Tiskové zprávy
Magistrát hl. m. Prahy: Pavel Bém symbolicky zahájil stavbu tunelu Brusnice
2. října 2009 | Magistrát hl. m. Prahy
Primátor hl. m. Prahy Pavel Bém dnes symbolicky uložil sošku sv. Barbory na portál tunelu Myslbekova. Symbolicky tak zahájil ražební práce na tunelu Brusnice, který je součásti stavebního úseku Tunelu Blanka - Myslbekova – Prašný most.
„Silniční tunelový komplex Blanka je největší podzemní stavba budovaná v současné době v České republice, jedná se o nejdelší městský tunel ve střední Evropě. V Praze je 678 tisíc registrovaných automobilů, v počtu aut na jednoho Pražana jsme na druhém místě v Evropě. Našim cílem je chránit historické jádro města a pražskou památkovou rezervaci i pro příští generace. Proto kopeme tunel a jdeme s dopravou pod zem," řekl primátor hl. m. Prahy Pavel Bém.
Ražbou tunelového úseku Brusnice se zahajuje výstavba poslední etapy cca 5km dlouhé podzemní části okruhu od ulice Myslbekovy, po Pelc - Tyrolku. Tunel je součástí stavby Myslbekova-Prašný most, třetí stavby tunelového komplexu Blanka. Bude stejně jako předchozí úseky ražen technologií nové rakouské tunelovací metody (NRTM). Práce v podzemí budou probíhat v nepřetržitém provozu.
Předpokládaný termín dokončení ražeb je konec roku 2010 v závislosti na geologických poměrech masivu. Ražba byla zahájena ze staveniště Myslbekova. Oba tunelové tubusy nepodchází žádné budovy, jen v poklesové zóně se nachází budova Ministerstva kultury a domy u ulice Jelení. Před ražbou jsou v domech prováděny stavebně-technické průzkumy a budou provedena případná opatření k zajištění. Celé území včetně tramvajových tratí, komunikací a inženýrských sítí bude stále geodeticky kontrolováno a geotechniky sledováno. Transport materiálu a rubaniny bude prováděn dle stanovených a projednaných dopravních cest od jámy Myslbekova.
Občané mohou po celé době stavby získat další informace v Informačním centru Tunelu Blanka na Letné, které je otevřeno každou středu od 14 do 18 hodin.
„Silniční tunelový komplex Blanka je největší podzemní stavba budovaná v současné době v České republice, jedná se o nejdelší městský tunel ve střední Evropě. V Praze je 678 tisíc registrovaných automobilů, v počtu aut na jednoho Pražana jsme na druhém místě v Evropě. Našim cílem je chránit historické jádro města a pražskou památkovou rezervaci i pro příští generace. Proto kopeme tunel a jdeme s dopravou pod zem," řekl primátor hl. m. Prahy Pavel Bém.
Ražbou tunelového úseku Brusnice se zahajuje výstavba poslední etapy cca 5km dlouhé podzemní části okruhu od ulice Myslbekovy, po Pelc - Tyrolku. Tunel je součástí stavby Myslbekova-Prašný most, třetí stavby tunelového komplexu Blanka. Bude stejně jako předchozí úseky ražen technologií nové rakouské tunelovací metody (NRTM). Práce v podzemí budou probíhat v nepřetržitém provozu.
Předpokládaný termín dokončení ražeb je konec roku 2010 v závislosti na geologických poměrech masivu. Ražba byla zahájena ze staveniště Myslbekova. Oba tunelové tubusy nepodchází žádné budovy, jen v poklesové zóně se nachází budova Ministerstva kultury a domy u ulice Jelení. Před ražbou jsou v domech prováděny stavebně-technické průzkumy a budou provedena případná opatření k zajištění. Celé území včetně tramvajových tratí, komunikací a inženýrských sítí bude stále geodeticky kontrolováno a geotechniky sledováno. Transport materiálu a rubaniny bude prováděn dle stanovených a projednaných dopravních cest od jámy Myslbekova.
Občané mohou po celé době stavby získat další informace v Informačním centru Tunelu Blanka na Letné, které je otevřeno každou středu od 14 do 18 hodin.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




