Tiskové zprávy
Oživení: Petice Město pro lidi za uzavření centra autům byla zaslána starostům všech pražských městských částí
Poté, co zastupitelé hlavního města Prahy neumožnili zástupcům občanů petice Město pro lidi promluvit na zasedání zastupitelstva hlavního města Prahy, obrací se dnes sdružení Oživení také na starosty všech městských částí hl. m. Prahy. Starostové okrajových městských částí najdou v petici podporu pro lepší železniční propojení jejich čtvrti s centrem, starostové centrálních částí naopak mají v petici podporu pro zklidnění magistrály.
Lidé v petici požadují zřízení Metropolitních linek Českých drah - obdoby německého S-bahnu, zachování pruhů pro autobusy na magistrále a jejich zřízení na všech víceproudých komunikacích vedoucích do města, uzavření Pražské památkové rezervace pro automobily s výjimkou parkování pro rezidenty a vjezdu pro zásobování přes noc, rozsáhlou výstavbu cyklostezek s rozpočtem ve výši alespoň jednoho procenta rozpočtu na dopravu, přeměnu magistrály na městský bulvár a instalaci zpomalovacích prahů a dalších bezpečnostních prvků u škol.
Po ničivých záplavách v srpnu 2002 byla po dobu přibližně jednoho měsíce z širšího centra zcela vyloučena individuální automobilová doprava (IAD). Další měsíc byla IAD silně omezena. Přes veškeré obavy z kolapsu dopravy ve městě nic takového nenastalo. Tramvaje, přestože přepravovaly cestující z metra, jezdily přesněji a rychleji než kdy předtím. Lidé ze Severního města se díky pruhu pro autobusy dostávali do práce až o 15 minut dříve než za normálního stavu. Kolo bylo využíváno jako prostředek pro dojíždění do práce. Doprava po železnici dostala lidi z okrajů Prahy do centra za cca 15 minut v porovnání s téměř hodinovým popojížděním autem.
Radní Šteiner ve své odpovědi na petici bohužel klade rozvoj automobilismu před nároky chodců a cyklistů. Odbor dopravy Magistrátu přitom jde ve svých krocích nejen proti duchu petice, ale i proti dopravní politice města přijaté v roce 1996. Šteiner se hlásí k humanizaci SJ magistrály, přitom jenom mezi odeslání jeho odpovědi a projednáním v zastupitelstvu, povolil odbor dopravy umístění betonových bloků mezi Nuselským mostem a I.P.Pavlova, čímž stvrdil dálniční charakter magistrály. Přechody umístěné po sametové revoluci byli vymazány a mezi I.P. Pavlova a Nuselským mostem zůstal jediný. Začala i likvidace paralelních přechodů a dnes se při přechodu Rumunské musí až do sousední Lublaňské ulice. Magistrálu téměř v celé délce provází sedmdesátka, ač zákon ukládá padesátku. Prakticky u všech zastávek tramvají byly zrušeny zdvojené přechody. Vzniká tak paradox, kdy z přístřešku pro cestující k 5 metrů vzdálené tramvaji existuje pouze jedna legální cesta: oklikou přes přechod na konci ostrůvku měřící skoro 200 m (např. Podolí - Dvorce).
Dopravní opatření s výraznou preferencí MHD na úkor IAD se jednoznačně osvědčila. Pražané je chtějí, tato petice je toho důkazem. Vyzýváme zastupitele města, aby přestali přešlapovat na místě a pustili se do realizace zmíněných opatření.
Lidé v petici požadují zřízení Metropolitních linek Českých drah - obdoby německého S-bahnu, zachování pruhů pro autobusy na magistrále a jejich zřízení na všech víceproudých komunikacích vedoucích do města, uzavření Pražské památkové rezervace pro automobily s výjimkou parkování pro rezidenty a vjezdu pro zásobování přes noc, rozsáhlou výstavbu cyklostezek s rozpočtem ve výši alespoň jednoho procenta rozpočtu na dopravu, přeměnu magistrály na městský bulvár a instalaci zpomalovacích prahů a dalších bezpečnostních prvků u škol.
Po ničivých záplavách v srpnu 2002 byla po dobu přibližně jednoho měsíce z širšího centra zcela vyloučena individuální automobilová doprava (IAD). Další měsíc byla IAD silně omezena. Přes veškeré obavy z kolapsu dopravy ve městě nic takového nenastalo. Tramvaje, přestože přepravovaly cestující z metra, jezdily přesněji a rychleji než kdy předtím. Lidé ze Severního města se díky pruhu pro autobusy dostávali do práce až o 15 minut dříve než za normálního stavu. Kolo bylo využíváno jako prostředek pro dojíždění do práce. Doprava po železnici dostala lidi z okrajů Prahy do centra za cca 15 minut v porovnání s téměř hodinovým popojížděním autem.
Radní Šteiner ve své odpovědi na petici bohužel klade rozvoj automobilismu před nároky chodců a cyklistů. Odbor dopravy Magistrátu přitom jde ve svých krocích nejen proti duchu petice, ale i proti dopravní politice města přijaté v roce 1996. Šteiner se hlásí k humanizaci SJ magistrály, přitom jenom mezi odeslání jeho odpovědi a projednáním v zastupitelstvu, povolil odbor dopravy umístění betonových bloků mezi Nuselským mostem a I.P.Pavlova, čímž stvrdil dálniční charakter magistrály. Přechody umístěné po sametové revoluci byli vymazány a mezi I.P. Pavlova a Nuselským mostem zůstal jediný. Začala i likvidace paralelních přechodů a dnes se při přechodu Rumunské musí až do sousední Lublaňské ulice. Magistrálu téměř v celé délce provází sedmdesátka, ač zákon ukládá padesátku. Prakticky u všech zastávek tramvají byly zrušeny zdvojené přechody. Vzniká tak paradox, kdy z přístřešku pro cestující k 5 metrů vzdálené tramvaji existuje pouze jedna legální cesta: oklikou přes přechod na konci ostrůvku měřící skoro 200 m (např. Podolí - Dvorce).
Dopravní opatření s výraznou preferencí MHD na úkor IAD se jednoznačně osvědčila. Pražané je chtějí, tato petice je toho důkazem. Vyzýváme zastupitele města, aby přestali přešlapovat na místě a pustili se do realizace zmíněných opatření.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk