https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/petr-fiala-resorty-prumyslu-a-dopravy-maji-po-peti-letech-vlady-levice-obrovske-problemy.chceme-vedet-jak-chteji-budouci
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

ODS: Petr Fiala: Resorty průmyslu a dopravy mají po pěti letech vlády levice obrovské problémy. Chceme vědět, jak chtějí budoucí ministři řešit ty největší

15. dubna 2019 | ODS
Podle ODS patří resorty dopravy a průmyslu k těm, na kterých se vláda megalomanského marketingu a žádných činů podepsala nejvíc. Proto občanské demokraty zajímá, jak chtějí pánové Kremlík s Havlíčkem ty nejzásadnější problémy řešit. ODS zajímá například oživení výstavby dopravní infrastruktury nebo avizované snížení ceny mobilních dat.

„Na Ministerstvo dopravy posílá Andrej Babiš člověka, jehož názory nikdo nezná, na Ministerstvo průmyslu a obchodu zase člověka, který už léta říká to, co si premiér přeje slyšet. Není ale jasné, jak se vyrovná s problémy, které způsobila jeho předchůdkyně. Vzhledem k tomu, že jde o důležitá ministerstva, myslím, že si lidé zaslouží odpovědi na několik zásadních otázek. Musíme se ptát, zda noví ministři dodrží sliby, které dal před volbami Andrej Babiš a jejich předchůdci. Laťka, kterou svou prací v těchto resortech nastavili Dan Ťok a Marta Nováková, je velmi nízko. V tomto ohledu budou mít jejich nástupci snadnou práci: snad jakákoliv změna může být k lepšímu,“ uvedl předseda občanských demokratů Petr Fiala.

Čtyři otázky na budoucího ministra dopravy:

1) Jakým způsobem rozhodnete o zpoplatnění nebo nezpoplatnění 900 km silnic 1. třídy, když se k tomu vláda opakovaně odmítá vyjádřit? Kdy se toto rozhodnutí obce a kraje dozvědí?

2) Kdy se definitivně dočkáme elektronické dálniční známky? Bude systém napojen na nový mýtný systém a využity dosluhující mýtné brány, nebo se bude stavět „na zelené louce“?

3) Jakým způsobem hodláte zrychlit přípravu staveb a samotnou výstavbu dopravní infrastruktury?

4) Kdy bude definitivně opravena dálnice D1 a má stát průběh oprav opravdu pod kontrolou?

Čtyři otázky pro budoucího ministra průmyslu a obchodu:

1) Bude stát těžit lithium, jak před volbami v roce 2017 sliboval Andrej Babiš, nebo od tohoto záměru stát ustupuje a lithium se bude těžit standardním způsobem prostřednictvím soukromých firem? Nebo na těžbu této významné suroviny v ČR vláda úplně rezignovala?

2) Kdy bude vybrán dodavatel nového jaderného bloku? Jakým způsobem bude stavba financována, kdo a kdy podepíše smlouvu s ČEZ za stát? Bude stát ČEZ poskytovat nějaké garance pro případ změny podmínek (např. v legislativě)?

3) Premiér se opakovaně vyjadřuje, že je potřeba snížit cenu mobilních dat. Jakým způsobem tento úkol hodláte naplnit?

4) Jaké kroky MPO podnikne k ukončení zmatků na ERÚ, který vláda způsobila loni nezákonným jmenováním nového předsedy Rady ERÚ? ERÚ je institucí, která má rozhodující vliv na cenu a dodávky energií, nepořádek na tomto úřadu tak není v zájmu státu ani občanů.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist