https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/pardubicemi-projede-denne-az-20-spoju-vedenych-rychlovlaky-pendolino
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Pardubicemi projede denně až 20 spojů vedených rychlovlaky pendolino

23. listopadu 2005 | České dráhy
Pardubicemi projede denně až 20 spojů vedených rychlovlaky pendolino, mnohé jako spoje EuroCity, další jako společné spoje s Českými aeroliniem.

Trať 010 (Praha) – Kolín – Česká Třebová
Počet vlaků se zásadně nemění, drobné úpravy doznalo omezení jízdy některých ranních vlaků o víkendech. Pro úpravu časových poloh vlaků dálkové dopravy dojde i ke změnám časů u osobních vlaků.

V trati Pardubice hl.n. – Česká Třebová bude zaveden prakticky hodinový takt vlaků s odjezdy cca 40.–55.min; v dopoledním sedle a večer bude takt dvouhodinový. V Pardubicích hl.n. jsou v co největší míře zajištěny přípoje ze směru Kolín. V opačném směru budou vlaky odjíždět okolo 15. min z České Třebové, tedy cca o 5-10 min dříve.

V trati Kolín – Pardubice hl.n. bude základní takt osobních vlaků veden cca o 10 min později, odjezdy z Kolína jsou přibližně v celou hodinu. V trati Pardubice hl.n. – Kolín budou vlaky odjíždět v rozmezí prvních 10 min po celé hodině tak, aby byly v Kolíně zajištěny přípoje ve směru Praha. Sedm párů vlaků bude opět jezdit mezi Prahou Masarykovým nádražím a Pardubicemi hl.n. bez přestupu a budou vedeny moderními elektrickými patrovými jednotkami řady 471.

V trati Pardubice hl.n. – Moravany s pokračováním do Holic pojede v novém JŘ po 7.hodině ranní jediný pár přímých motorových vlaků a to proto, že osobní vlaky hlavní trati se budou přibližně potkávat právě ve stanici Moravany, kde k nim budou zajištěny přípoje ze směrů Holice a Chrudim. Zachován zůstane ještě přímý večerní vlak z Holic (odj. 22:40) do Pardubic hl.n.

Trať 015 Přelouč – Prachovice
Počet vlaků se nemění, o víkendech došlo k omezení jízdy jednoho páru ranních vlaků. Časové polohy vlaků odpovídají požadavku zajistit přípoje zejména v ŽST Přelouč. Na této trati bude zaveden specifický způsob odbavování cestujících (vlaky bez vlakové čety – systém obdobný MHD větších měst).

Trať 016 Chrudim – Borohrádek
Na trati 016 dojde k výrazné změně související s omezením počtu přímých vlakových spojů relace Pardubice hl.n. – Holice (- Borohrádek). Z Pardubic do Holic a opačně pojede v novém JŘ po 7.hodině ranní jediný pár přímých motorových vlaků a to proto, že osobní vlaky hlavní trati se budou přibližně potkávat právě ve stanici Moravany, kde k nim budou zajištěny přípoje ze směrů Holice a Chrudim. Zachován zůstane ještě přímý večerní vlak z Holic (odj. 22:40) do Pardubic hl.n

V trati Moravany – Holice bude přibližně hodinový interval mezi vlaky a prakticky každý druhý vlak pojede až do Borohrádku, vznikne tak dvouhodinový interval v trati Moravany – Borohrádek. V opačném směru bude systém totožný.

V trati Chrudim – Moravany bude interval mezi vlaky dvouhodinový, ve špičce bude zkrácen na hodinový. Odjezdy z Chrudimi budou zpravidla okolo 20.min v sudou hodinu, odjezdy z Moravan okolo 10.min v lichou hodinu. Ranní doprava jede v mírně upraveném schématu tak, aby plnila požadavky na přepravu do zaměstnání a škol.

Úpravami omezení jízdy vlaků dojde ke zlepšení návazností spojů mezi tratěmi číslo 010 a 016 o víkendech.

Trať 017 Chrudim město – Heřmanův Městec
Polohy vlaků na této trati s nízkou frekvencí cestujících jsou přizpůsobeny přípojovým návaznostem v Heřmanově Městci, resp. Chrudimi. Nově v sobotu nepojede ranní pár vlaků, ani dopolední spoj z Heřmanova Městce, nedělní spoj z Chrudimi města jezdící po 8.hodině pojede nově až v 10:36.

Na této trati bude rovněž zaveden specifický způsob odbavování cestujících (vlaky bez vlakové čety – systém obdobný MHD větších měst), shodně jako na trati 015.

Trať 018 Choceň - Litomyšl
Na trati 018 dojde k některým změnám v polohách a vedení vlaků; většina úprav je vyvolána zajištěním návazností v ŽST Choceň. Zásadní změnou je však záměna tras večerního páru vlaků, kdy osobní vlak z Chocně odjíždějící po 20.hodině pojede až do Litomyšle a vlak jedoucí o hodinu později bude veden jen do Vysokého Mýta; v opačném směru pojede poslední vlak z Litomyšle do Chocně již po 21. hodině a noční vlak bude veden jen z Vysokého Mýta. Tato úprava přináší přípoj na poslední večerní v Chocni zastavující rychlík (R 223) na Moravu / Slovensko. Pokud tato přípojová návaznost nebude vyžadována a obce budou požadovat záměnu tras večerních vlaků, bude možno po projednání s objednavatelem upravit polohy vlaků od změny jízdního řádu.

Trať 021 (Týniště n. O.) – Letohrad - Štíty
Na trati 021 dochází od nového JŘ k administrativní změně cílového místa v tabulkách JŘ (úprava číslování traťových úseků) – nově trať Týniště n.Orlicí – Letohrad – Štíty. Úsek původní tratě číslo 021 Dolní Lipka – Hanušovice bude přečíslován na trať číslo 025.

Rozsah regionální osobní dopravy ani časové polohy vlaků nedoznají zásadních změn. Nebude však veden žádný přímý vlak v trati Letohrad – Hanušovice; většina vlaků bude vedena na rameni Letohrad – Štíty, s přestupní vazbou v Dolní Lipce k vlakům do Hanušovic.

Osobní vlak odjíždějící z Letohradu (16:07) do Moravského Karlova pojede nově denně, následující vlak bude veden o 30 min později.

Trať 024 Ústí nad Orlicí - Letohrad
Na trati 024 dojde k významnějším změnám v časové poloze u 2 dopoledních vlaků – odjezdy z Ústí nad Orlicí budou dříve, a to v 7:33 a 8:36 hodin. Další změny jsou s cílem zajistit lepší návaznosti ve stanicích Letohrad a Ústí nad Orlicí. Dopolední vlak odjede z Letohradu již v 10:03 h a obslouží všechny zastávky; stejně tak osobní vlaky v obou směrech jedoucí po 15. hodině zastaví na všech zastávkách. Spěšný vlak č. 1907 z Pardubic hl.n. bude veden později cca o 70 min, v jeho stávající trase z Ústí nad Orlicí pojede osobní zastávkový vlak; v opačném směru pojede spěšný vlak č. 1906 z Letohradu do Pardubic denně. Jinak rozloženy budou časy večerních vlaků do Ústí nad Orlicí, poslední spoj pojede z Letohradu až ve 21:09 h.

Trať 025 Dolní Lipka - Hanušovice
Na trati 025 dochází od nového JŘ ke změně číslování, na trať Dolní Lipka - Hanušovice. Původní trať číslo 025 (Dolní Lipka – Štíty) je nově součástí tratě z Týniště nad Orlicí a Letohradu, číslo 021.

Rozsah regionální osobní dopravy zůstane nezměněn. Nebude již veden žádný přímý vlak v úseku Letohrad – Hanušovice a opačně (přestup v Dolní Lipce).

Trať 031 Pardubice hl. n. – Hradec Králové hl. n. (- Jaroměr)
Model dopravy mezi oběma krajskými městy bude provozován prakticky ve stejné podobě jako ve stávajícím JŘ; zrychlené vlaky zastaví pouze ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem.

V zásadě budou v celou hodinu od 8 do 19 hodin vedeny z Pardubic hl.n. zrychlené spoje; v cca 30.minutu pojedou zastávkové spoje. V ranní špičce jsou odjezdy zrychlených vlaků z Pardubic hl.n. v cca 5:30 a 6.30 h, zastávkové vlaky pojedou v 5, 6 a 7 hodin a od 7:30 h v hodinovém intervalu.

V opačném směru odjedou zrychlené vlaky z Hradce Králové hl.n. v hodinovém intervalu v cca 44.minutu, zastávkové spoje budou mít odjezd v 04.minutu.

Většina vlaků pojede denně, víkendové omezení bude mít pouze několik ranních vlaků.

Trať 238 Pardubice hl. n. – Havlíčkův Brod
Model dopravy na trati 238 je přizpůsoben již několik let fungující pravidelné dopravě mezi Pardubicemi a Hradcem Králové a na tuto jsou vytvořeny obousměrné vazby ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem. Z důvodu poptávky po rychlém spojení krajského centra s Chrudimí bude i nadále zajišťována příměstská doprava mezi Pardubicemi a Chrudimí, resp. Slatiňany, zastoupená zastávkovými i zrychlenými spoji. Většina těchto vlaků nadále pojede jen v pracovních dnech. Systém bude doplněn novým zrychleným vlakem z Chrudimi (7:40). Jízdní doba zrychlených vlaků z Pardubic se pohybuje okolo 20 min; vytvořením vazeb v Pardubicích-Rosicích nad Labem na vlaky směr Hradec Králové lze dosáhnout spojení Chrudimi se sousedním krajským městem u vybraných spojů i pod 40 min; v opačném směru jsou některá spojení realizovaná z Hradce Králové již za 33 min, včetně přestupu.

Většina vlaků jedoucích z Pardubic hl.n. ve směru Chrudim (-Havlíčkův Brod) bude tradičně vedena na závěsu vlaků jedoucích ve směru Hradec Králové, s odvěšením v Pardubicích-Rosicích nad Labem. Ve směru do Pardubic bude mít většina vlaků v Pardubicích-Rosicích nad Labem pobyt z technologických důvodů (propustnost trati) okolo 10 min, avšak cestující mohou využít pro dřívější dojezd do Pardubic hl.n. vlak jedoucí od Hradce Králové.

Dopolední osobní vlak z Pardubic hl.n. do Havlíčkova Brodu odjede později, až v 8:55 h, stejně tak polední zrychlený vlak do Chrudimi odjede z Pardubic-Rosic nad Labem až ve 12:03 h. Odpolední vlak do Hlinska v Čechách odjede z Pardubic hl.n. až v 16:55 h, od přípojů a v trati do Chrudimi bude veden jako zrychlený. Spojení do Hlinska v Čechách se zlepšuje prodloužením stávajícího vlaku s odjezdem z Pardubic hl.n. v 18:30 h, který nyní končil ve Žďárci u Skutče.

Ve směru do Pardubic je zrušen dopolední osobní vlak z Hlinska v Čechách nyní odjíždějící po 9.hodině, protože v podobné poloze pojede nově R 980 z Jihlavy, s obvyklým rychlíkovým zastavením. V odpoledních hodinách se zlepšuje spojení z Hlinska v Čechách (zaveden vlak ve 14:10 h) ve směru Pardubice. Z důvodu nové podvečerní polohy R 982 (Hlinsko v Čechách 17:03 h) je posunut odjezd zastávkového vlaku ve směru Pardubice až na 18:17 h. Poslední spojení z Havlíčkova Brodu (nově již v 19:18 h) je vedeno jako přestupní ve Žďárci u Skutče, jedná se o dřívější polohu o cca 60 min. Večerní vlak dojíždějící do Pardubic hl.n. ve 22:36 h bude nově veden pouze z Chrudimi (odjezd ve 22:15 h).

Zcela novým bude víkendový zrychlený vlak Os 15331, kterým bude zajištěno spojení z Pardubic (8:10) na Vysočinu – cílovou stanicí je Polička. Ve vlaku bude řazen vůz umožňující pohodlnou přepravu kol v letních měsících a lyží v zimních měsících. Zpět bude tento vůz řazen v sobotu v zimě na vlaku odjíždějícím z Poličky ve 14:35 hodin a pojede jako přímý vůz až do Pardubic (16.48), v neděli bude tento vůz k dispozici pro návrat rekreační frekvence vlakem odjíždějícím z Poličky v 17:16 hodin jako přímý s příjezdem do Pardubic hl.n. v 19.39 hodin. Tato pozdější podoba spojení bude nabízena rovněž o sobotách v létě (návrat cyklistů apod.).

Trať 260 Česká Třebová – Brno hl. n.
Na trati číslo 260 nedojde k žádným zásadním změnám v regionální osobní dopravě oproti současnému jízdnímu řádu. Přibližně dvouhodinový takt „dlouhých“ osobních vlaků mezi Českou Třebovou a Brnem bude ve špičkách dne doplněn do hodinového taktu v úseku Česká Třebová – Svitavy. Stejně tomu bude i v opačném směru.

Z důvodu zajištění spolehlivého přípoje v České Třebové bylo plánováno, že osobní vlaky jedoucí po 13. a 17. hodině v novém JŘ projedou na zastávce Semanín. Pro následný nesouhlas obce, který však byl až po uzávěrce JŘ, bylo Českými dráhami, a.s., rozhodnuto, že tyto dva vlaky budou na jmenované zastávce zastavovat a záležitost bude definitivně upravena únorovou změnou jízdního řádu.

Trať 261 Svitavy – Žďárec u Skutče
Na trati 261 nedojde k žádným zásadním změnám v polohách vlaků, jsou zohledněny přípoje ve stanicích Svitavy a Žďárec u Skutče.

Zcela novým bude zrychlený víkendový osobní vlak z Pardubic hl.n., s dojezdem do Poličky těsně po 10.hodině. Ve vlaku bude řazen vůz umožňující pohodlnou přepravu kol v letních měsících a lyží v zimních měsících. Zpět bude tento vůz řazen v sobotu v zimě na vlaku odjíždějícím z Poličky ve 14:35 hodin a pojede jako přímý vůz až do Pardubic (16.48), v neděli bude tento vůz k dispozici pro návrat rekreační frekvence vlakem odjíždějícím z Poličky v 17:16 hodin jako přímý s příjezdem do Pardubic hl.n. v 19.39 hodin. Tato pozdější podoba spojení bude nabízena rovněž o sobotách v létě (návrat cyklistů apod.).

Časová poloha posledního vlaku odjíždějícího z Poličky (nově 19:55) do Žďárce u Skutče bude ještě předmětem jednání s objednavatelem dopravní obslužnosti tak, aby se případně upravil odjezd do dřívější polohy (o cca 60 min) únorovou změnou jízdního řádu a zlepšilo se dojíždění občanů ze zaměstnání.

Trať 262 Česká Třebová – Chornice (- Skalice nad Svitavou)
Na trati 262 dojde k takovým změnám, aby byly v maximální míře zajištěny přípoje nejen v České Třebové, ale i v Chornicích. Polední vlak z České Třebové pojede o 50 min později (odj. 12:08). Později také pojede poslední vlak z Chornic, nově odjezd ve 21:30 hodin.

Novinkou bude v neděli vedení vlaku odjíždějícího z České Třebové v 18:04 h až do Chornic (19:07), s přípojem na osobní vlak do Skalice nad Svitavou (příj. 20:09). V opačném směru v neděli z Chornic pojede osobní vlak v 18:10 hodin, s příjezdem do České Třebové v 19:25 hodin a přípojem na dálkové vlaky.

Novým spojením Chornic s Českou Třebovou bude v pracovní dny osobní vlak s odjezdem z Chornic ve 13:50 hodin a příjezdem do České Třebové ve 14:55 hodin.

Trať 270 Česká Třebová – Zábřeh na Moravě (- Přerov)
Na trati 270 dojde po ukončení výstavby koridorové železniční tratě mezi Českou Třebovou a Zábřehem na Moravě ke změnám v polohách osobních vlaků. Vlaky ve směru Česká Třebová – Zábřeh na Moravě budou z České Třebové odjíždět v cca 16. - 18. minutu a v tomto směru bude vedeno celkem 9 osobních vlaků v průběhu dne. Tyto vlaky budou doplněny o 2 „krátké vlaky“ mezi Českou Třebovou a Lanškrounem v ranní a odpolední době. V opačném směru budou osobní vlaky dojíždět do České Třebové na cca 40. - 45. minutu. I v tomto směru bude v průběhu dne vedeno 9 osobních vlaků, které budou v ranní a odpolední době doplněny o 4 „krátké vlaky“ mezi Lanškrounem a Českou Třebovou. Na četné žádosti cestujících bude opět nově zaveden vlak Os 3713 s odjezdem z České Třebové v 15.20 hodin, s cílovou stanicí Přerov.

Trať 272 Rudoltice v Čechách – Lanškroun
Rozsah osobní dopravy bez podstatných změn, časové polohy upraveny vzhledem k polohám vlaků jedoucích po trati číslo 270 (přípoje ve stanici Rudoltice v Čechách).

Dopravní integrovaný systém VYDIS
V okolí krajských měst Pardubického a Královéhradeckého kraje je cestujícím již několik let k dispozici dopravní integrovaný systém VYDIS. Tento systém umožňuje zákazníkům snadné použití dopravních prostředků městské hromadné dopravy, provozovaných akciovými společnostmi Dopravní podnik města Hradce Králové a Dopravní podnik města Pardubic, a také linkových spojů společnosti ORLOBUS, a.s., na území města Jaroměř. Samozřejmostí je odbavení jednotným jízdním dokladem za zvýhodněnou cenu pro všechny použité prostředky zúčastněných dopravců.

České dráhy, a.s., do tohoto systému přispívají svými regionálními spoji na tratích 010, 016, 020, 031, 040, 041 a 238. Naši zákazníci tak mohou využít výhod VYDISu uvnitř rozsáhlého území, které je v současnosti ohraničeno městy Chrudim, Moravany, Holice, Týniště nad Orlicí, Jaroměř, Sadová, Nový Bydžov, Chlumec nad Cidlinou a Chvaletice.

O oblíbenosti systému VYDIS mezi obyvateli svědčí stále rostoucí trend počtu zákazníků, kteří jej k pravidelným i nahodilým cestám do center krajů používají. Časté požadavky na další rozšiřování integrovaného systému VYDIS o nové zóny naznačují do příštích let nutnost komplexně řešit rozvoj tohoto způsobu odbavení, a to především s cílem plné spokojenosti uživatelů veřejné osobní dopravy v regionu.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist