https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/petice-proti-likvidaci-mhd-je-uspesna-podepsalo-ji-pres-10000-lidi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Petiční výbor petice proti likvidaci MHD v Liberci: Petice proti likvidaci MHD je úspěšná – podepsalo ji přes 10.000 lidí

28. dubna 2005 | Petiční výbor petice proti likvidaci MHD v Liberci, tel: 776 56 17 36
Petici proti likvidaci MHD v Liberci podepsalo k 26. dubnu 2005 více než 10.000 lidí. Stala se tak největší petiční akcí v Liberci v posledních letech. Petice do této chvíle přinesla již tři konkrétní výsledky a jeden nadějný signál občanům. Tím signálem je sdělení, že dobře organizovaný občanský protest může změnit i na první pohled nezměnitelné rozhodnutí politické reprezentace, která se tak učí být vůči občanům vstřícná nejen v krátkém období před volbami, ale i během svého vládnutí. Ukázalo se, že vždy neplatí „já vám to teda podepíšu, ale oni si stejně udělají, co chtějí“.

Konkrétní výsledky petice:

- odstoupil dnes již bývalý předseda představenstva DPML Pavel Krenk (ODS), kterého stálo jeho manažerské selhání toto křeslo. Přesto však i nadále zůstává předsedou představenstev dalších městských akciových společností.
- DPML ustoupil od druhé vlny rušení spojů, původně plánované na 1. dubna a od 1. května připravuje dokonce posílení některých linek.
- primátor města Jiří Kittner vyhlásil v reakci na petici vlastní anketu, ve které se snaží zjistit názory občanů na situaci v MHD – pokud to myslí upřímně, je to krok správným směrem, škoda jen, že nepředcházel rušení spojů.

Jan Korytář (Strana zelených) dodává: „Jsem rád, že naše práce měla smysl a uspěli jsme. Tím pro nás však celá záležitost nekončí. Budeme i nadále pečlivě sledovat, jak vedení města naloží s požadavky 10.000 občanů a zejména to, zda se MHD v Liberci začne opravdu měnit k lepšímu. Věřím, že blížící se termín konání komunálních voleb připomene radním, že jejich základní povinností při výkonu funkcí je služba voličům, že mají jednat v souladu s jejich názory a zájmy a nikoliv v příkrém rozporu s nimi, jak se v případě omezování MHD stalo. Dík patří všem dobrovolníkům, kteří nám s peticí pomáhali.“


Kontakt: Jan Korytář, 776 56 17 36
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Příloha: 14 bodů pro lepší MHD v Liberci

Přesto, že se jako členové petičního výboru domníváme, že hledat úspory a navrhovat řešení by měl ten, kdo je za to placen, přicházíme nyní s konkrétními náměty, které by měly umožnit zlepšení úrovně MHD v Liberci.

Navrhujeme proto tato konkrétní opatření:

Oblast úspor:

1. ukončit provoz autobusů ČSAD Liberec na linkách MHD – vlastní autobusy DPML s vlastními řidiči mají menší náklady na 1 km než autobusy jiného dopravce.
2. co nejvíce využívat všechny malokapacitní a nízkonákladové autobusy - zejména mimo špičku a v noci
3. zmenšit počet současných 5-ti ředitelů DPML, což nemá obdobu u podobně velkých měst jako Liberec
4. zadat odborné firmě studii přepravních potřeb, resp. pořídit digitální dopravní model MHD pro lepší plánování MHD a připravit ve spolupráci s veřejností skutečnou optimalizaci, ne redukci spojů.

Oblast koncepčního zlepšování:

5. jízdní řády měnit jen jednou ročně
6. zajistit lepší návaznost mezi jednotlivými linkami a také návaznost na vlaky a dálkové autobusy
7. zavést noční okružní linku navazující i na poslední vlaky a autobusy
8. zlepšit intervaly zejména ve špičkách, aby cestování MHD odpovídalo tomu, že žijeme ve 21.století
9. pomocí změn ve stavebním uspořádání ulic a v dopravním značení preferovat autobusy před individuální dopravou
10. působit na Liberecký kraj, aby podpořil vytvoření integrovaného dopravního systému, který umožní jízdu na jeden jízdní doklad u různých dopravců
11. obnovit průjezdné linky přes terminál MHD – přestupování zbytečně zdržuje cestující i autobusy

Oblast investic:

12. vypracovat žádost o dotace z evropských fondů na obnovu vozového parku – mnoho velkých měst už požádalo o částky desítek miliónů korun (například Olomouc cca 130 mil.) a byla zatím úspěšná, jen Liberec stále nic
13. obnovit práce na přípravě tramvajové trati do Rochlice a připravit podklady pro získání potřebných financí
14. pokračovat v přípravě rekonstrukce tratě do Vratislavic na dvoukolejnou s odbočkou na Broumovskou a sídliště Rochlice
, tel: 776 56 17 36
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist