Tiskové zprávy
KDU-ČSL: Pavel Svoboda: Příznivější práva cestujících v železniční přepravě dostala v Evropském parlamentu zelenou
16. listopadu 2018 | KDU-ČSL
Europoslanci ve čtvrtek 15. listopadu 2018 schválili návrh nařízení, kterým se posilují práva a postavení pasažérů v železniční dopravě. Nový návrh chce garantovat přívětivější prostředí pro lidi s postižením a vyšší kompenzace za zpožděné vlaky. Nová pravidla by měla platit od roku 2020.
„V případě zpoždění vlaku se díky novému návrhu nařízení budou moci cestující dovolat spravedlivé a přiměřené kompenzace. Návrh cílí i na poskytnutí pomoci osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a osobám se zdravotním postižením,“ vysvětluje člen dopravního výboru Evropského parlamentu Pavel Svoboda, KDU-ČSL/ELS.
Návrh posiluje postavení cestujících v případě zpoždění vlaku. Poslanci ve čtvrtek podpořili navázání výše odškodnění na délku zpoždění následovně: 50% sleva ceny jízdenky za zpoždění 60 až 90 minut, 75% sleva za zpoždění 91 až 120 minut a 100% sleva za zpoždění 121 minut a více.
Podle nových pravidel budou muset všechny evropské železniční společnosti poskytovat také bezplatnou asistenci lidem s hendikepem. Návrh dále počítá s větší odpovědností železničních společností za ztráty a škody na pomůckách pro lidi s postižením. Dopravce by tak byl zodpovědný například za poškození invalidního vozíku či za zranění asistenčního psa. Železniční dopravci budou nově také muset poskytovat cestujícím více informací o jejich právech a o podmínkách a o postupu vyřízení stížností.
„V případě zpoždění vlaku se díky novému návrhu nařízení budou moci cestující dovolat spravedlivé a přiměřené kompenzace. Návrh cílí i na poskytnutí pomoci osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a osobám se zdravotním postižením,“ vysvětluje člen dopravního výboru Evropského parlamentu Pavel Svoboda, KDU-ČSL/ELS.
Návrh posiluje postavení cestujících v případě zpoždění vlaku. Poslanci ve čtvrtek podpořili navázání výše odškodnění na délku zpoždění následovně: 50% sleva ceny jízdenky za zpoždění 60 až 90 minut, 75% sleva za zpoždění 91 až 120 minut a 100% sleva za zpoždění 121 minut a více.
Podle nových pravidel budou muset všechny evropské železniční společnosti poskytovat také bezplatnou asistenci lidem s hendikepem. Návrh dále počítá s větší odpovědností železničních společností za ztráty a škody na pomůckách pro lidi s postižením. Dopravce by tak byl zodpovědný například za poškození invalidního vozíku či za zranění asistenčního psa. Železniční dopravci budou nově také muset poskytovat cestujícím více informací o jejich právech a o podmínkách a o postupu vyřízení stížností.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk