Tiskové zprávy
České dráhy: Pendolino pojede do Bratislavy jako SC Slovenská strela
26. července 2006 | České dráhy
Jednotky pendolino splnily podmínky pro zahájení provozu na lince do Bratislavy; zástupci Českých drah a Železniční společnosti Slovensko (ŽSSK) se současně dohodli na modelu provozování rychlovlaků na lince do Bratislavy. Ty zde pojedou od nového grafikonu jako SC Slovenská strela.
Během podzimu podniknou jednotky 680 několik propagačních jízd na trase Praha – Bratislava. Od 10. prosince 2006 pak denně zajistí soupravy 680 pendolino provoz na jednom páru spojů pod značkou SuperCity a názvem SC Slovenská strela. Dohodli se na tom zástupci ČD a ŽSSK na jednání v Praze v polovině července. Další dva páry spojů SuperCity vedené soupravou pendolino pojedou od prosince také z Prahy do Vídně. Spoje SC Pendolino na trase Praha – Ostrava budou provozovány minimálně ve stejném rozsahu jako v letošním roce. České dráhy tak budou všechny spoje vedené jednotkami pendolino provozovat v kategorii SC s jednotnou úrovní služeb a s cenovým modelem umožňujícím přesně reagovat na zákaznickou poptávku na jednotlivých relacích.
„Jednotky pendolino chceme provozovat také na jižní větvi mezi Prahou, Brnem a Břeclaví jako spoje SuperCity,“ říká náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Jiří Kolář a doplňuje: „Chceme tak našim zákazníkům nabídnout nevyšší dostupnou kvalitu služeb u Českých drah a zároveň nám jízdné pro vlaky SuperCity nabízí progresivní formu konstrukce jízdného s možností pružně reagovat na trh.“ Podobné systémy se osvědčily řadě zahraničních železnic a jde o podobný systém konstrukce cen, jako využívá letecká doprava.
Dosavadní spoj kategorie EuroCity, Slovenská strela, bude v celé trase Praha – Bratislava provozován pod obchodní značkou SC Slovenská strela s vysokým stupněm kvality služeb na území České republiky i Slovenska. Spoje budou v celé trase doprovázeny personálem pro spoje SC Pendolino a poprvé v historii nabídne SC Slovenská strela spojení Prahy s Bratislavou za dobu kratší něž 4 hodiny. Ing. Luďka Hnulíková, ředitelka odboru osobní přepravy ČD, doplňuje: „Servis bude stejný jako ve vlacích SC Pendolino na trase mezi Prahou a Ostravou, o cenách však ještě budeme jednat. Podobně budeme s kolegy ze Slovenska precizovat ještě některé organizační a provozní detaily tak, aby služba byla na stejné úrovni, jakou dnes cestující znají z trasy Ostrava – Praha.“ Rozhodnuto zatím není o konečných cenách pro vnitrostátní přepravu ve vlacích SuperCity na trase Praha – Brno – Břeclav. Ing. Hnulíková říká: „Samozřejmě, že jízdné u vlaků SuperCity mezi Prahou, Brnem a Břeclaví musí být v relaci k ostatním našim nabídkám, v této trase musí být tarif shodný i pro spoje, které budou jednotkou 680 vedeny do Vídně. Tarif SuperCity nám umožňuje na tyto skutečnosti pružně reagovat – stejně jako přijít s vysoce konkurenční cenou a získat pro tyto spoje další novou klientelu. Kromě toho hodláme s nabídkou stejného modelu spolupráce, jaký funguje na trase Praha – Ostrava, oslovit také našeho partnera České aerolinie pro linku do Bratislavy. V případě dohody s ČSA a ŽSSK by pak i SC Slovenská strela byl provozován jako tzv. codesharový spoj s ČSA.“
Od 10. prosince budou v kategorii SuperCity provozovány na trati Praha – Brno - Břeclav tři páry spojů. Vedle vlaku SC Slovenská strela Praha – Bratislava pojedou další dva páry vlaků této kategorie vedené jednotkami 680 pendolino do Vídně. I pro tyto spoje je ve spolupráci s ÖBB připravována, stejně jako pro ostatní vlaky spojující Českou republiku a Rakousko, speciální tarifní nabídka.
SC Pendolino je zcela specifická nabídka rychlé železniční dopravy provozována dnes mezi Prahou a Ostravou. Součástí je speciální balíček zákaznických služeb obsahující například: rezervaci místa jako součást ceny, možnost nákupu jízdních dokladů přes internet, občerstvení v ceně první třídy, asistence speciálně školeného personálu, přepravu zdarma na letiště Praha Ruzyně návazným autobusovým spojem Airport Express a další.
Během podzimu podniknou jednotky 680 několik propagačních jízd na trase Praha – Bratislava. Od 10. prosince 2006 pak denně zajistí soupravy 680 pendolino provoz na jednom páru spojů pod značkou SuperCity a názvem SC Slovenská strela. Dohodli se na tom zástupci ČD a ŽSSK na jednání v Praze v polovině července. Další dva páry spojů SuperCity vedené soupravou pendolino pojedou od prosince také z Prahy do Vídně. Spoje SC Pendolino na trase Praha – Ostrava budou provozovány minimálně ve stejném rozsahu jako v letošním roce. České dráhy tak budou všechny spoje vedené jednotkami pendolino provozovat v kategorii SC s jednotnou úrovní služeb a s cenovým modelem umožňujícím přesně reagovat na zákaznickou poptávku na jednotlivých relacích.
„Jednotky pendolino chceme provozovat také na jižní větvi mezi Prahou, Brnem a Břeclaví jako spoje SuperCity,“ říká náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Jiří Kolář a doplňuje: „Chceme tak našim zákazníkům nabídnout nevyšší dostupnou kvalitu služeb u Českých drah a zároveň nám jízdné pro vlaky SuperCity nabízí progresivní formu konstrukce jízdného s možností pružně reagovat na trh.“ Podobné systémy se osvědčily řadě zahraničních železnic a jde o podobný systém konstrukce cen, jako využívá letecká doprava.
Dosavadní spoj kategorie EuroCity, Slovenská strela, bude v celé trase Praha – Bratislava provozován pod obchodní značkou SC Slovenská strela s vysokým stupněm kvality služeb na území České republiky i Slovenska. Spoje budou v celé trase doprovázeny personálem pro spoje SC Pendolino a poprvé v historii nabídne SC Slovenská strela spojení Prahy s Bratislavou za dobu kratší něž 4 hodiny. Ing. Luďka Hnulíková, ředitelka odboru osobní přepravy ČD, doplňuje: „Servis bude stejný jako ve vlacích SC Pendolino na trase mezi Prahou a Ostravou, o cenách však ještě budeme jednat. Podobně budeme s kolegy ze Slovenska precizovat ještě některé organizační a provozní detaily tak, aby služba byla na stejné úrovni, jakou dnes cestující znají z trasy Ostrava – Praha.“ Rozhodnuto zatím není o konečných cenách pro vnitrostátní přepravu ve vlacích SuperCity na trase Praha – Brno – Břeclav. Ing. Hnulíková říká: „Samozřejmě, že jízdné u vlaků SuperCity mezi Prahou, Brnem a Břeclaví musí být v relaci k ostatním našim nabídkám, v této trase musí být tarif shodný i pro spoje, které budou jednotkou 680 vedeny do Vídně. Tarif SuperCity nám umožňuje na tyto skutečnosti pružně reagovat – stejně jako přijít s vysoce konkurenční cenou a získat pro tyto spoje další novou klientelu. Kromě toho hodláme s nabídkou stejného modelu spolupráce, jaký funguje na trase Praha – Ostrava, oslovit také našeho partnera České aerolinie pro linku do Bratislavy. V případě dohody s ČSA a ŽSSK by pak i SC Slovenská strela byl provozován jako tzv. codesharový spoj s ČSA.“
Od 10. prosince budou v kategorii SuperCity provozovány na trati Praha – Brno - Břeclav tři páry spojů. Vedle vlaku SC Slovenská strela Praha – Bratislava pojedou další dva páry vlaků této kategorie vedené jednotkami 680 pendolino do Vídně. I pro tyto spoje je ve spolupráci s ÖBB připravována, stejně jako pro ostatní vlaky spojující Českou republiku a Rakousko, speciální tarifní nabídka.
SC Pendolino je zcela specifická nabídka rychlé železniční dopravy provozována dnes mezi Prahou a Ostravou. Součástí je speciální balíček zákaznických služeb obsahující například: rezervaci místa jako součást ceny, možnost nákupu jízdních dokladů přes internet, občerstvení v ceně první třídy, asistence speciálně školeného personálu, přepravu zdarma na letiště Praha Ruzyně návazným autobusovým spojem Airport Express a další.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk