru. Jeho maximální rychlost je 230 km/h, na českých tratích bude zatím jezdit rychlostí 160 km/h. Hlavní výhodou je vybavení speciální technologií pro naklápění vozové skříně. Ta pendolinu umožňuje projíždět oblouky o malém poloměru vyšší rychlostí, než jaká je povolena pro klasické vlaky. Například na modernizovaných úsecích v okolí Moravské Sázavy tak bude jezdit až 160 km/h, zatímco běžné rychlíky těmito úseky pojedou 130 až 140 km/h.
Se zcela novým typem široce dostupného kvalitního spojení zastavujícím v Pardubicích přijdou České dráhy počínaje platností nového jízdního řádu - 11. prosince 2005. Cestujícím na trase Pardubice – Olomouc – Ostrava a Pardubice – Praha nabídnou jako zákaznický produkt 6x denně spojení vlaky SuperCity Pendolino (SC Pendolino). Ty přinesou velmi podobnou kvalitu služeb i celkové pojetí cestování srovnatelné se západoevropskými vlaky TGV, Thalys či Eurostar. Současně budou vlaky SC Pendolino znamenat nejrychlejší nabídku spojení jak Pardubic s Ostravou tak i například s Olomoucí a Prahou.
Kromě vlaků SC Pendolino zastaví v Pardubicích denně další čtyři páry vlaků kategorie EuroCity (EC) a InterCity (IC) provozované rovněž rychlovlaky pendolino.
SC Pendolino jako zcela nový produkt
Zahájením provozu vlaků SC Pendolino přicházejí poprvé ve své novodobé historii České dráhy s takto komplexně pojatou a zákaznicky orientovanou nabídkou v oblasti železniční osobní přepravy vyznačující se jednoznačným produktovým přístupem a mnoha novinkami.
Klíčová fakta charakterizující produkt SC Pendolino:
* Realizace detailního zákaznického průzkumu před přípravou produktu SC Pendolino.
* Nabídka nejrychlejšího spojení Pardubic s Ostravou, Olomoucí a Prahou – zahrnující komplexní model zákaznických služeb.
* Speciální tarif nabízející vysokou přidanou hodnotu a kvalitní spojení za atraktivní cenu – včetně řady slevových modelů.
* Zajištění provozu výhradně jednotkami řady 680 – rychlovlaky pendolino Českých drah.
* Provázání cestování vlakem s dalšími druhy dopravy – včetně návazného spojení na letiště Praha – Ruzyně.
Neděle 11. prosince 2005 se stane klíčovým mezníkem v historii Českých drah, a.s. Do pravidelného provozu s cestujícími poprvé vyjedou rychlovlaky pendolino (podléhá úspěšnému dokončení schvalovacího procesu) – jako zcela nový produkt pod zákaznickou značkou SC Pendolino nabízející cestujícím vysokou kvalitu spojení obou měst. Nabídka spojení pod značkou SC Pendolino bude přitom poskytována výhradně mezi Prahou, Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou – a to celkem 6x denně (během víkendů 5x denně) s možností nástupu a výstupu ve stanicích: Praha – Holešovice, Pardubice hlavní nádraží, Olomouc hlavní nádraží, Ostrava – Svinov a Ostrava hlavní nádraží.
Nová kvalita služeb pod značkou SC Pendolino
Cestující, kteří využijí spojení vlaky SC Pendolino, získají vysoký standard následujících komplexních služeb:
Služby při odbavení
* Možnost nákupu cestovního dokladu přes internet (v přípravě, půjde o první možnost nákupu jízdenky přes internet u ČD)
* Možnost přednostního odbavení u tzv. rychlých pokladen SC Pendolino v rámci ČD Center
* Speciální čekárenské zóny pro cestující první třídy
* Nabídka parkovacího místa pro osobní automobily na nádraží (Ostrava, Olomouc)
Služby na palubě vlaku
* První vlak dálkové přepravy ČD, který bude veden jako plně nekuřácký. Současně se jedná o první nekuřácký spoj v rámci nových členských zemí EU.
* Palubní personál poskytující široké asistenční služby – včetně osobní asistence při nástupu do vlaku (cestujícím 1. třídy)
* Denní tisk a občerstvení v ceně jízdenky první třídy, široká nabídka občerstvení z minibaru s rozvozem po vlaku; nabídka občerstvení v tzv. bistrovoze
* Místa pro spoluobčany na invalidním vozíku
* Přeprava jízdních kol a kočárků
* Klimatizace, přípojky elektrického proudu – umožňující například práci na notebooku v průběhu cesty (1. třída)
* Rozšířený Informační servis v češtině, angličtině, francouzštině a němčině
* Garance jízdní doby – s kompenzací v případě zpoždění vlaku
* Další doplňkové služby: informační materiály ČD, prodej jízdních dokladu na MHD v destinacích vlaků SC Pendolino
Přeprava vlaky SC Pendolino jako produkt s komplexní nabídkou služeb se bude řídit speciální cenovou nabídkou; součástí jízdenky bude také rezervace místa. Vlaky budou tudíž obsazovány do výše kapacity míst k sezení.
SC Pendolino – nejrychlejší spojení s Ostravou a Olomoucí
Provoz vlaků SC Pendolino bude znamenat nejrychlejší variantu spojení Pardubic s Olomoucí a Ostravou. Ve směru Ostrava / Olomouc budou vlaky z Pardubic odjíždět v přibližně dvouhodinovém taktu v 6.52, 8.52, 10.52, 14.52, 16.52 a 19.22 hodin; například zpět z Ostravy hlavního nádraží pak ve 4.00, 5.45, 9.45, 11.45, 13.45 a v 17.45 hodin.
Celková jízdní doba mezi Pardubicemi a Ostravou bude činit 2 hodiny 26 minut; mezi Pardubicemi a Olomoucí pak 1 hodina 27 minut. To představuje absolutně nejrychlejší variantu pozemního spojení těchto měst. Jízdní doba mezi Prahou a Pardubicemi bude dosahovat 55 minut (pro tuto trasu není nicméně nabídka spojení SC Pendolino primárně určena).
Novinkou po zavedení vlaků SC Pendolino bude existence brzkého ranního spojení Pardubic s Olomoucí a Ostravou. První ranní vlak SC Pendolino odjíždějící z Pardubic v 6.52 bude do Olomouce přijíždět v 8.19; do stanic Ostrava Svinov a Ostrava hlavní nádraží pak v 9.18 respektive v 9.25. To umožní realizaci jednodenních služebních cest do Ostravy vlakem při využití maximálního pohodlí a efektivity vynaložení času stráveného na cestě (například ve srovnání s jízdou osobním automobilem).
V příštích letech po dokončení spojovací větvě koridoru mezi Českou Třebovou, Olomoucí a Přerovem lze očekávat další zrychlení dopravy.
Speciální značka SC Pendolino
Produkt SC Pendolino představující nabídku kvalitního spojení vlakem bude zastřešen pod touto značkou a současně bude v komunikaci se zákazníky využívat speciální logotyp. Ten bude v barevné kombinaci žluté a sytě šedivé barvy a pro zákazníky bude představovat jasný identifikační prvek kvalitního spojení mezi Prahou – Pardubicemi - Olomoucí a Ostravou.
Kromě logotypu bude barevná kombinace žluté a sytě šedé využita i na doplňcích uniforem palubního personálu vlaků SC Pendolino, informačních materiálech a dalších zákaznických atributech souvisejících s nabídkou produktu SC Pendolino.
Cenová nabídka SC Pendolino
České dráhy, a.s, nabídnou vlaky SC Pendolino jako speciální produkt, který bude mít zvláštní – tzv. globální cenovou nabídku. Ta bude obsahovat nejen veškeré služby poskytnuté v průběhu cesty; její součástí bude také rezervace místa ve vlaku. Základní jednosměrné jízdné z Pardubic do Ostravy bude činit 400 Kč v 2. vozové třídě, respektive 500 Kč v první vozové třídě. Takto stanovená cena je vysoce konkurenceschopná – její výše je dokonce nižší, než vyplynulo z realizovaného průzkumu, že by cestující byli ochotni za cestu vlakem SC Pendolino zaplatit.
K základnímu tarifu bude nicméně možné aplikovat nejen slevové modely nabízené Českými drahami (například zákaznické jízdné pro držitele Karet Z a dalších slevových průkazů); součástí cenové nabídky budou také speciální motivační ceny pro děti a mládež do 26 let s cílem získat mladé lidi pro výhodné a pohodlné cestování vlakem.
České dráhy současně počítají se zavedením dalších speciálních nabídek.
Provoz jednotek řady 680 na vlacích EC a IC – trasa Praha – Pardubice – Česká Třebová – Brno – Břeclav – Bratislava / Vídeň
Kromě spojů SC Pendolino na trase Praha – Pardubice - Olomouc – Ostrava a zpět zavedou České dráhy od roku 2006 rychlovlaky pendolino také na některé spoje do Rakouska a na Slovensko. Jedná se o dva páry vlaků EuroCity na trase Praha – Vídeň – Praha; a po jednom páru vlaků InterCity na trasách Praha – Bratislava a zpět a Praha – Břeclav a zpět. Na těchto spojích budou cestujícím poskytovány služby odpovídající vlakům kategorie EC a IC – s tím, že pro cestu těmito vlaky vedenými soupravami pendolino bude platit standardní tarif pro cestu vlaky EuroCity a InterCity (včetně relační slevy Praha – Brno ve verzi pro vlaky EC a IC). Nicméně i tyto spoje budou vedeny jako plně nekuřácké. Všechny tyto spoje standardně zastaví ve stanicích Pardubice hlavní nádraží a Česká Třebová.
Vlak má délku 184,4 metru. Jeho maximální rychlost je 230 km/h, na českých tratích bude zatím jezdit rychlostí 160 km/h. Hlavní výhodou je vybavení speciální technologií pro naklápění vozové skříně. Ta pendolinu umožňuje projíždět oblouky o malém poloměru vyšší rychlostí, než jaká je povolena pro klasické vlaky. Například na modernizovaných úsecích v okolí Moravské Sázavy tak bude jezdit až 160 km/h, zatímco běžné rychlíky těmito úseky pojedou 130 až 140 km/h.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk