https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/pesky-z-hlavniho-nadrazi-na-metro-a-za-pet-minut.chodnicek-smrti-je-rozsireny-pocet-jizdnich-pruhu-magistraly-zustal-stejny
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Hl. město Praha: Pěšky z Hlavního nádraží na metro A za pět minut. „Chodníček smrti“ je rozšířený, počet jízdních pruhů magistrály zůstal stejný

18. listopadu 2019 | Hl. město Praha
Pražané i turisté mají od dnešního dne bezpečnou cestu na Vinohrady nebo pěšky na metro A. Místy jen 30 centimetrů široká obruba chodníku přiléhající k magistrále byla rozšířena na plnohodnotný chodník bez ubrání jízdních pruhů. Technická správa komunikací hl. m. Prahy dokončila stavbu dříve, předpokládaný termín dokončení prací byl konec listopadu.

„Pražané se místu naučili říkat „chodníček smrti”, ale tuhle přezdívku už nemusí dál používat. Chodník podél magistrály mezi Hlavním nádražím a Národním muzeem jsme rozšířili tak, aby se po něm dalo pohybovat bezpečně, důstojně a bez strachu o život. Chodník využívají místní pro cestu na Vinohrady i turisté, pro které doteď první setkání s Prahou začínalo procházkou s kufry těsně okolo projíždějících aut a autobusů. Neubrali jsme zároveň jediný jízdní pruh, jen se upravila jejich šířka,“ řekl náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Adam Scheinherr.

Vybudováním chodníku mezi Hlavním nádražím a Vinohrady přispěla metropole k větší bezpečnosti, jelikož těmito místy v minulosti chodilo mnoho lidí. Ti ovšem svým jednáním ohrožovali nejen sebe, ale i řidiče. V nejužším místě má nový chodník 175 centimetrů, nejširší místo nově dosahuje ke třem metrům. Nová trasa pro pěší zároveň neovlivní plynulost automobilového provozu. Podařilo se i zachovat širší pravý pruh pro pohodlný a bezpečný průjezd autobusů a jiných větších vozidel.

„O zpřístupnění Hlavního nádraží z Vinohrad jsme usilovali řadu let. Proto jsem rád, že jsme konečně s městem Prahou našli společné řešení, které zajistí bezpečnost chodců a nijak neomezí plynulost silničního provozu,“ uvedl místostarosta Prahy 2 pro oblast dopravy, financí a investic Jan Korseska.

Stavba navazuje na rekonstrukci prostoru mezi Národním muzeem a jeho Novou budovou, celkově vyšla na 6 milionů korun. „Použili jsme zde stejnou dlažbu jako u muzejní oázy. Asfalt nahradila krásná žula z Mrákotína,“ dodal Adam Scheinherr.
tisknout poslat
 twitter
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist