https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/philips-dosahl-vynikajici-vysledky-v-oblasti-udrzitelneho-rozvoje-v-roce-2009-a-predstavuje-nove-cile-pro-rok-2015
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Royal Philips Electronics: Philips dosáhl vynikající výsledky v oblasti udržitelného rozvoje v roce 2009 a představuje nové cíle pro rok 2015

9. března 2010 | Royal Philips Electronics
Philips vytvořil v roce 2009 31 % celkového obratu prodejem zelených výrobků a svůj cíl tím splnil tři roky před plánem. V roce 2010 dosáhne Philips svého cíle v oblasti investic do zelených inovací ve výši 1 miliardy eur. Program EcoVision5 uvádí ambiciózní cíle v oblasti udržitelného rozvoje pro rok 2015, např. plán zajistit péči pro 500 miliónů lidí.

Společnost Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) oznámila, že dosáhla významného pokroku ve svém programu EcoVision4, který byl uvedený v roce 2007 a nastavuje cíle pro prodej zelených produktů, pro investice do zelených inovací a pro vyšší efektivitu spotřeby energie do konce roku 2012. Philips uvádí, že 31 % z celkového obratu v roce 2009 pocházelo z prodejů zelených výrobků*, což představuje tříletý náskok oproti plánu a očekává se dosažení 50% hranice v roce 2015. Společnost v roce 2010 dosáhne svého cíle investic do zelených inovací v celkové hodnotě 1 miliardy eur a je v dobré pozici, aby splnila svůj závazek zlepšit efektivitu provozní spotřeby energie o 25 %.

„Skutečnost, že máme takový náskok před tím, co jsme si stanovili v programu EcoVision4 na konci roku 2007 ukazuje, že udržitelný rozvoj je bezpochyby hybnou silou naší obchodní strategie,“ řekl Rudy Provoost, předseda výboru pro udržitelný rozvoj společnosti Philips a vrchní výkonný ředitel Philips Lighting. „Udržitelný rozvoj je nedílnou součástí naší DNA, jako společnosti působící v oblasti Health and Well-being. S ohledem na skvělé výsledky si nadále budeme stanovovat ambiciózní cíle a plnit je.“

Pod názvem EcoVision5 oznámil Philips své cíle v oblasti udržitelného rozvoje do roku 2015, které vycházejí z globálních trendů, pro něž společnost nabízí smysluplná řešení. Nové cíle prohlubují přístup společnosti Philips v oblasti udržitelného rozvoje za hranice ekologické stopy a v souladu se strategií společnosti v oblasti Health and Well-being.

I to je důvodem, proč se Philips snaží zajistit péči pro více než 500 miliónů lidí do roku 2015. Tento cíl se bude sledovat se zohledněním všech výrobků a řešení Philips, které souvisí s péčí. Příkladem je zařízení MammoDiagnost DR, které se stalo součástí mobilní prsní vyšetřovací jednotky, jež zpřístupňuje preventivní péči pro ženy v odlehlých oblastech Blízkého východu.

Do roku 2015 vylepší Philips svoji efektivitu ve spotřebě energie u svých výrobků o 50 %. Svícení představuje 19 %, tedy téměř jednu pětinu, celkové světové spotřeby energie. Philips má znalosti a schopnosti, aby pomocí technologie LED, která se rychle stává průmyslovou normou, vytvořil globálně významné inovace v oblasti osvětlení. Příkladem je první solárně poháněné osvětlovací řešení na bázi LED na světě, které Philips představil v Jižní Africe. Philips tím umožňuje komunitám jednoduše vylepšit svoji životní úroveň po západu slunce bez použití elektrické infrastruktury.

Philips rovněž chce do roku 2015 zdvojnásobit sběr a recyklaci svých výrobků na konci jejich životnosti a rovněž i množství recyklovaných materiálů používaných ve svých výrobcích .Vzácnost materiálových zdrojů a nedostatečná legislativa pro sběr a recyklaci v určitých oblastech světa společně s rostoucí poptávkou v rozvíjejících se ekonomikách, představují pro planetu vážná ekologická rizika. Přístup EcoDesign společnosti Philips k vývoji výrobků vyústil v taková řešení, jako je vysavač Performer Energy Care, který je ze 60 % vyrobený z recyklovaných a biologických plastů. Philips byl rovněž partnerem při tvorbě legislativy pro sběr a recyklaci v Evropské unii. Ta rozšířila své dobrovolné sběrné a recyklační služby a zahájila je v roce 2008 v Indii a v Brazílii a v roce 2009 je představila v Argentině.


--------------------------------------------------
* Za zelený výrobek se považuje takový, který dosahuje lepšího výsledku (minimálně o 10 %) v jedné nebo více environmentálních aspektech ve srovnání se shodným konkurenčním výrobkem nebo svým předchůdcem. Mezi tyto aspekty patří: spotřeba energie, balení, nebezpečné látky, hmotnost, recyklace a likvidace, spolehlivost
po dobu životnosti. Navíc se u každého výrobku určuje jeho celkový vliv na životní prostředí, přičemž se počítá odhadovaný dopad výrobku na životní prostředí po celou dobu jeho životnosti.


O programu EcoVision4:
Po splnění prvních tří programů, které pokrývaly dopad výroby a vývoje všech produktů Philips na životní prostředí, představila společnost v roce 2007 EcoVision4, v němž byly pro období 2007 – 12 stanovené následující cíle:
Vytvářet 30 celkového obratu prodejem zelených výrobků, těmito výrobky přispívat k efektivitě spotřeby energie a inspirovat jednotlivce, aby činili jednoduché změny, které v součtu mohou mít významné výsledky.
Zdvojnásobit investice do zelených inovací až na celkovou 1 miliardu eur,
se zaměřením na zlepšení výrobků a na řešení pro zelené technologie, včetně snížení chemického obsahu ve výrobcích a jejich lepší návrh s ohledem na sběr a recyklaci.
Další prohloubení efektivity spotřeby energie u operací o 25 %, se zaměřením
na efektivitu spotřeby energie a přidružené redukce CO2 jako hlavního tématu interních snah společnosti v oblasti udržitelného rozvoje.


Pro více informací kontaktujte:
Dagmar Krausová
Fleishman-Hillard
E-mail: krausova@fleishman.com
Tel: 234 669 508

O společnosti Royal Philips Electronics
Royal Philips Electronics of the Netherlands (NYSE: PHG, AEX: PHI) je společností zaměřující se na zlepšování kvality života pomocí inovací. Jako vedoucí společnost
v oblastech zdravotní péče, životního stylu a osvětlovací techniky propojuje Philips technologie a design s cílem vytvářet produkty, které vychází z potřeb spotřebitelů a jsou v souladu s filosofií firmy „Sense and Simplicity“. S centrálou v Holandsku, zaměstnává Philips více než 116 000 zaměstnanců ve více než 60 zemích světa. Obrat společnosti
23 miliard EUR v roce 2009 řadí společnost jako vedoucí firmu v oblastech léčby srdečních onemocnění, akutní a domácí péče, energeticky úsporné osvětlovací techniky a výrobků souvisejících s moderním životním stylem a pohodlím spotřebitelů. Novinky týkající se společnosti Philips najdete na internetové stránce www.philips.com/newscenter.

Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist