https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/pendolino-ceskych-drah-jizdou-rychlosti-az-211-kmhod-otevrelo-rekonstruovany-testovaci-zeleznicni-okruh-u-velimi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Pendolino Českých drah jízdou rychlostí až 211 km/hod. otevřelo rekonstruovaný testovací železniční okruh u Velimi

14. prosince 2006 | České dráhy
Dne 13. 12. 2006 byl za účasti nejvyšších představitelů Českých drah, a. s., a Výzkumného ústavu železničního, a.s., slavnostně otevřen nově zrekonstruovaný úsek železničního zkušebního okruhu v Cerhenicích u Velimi. Realizací stavby se zlepšily podmínky pro testování kolejových vozidel v areálu VÚŽ v Cerhenicích, zdokonalena byla rovněž infrastruktura u nabízených služeb. Součástí ceremoniálu byla i testovací jízda rychlovlakem Českých drah – jednotkou řady 680 pendolino, které absolvovalo na okruhu testovací jízdu během níž dosáhlo nejvyšší rychlosti až 211 km/h.

Zkušební centrum u Velimi se skládá ze dvou vlastních zkušebních železničních okruhů, které patří k významným zkušebním centrům pro železniční techniku a drážní zařízení v Evropě. Svým technickým vybavením vytváří unikátní areál pro realizaci celé řady jak jízdních zkoušek kolejových vozidel, drážních zařízení a dopravních prostředků, tak i dalších experimentů a laboratorních zkoušek. Velký okruh je dlouhý 13,272 km s dosavadní maximální přípustnou rychlostí 210 km/h, zatímco malý okruh nabízí trať dlouhou 3,951 km s maximální přípustnou rychlostí 90 km/h. K dispozici jsou tři napájecí trakční soustavy a také hala, kterou je možno využít k přípravě na zkoušky, provádění stacionárních zkoušek nebo odstavení zkoušených vozidel v chráněném prostoru mimo čas zkoušek.

Cíl vlastní rekonstrukce „pražského“ oblouku velkého zkušebního okruhu, jejíž zhotovitelem byla firma Chládek a Tintěra, Pardubice a.s., spočíval v dosažení následujících podmínek v řešeném úseku:

* max. rychlost 230 km/h pro jednotky s naklápěcími skříněmi (max. rychlost 230 km/h (RP 5) při nápravovém tlaku 22,5 t pro jednotky s naklápěcími skříněmi a nedostatku převýšení Ikskut =296mmkm)
* max. rychlost 210 km/h pro jednotky s nenaklápěcími skříněmi. (max. rychlost 210 km/h (RP 5) při nápravovém tlaku 22,5 t pro ostatní vozidla)

Výzkumný ústav železniční, dceřiná společnost Českých drah, je společností s více než padesátiletými zkušenostmi specializovanou na odborné služby a komplexní řešení v oblasti posuzování, zkušebnictví a poradenství pro železniční systémy a drážní dopravu. VUZ nabízí široké portfolio odborných služeb jako např. autorizované činnosti zaměřené na posuzování shody, akreditované činnosti spojené se zkoušením a certifikací výrobků a systémů jakosti či expertní činnosti v oblasti železničních systémů a drážní dopravy.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist