Tiskové zprávy
Plzeňský Prazdroj: Pilsner Fest získal certifikát Čistý festival
1. září 2011 | Plzeňský Prazdroj, tel: 724 617 219
Posledním srpnovým víkendem skončil pivní a hudební svátek Pilsner Fest, který se přidal k ekologické aktivitě zaměřené na třídění odpadu a získal certifikát Čistý festival. Tuto certifikaci uděluje autorizovaná obalová společnost Ekokom velkým open-air akcím, která splňují přísná kritéria na třídění a úklid odpadu. Pilsner Fest zároveň nabídl řidičům z řad návštěvníků stánek se službou Promile INFO s alkotestery na zjištění hladiny alkoholu v krvi. Zletilí, ale mladistvě vypadající návštěvníci si tak mohli vyzvednout modré pásky na ruku jako doklad plnoletosti pro nákup piva.
Díky řádnému třídění odpadků získal Pilsner Fest pro letošní rok certifikát Čistého festivalu. Jako jeden z největších festivalů u nás představoval pro sběr recyklovatelného odpadu významnou příležitost: čepovaná piva a ostatní nápoje obsluha podávala v plastových kelímcích, odevzdávat se mohlo i neznečištěné papírové nádobí. V areálu plzeňského pivovaru byly na vyhrazených místech postaveny speciální kontejnery na tříděný odpad.
„Trvale udržitelný rozvoj je součástí našeho podnikání, proto jsme se rozhodli zapojit také do projektu pro Čistý festival. Již minulé ročníky Pilsner Festu jsme se sběrem využitelného odpadu, jako je zejména plast, zabývali. Je skvělé a přínosné, že i velký festival, který pořádáme, může být šetrný k životnímu prostředí,“ řekl Jiří Mareček z Plzeňského Prazdroje.
Aby organizátoři projektu třídění odpadu co nejvíce podpořili, rozdávali každému, kdo správně vyhodil plast či neznečištěný papír na místa k tomu určená, body. Za 30 bodů pak mohl návštěvník dostat například pivo zdarma nebo body střádat a poté vyměnit za hodnotnější cenu. Bod dostal také ten, kdo navštívil stánek Zelený bod. Ten nabízel spoustu informací a především expozici o tříděném odpadu. Do akce se zapojily čtyři tisíce lidí, kteří přispěli k čistotě na festivalu.
Ekologický projekt Čistý festival propaguje autorizovaná obalová společnost EKO-KOM. Vizí celé kampaně je zavést na hromadných open-air akcích a velkých festivalech třídění odpadu. Každý festival, který splní striktní pravidla tohoto ekologického projektu, získá od společnosti EKO-KOM certifikát, který je platný jeden rok. V následujícím roce musí open-air akce či festival opět doložit splnění podmínek programu.
Jedno z hlavních priorit prioritou Plzeňského Prazdroje v rámci trvale udržitelného rozvoje je také odpovědná konzumace alkoholu. Ani letos na Pilsner Festu nechyběla možnost změřit si hladinu alkoholu v krvi pomocí alkoholtesterů ve stánku Promile INFO. O službu byl velký zájem a hostesky rozdaly přibližně dva tisíce jednorázových alkoholtesterů. Mezi pivy, které byly na festivalu k dispozici, byl samozřejmě také čepovaný nealkoholický Birell, aby si mohli dopřát pivo i řidiči.
Na Pilsner Festu se také důsledně dbalo na kontrolu věku při prodeji alkoholu. Na místech prodeje byl umístěn viditelný text o zákazu prodeje alkoholických nápojů mladším 18ti let dle zákona. Na podporu dodržování zákonné hranice 18ti let a plynulosti obsluhy byla ještě přidána informace o možnosti identifikace náramkem. Zletilí mladistvě vypadající návštěvníci si mohli na info stáncích po prokázání občanským průkazem vyzvednout modrý náramek, kterým se prokazovali u obsluhy výčepů. Díky propagaci na místech prodeje alkoholu se využívání náramku oproti minulému roku zvýšilo více jak 6krát.
Díky řádnému třídění odpadků získal Pilsner Fest pro letošní rok certifikát Čistého festivalu. Jako jeden z největších festivalů u nás představoval pro sběr recyklovatelného odpadu významnou příležitost: čepovaná piva a ostatní nápoje obsluha podávala v plastových kelímcích, odevzdávat se mohlo i neznečištěné papírové nádobí. V areálu plzeňského pivovaru byly na vyhrazených místech postaveny speciální kontejnery na tříděný odpad.
„Trvale udržitelný rozvoj je součástí našeho podnikání, proto jsme se rozhodli zapojit také do projektu pro Čistý festival. Již minulé ročníky Pilsner Festu jsme se sběrem využitelného odpadu, jako je zejména plast, zabývali. Je skvělé a přínosné, že i velký festival, který pořádáme, může být šetrný k životnímu prostředí,“ řekl Jiří Mareček z Plzeňského Prazdroje.
Aby organizátoři projektu třídění odpadu co nejvíce podpořili, rozdávali každému, kdo správně vyhodil plast či neznečištěný papír na místa k tomu určená, body. Za 30 bodů pak mohl návštěvník dostat například pivo zdarma nebo body střádat a poté vyměnit za hodnotnější cenu. Bod dostal také ten, kdo navštívil stánek Zelený bod. Ten nabízel spoustu informací a především expozici o tříděném odpadu. Do akce se zapojily čtyři tisíce lidí, kteří přispěli k čistotě na festivalu.
Ekologický projekt Čistý festival propaguje autorizovaná obalová společnost EKO-KOM. Vizí celé kampaně je zavést na hromadných open-air akcích a velkých festivalech třídění odpadu. Každý festival, který splní striktní pravidla tohoto ekologického projektu, získá od společnosti EKO-KOM certifikát, který je platný jeden rok. V následujícím roce musí open-air akce či festival opět doložit splnění podmínek programu.
Jedno z hlavních priorit prioritou Plzeňského Prazdroje v rámci trvale udržitelného rozvoje je také odpovědná konzumace alkoholu. Ani letos na Pilsner Festu nechyběla možnost změřit si hladinu alkoholu v krvi pomocí alkoholtesterů ve stánku Promile INFO. O službu byl velký zájem a hostesky rozdaly přibližně dva tisíce jednorázových alkoholtesterů. Mezi pivy, které byly na festivalu k dispozici, byl samozřejmě také čepovaný nealkoholický Birell, aby si mohli dopřát pivo i řidiči.
Na Pilsner Festu se také důsledně dbalo na kontrolu věku při prodeji alkoholu. Na místech prodeje byl umístěn viditelný text o zákazu prodeje alkoholických nápojů mladším 18ti let dle zákona. Na podporu dodržování zákonné hranice 18ti let a plynulosti obsluhy byla ještě přidána informace o možnosti identifikace náramkem. Zletilí mladistvě vypadající návštěvníci si mohli na info stáncích po prokázání občanským průkazem vyzvednout modrý náramek, kterým se prokazovali u obsluhy výčepů. Díky propagaci na místech prodeje alkoholu se využívání náramku oproti minulému roku zvýšilo více jak 6krát.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk