https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/pardubice-se-stanou-mestem-v-ceske-republice-s-nejvetsi-nabidkou-spojeni-rychlovlaky-pendolino
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Pardubice se stanou městem v České republice s největší nabídkou spojení rychlovlaky Pendolino

26. září 2005 | České dráhy
Od 11. prosince 2005 nabídnou ČD cestujícím z a do Pardubic nejen nejrychlejší spojení s Ostravou, Olomoucí či Prahou – produkt SC Pendolino, ale i další spoje kategorie EC a IC provozované těmito rychlovlaky.

Se zcela novým typem široce dostupného kvalitního spojení zastavujícím v Pardubicích přijdou České dráhy počínaje platností nového jízdního řádu - 11. prosince 2005. Cestujícím na trase Pardubice – Olomouc – Ostrava a Pardubice – Praha nabídnou jako zákaznický produkt 6x denně spojení vlaky SuperCity Pendolino (SC Pendolino). Ty přinesou velmi podobnou kvalitu služeb i celkové pojetí cestování srovnatelné se západoevropskými vlaky TGV, Thalys či Eurostar. Současně budou vlaky SC Pendolino znamenat nejrychlejší nabídku spojení jak Pardubic s Ostravou tak i například s Olomoucí a Prahou.

Kromě vlaků SC Pendolino zastaví v Pardubicích denně další čtyři páry vlaků kategorie EuroCity (EC) a InterCity (IC) provozované rovněž rychlovlaky pendolino.


SC Pendolino jako zcela nový produkt

Zahájením provozu vlaků SC Pendolino přicházejí poprvé ve své novodobé historii České dráhy s takto komplexně pojatou a zákaznicky orientovanou nabídkou v oblasti železniční osobní přepravy vyznačující se jednoznačným produktovým přístupem a mnoha novinkami.

Klíčová fakta charakterizující produkt SC Pendolino:
* Realizace detailního zákaznického průzkumu před přípravou produktu SC Pendolino.
* Nabídka nejrychlejšího spojení Pardubic s Ostravou, Olomoucí a Prahou – zahrnující komplexní model zákaznických služeb.
* Speciální tarif nabízející vysokou přidanou hodnotu a kvalitní spojení za atraktivní cenu – včetně řady slevových modelů.
* Zajištění provozu výhradně jednotkami řady 680 – rychlovlaky pendolino Českých drah.
* Provázání cestování vlakem s dalšími druhy dopravy – včetně návazného spojení na letiště Praha – Ruzyně.

Neděle 11. prosince 2005 se stane klíčovým mezníkem v historii Českých drah, a.s. Do pravidelného provozu s cestujícími poprvé vyjedou rychlovlaky pendolino (podléhá úspěšnému dokončení schvalovacího procesu) – jako zcela nový produkt pod zákaznickou značkou SC Pendolino nabízející cestujícím vysokou kvalitu spojení obou měst. Nabídka spojení pod značkou SC Pendolino bude přitom poskytována výhradně mezi Prahou, Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou – a to celkem 6x denně (během víkendů 5x denně) s možností nástupu a výstupu ve stanicích: Praha – Holešovice, Pardubice hlavní nádraží, Olomouc hlavní nádraží, Ostrava – Svinov a Ostrava hlavní nádraží.


Nová kvalita služeb pod značkou SC Pendolino

Cestující, kteří využijí spojení vlaky SC Pendolino, získají vysoký standard následujících komplexních služeb:

Služby při odbavení
* Možnost nákupu cestovního dokladu přes internet (v přípravě, půjde o první možnost nákupu jízdenky přes internet u ČD)
* Možnost přednostního odbavení u tzv. rychlých pokladen SC Pendolino v rámci ČD Center
* Speciální čekárenské zóny pro cestující první třídy
* Nabídka parkovacího místa pro osobní automobily na nádraží (Ostrava, Olomouc)

Služby na palubě vlaku
* První vlak dálkové přepravy ČD, který bude veden jako plně nekuřácký. Současně se jedná o první nekuřácký spoj v rámci nových členských zemí EU.
* Palubní personál poskytující široké asistenční služby – včetně osobní asistence při nástupu do vlaku (cestujícím 1. třídy)
* Denní tisk a občerstvení v ceně jízdenky první třídy, široká nabídka občerstvení z minibaru s rozvozem po vlaku; nabídka občerstvení v tzv. bistrovoze
* Místa pro spoluobčany na invalidním vozíku
* Přeprava jízdních kol a kočárků
* Klimatizace, přípojky elektrického proudu – umožňující například práci na notebooku v průběhu cesty (1. třída)
* Rozšířený Informační servis v češtině, angličtině, francouzštině a němčině
* Garance jízdní doby – s kompenzací v případě zpoždění vlaku
* Další doplňkové služby: informační materiály ČD, prodej jízdních dokladu na MHD v destinacích vlaků SC Pendolino

Přeprava vlaky SC Pendolino jako produkt s komplexní nabídkou služeb se bude řídit speciální cenovou nabídkou; součástí jízdenky bude také rezervace místa. Vlaky budou tudíž obsazovány do výše kapacity míst k sezení.


SC Pendolino – nejrychlejší spojení s Ostravou a Olomoucí

Provoz vlaků SC Pendolino bude znamenat nejrychlejší variantu spojení Pardubic s Olomoucí a Ostravou. Ve směru Ostrava / Olomouc budou vlaky z Pardubic odjíždět v přibližně dvouhodinovém taktu v 6.52, 8.52, 10.52, 14.52, 16.52 a 19.22 hodin; například zpět z Ostravy hlavního nádraží pak ve 4.00, 5.45, 9.45, 11.45, 13.45 a v 17.45 hodin.

Celková jízdní doba mezi Pardubicemi a Ostravou bude činit 2 hodiny 26 minut; mezi Pardubicemi a Olomoucí pak 1 hodina 27 minut. To představuje absolutně nejrychlejší variantu pozemního spojení těchto měst. Jízdní doba mezi Prahou a Pardubicemi bude dosahovat 55 minut (pro tuto trasu není nicméně nabídka spojení SC Pendolino primárně určena).

Novinkou po zavedení vlaků SC Pendolino bude existence brzkého ranního spojení Pardubic s Olomoucí a Ostravou. První ranní vlak SC Pendolino odjíždějící z Pardubic v 6.52 bude do Olomouce přijíždět v 8.19; do stanic Ostrava Svinov a Ostrava hlavní nádraží pak v 9.18 respektive v 9.25. To umožní realizaci jednodenních služebních cest do Ostravy vlakem při využití maximálního pohodlí a efektivity vynaložení času stráveného na cestě (například ve srovnání s jízdou osobním automobilem).

V příštích letech po dokončení spojovací větvě koridoru mezi Českou Třebovou, Olomoucí a Přerovem lze očekávat další zrychlení dopravy.


Speciální značka SC Pendolino

Produkt SC Pendolino představující nabídku kvalitního spojení vlakem bude zastřešen pod touto značkou a současně bude v komunikaci se zákazníky využívat speciální logotyp. Ten bude v barevné kombinaci žluté a sytě šedivé barvy a pro zákazníky bude představovat jasný identifikační prvek kvalitního spojení mezi Prahou – Pardubicemi - Olomoucí a Ostravou.

Kromě logotypu bude barevná kombinace žluté a sytě šedé využita i na doplňcích uniforem palubního personálu vlaků SC Pendolino, informačních materiálech a dalších zákaznických atributech souvisejících s nabídkou produktu SC Pendolino.



Cenová nabídka SC Pendolino

České dráhy, a.s, nabídnou vlaky SC Pendolino jako speciální produkt, který bude mít zvláštní – tzv. globální cenovou nabídku. Ta bude obsahovat nejen veškeré služby poskytnuté v průběhu cesty; její součástí bude také rezervace místa ve vlaku. Základní jednosměrné jízdné z Pardubic do Ostravy bude činit 400 Kč v 2. vozové třídě, respektive 500 Kč v první vozové třídě. Takto stanovená cena je vysoce konkurenceschopná – její výše je dokonce nižší, než vyplynulo z realizovaného průzkumu, že by cestující byli ochotni za cestu vlakem SC Pendolino zaplatit.

K základnímu tarifu bude nicméně možné aplikovat nejen slevové modely nabízené Českými drahami (například zákaznické jízdné pro držitele Karet Z a dalších slevových průkazů); součástí cenové nabídky budou také speciální motivační ceny pro děti a mládež do 26 let s cílem získat mladé lidi pro výhodné a pohodlné cestování vlakem.


České dráhy současně počítají se zavedením dalších speciálních nabídek.

Provoz jednotek řady 680 na vlacích EC a IC – trasa Praha – Pardubice – Česká Třebová – Brno – Břeclav – Bratislava / Vídeň

Kromě spojů SC Pendolino na trase Praha – Pardubice - Olomouc – Ostrava a zpět zavedou České dráhy od roku 2006 rychlovlaky pendolino také na některé spoje do Rakouska a na Slovensko. Jedná se o dva páry vlaků EuroCity na trase Praha – Vídeň – Praha; a po jednom páru vlaků InterCity na trasách Praha – Bratislava a zpět a Praha – Břeclav a zpět. Na těchto spojích budou cestujícím poskytovány služby odpovídající vlakům kategorie EC a IC – s tím, že pro cestu těmito vlaky vedenými soupravami pendolino bude platit standardní tarif pro cestu vlaky EuroCity a InterCity (včetně relační slevy Praha – Brno ve verzi pro vlaky EC a IC). Nicméně i tyto spoje budou vedeny jako plně nekuřácké. Všechny tyto spoje standardně zastaví ve stanicích Pardubice hlavní nádraží a Česká Třebová.

Vlak má délku 184,4 metru. Jeho maximální rychlost je 230 km/h, na českých tratích bude zatím jezdit rychlostí 160 km/h. Hlavní výhodou je vybavení speciální technologií pro naklápění vozové skříně. Ta pendolinu umožňuje projíždět oblouky o malém poloměru vyšší rychlostí, než jaká je povolena pro klasické vlaky. Například na modernizovaných úsecích v okolí Moravské Sázavy tak bude jezdit až 160 km/h, zatímco běžné rychlíky těmito úseky pojedou 130 až 140 km/h.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist