Tiskové zprávy
Strana zelených: Pitná voda na nádražích jen s aplikací? Zelení vyzývají Správu železnic, aby tento projekt přehodnotila
12. října 2023 | Strana zelených
Správa železnic bude na nádražích instalovat automaty, ze kterých si člověk bude moci naplnit vodu – ale jen pouze pokud si stáhne aplikaci startupu Lokni. “Oceňujeme, že se Správa železnic snaží zpřístupnit vodu cestujícím na nádražích. Zvolené řešení, kdy si bude možné napustit půl litru vody jen s aplikací, ale považujeme za opravdu špatné,” vysvětluje spolupředseda Zelených Michal Berg.
Důvodem je hlavně to, že voda pouze s aplikací vytváří zbytečné překážky pro velké skupiny lidí. “Bude to problém pro lidi bez chytrého mobilu, což jsou mnohdy starší nebo chudší lidé, ale také pro mladší děti. Také pro cizince nebo pro náhodné cestující, kteří mobil mají, ale kvůli troše vody si nebudou instalovat aplikaci,” vysvětluje Michal Berg. Problém může být taky vybitý telefon nebo nedostatek času si aplikaci stáhnout.
Podle Správy železnic nepatří klasická veřejná pítka nepatří k preferovaným zdrojům pitné vody, především z důvodu jejich hygieničnosti. “To je možné, ale příklady z jiných zemí ukazují, že je možné udělat automaty na naplnění lahví, které hygienické problémy nemají. Příkladem jsou pítka v Británii, Nizozemí nebo Švýcarsku, kde mají moderní zařízení, kde stačí stisknout tlačítko,” uvádí Michal Berg
Zelení zastávají názor, že voda má být dostupná všem s co možná nejmenšími bariérami. Zvláště pokud neustále rostou teploty a cestování ve vedrech je náročné, zejména pro starší lidi, lidi se zdravotními potížemi nebo malé děti. “Vyzýváme Správu železnic a jejího ředitele Jiřího Svobodu, aby tento, byť dobře míněný projekt, přehodnotili. Aby hledali řešení, které nebude bariérové, které bude možné instalovat rychle na velké množství nádraží a které udělá cestování příjemnější opravdu všem lidem,” uzavírá Michal Berg.
Také s tímto hloupým nápadem nesouhlasíte? Podepište petici na https://bit.ly/voda-bez-aplikace
Důvodem je hlavně to, že voda pouze s aplikací vytváří zbytečné překážky pro velké skupiny lidí. “Bude to problém pro lidi bez chytrého mobilu, což jsou mnohdy starší nebo chudší lidé, ale také pro mladší děti. Také pro cizince nebo pro náhodné cestující, kteří mobil mají, ale kvůli troše vody si nebudou instalovat aplikaci,” vysvětluje Michal Berg. Problém může být taky vybitý telefon nebo nedostatek času si aplikaci stáhnout.
Podle Správy železnic nepatří klasická veřejná pítka nepatří k preferovaným zdrojům pitné vody, především z důvodu jejich hygieničnosti. “To je možné, ale příklady z jiných zemí ukazují, že je možné udělat automaty na naplnění lahví, které hygienické problémy nemají. Příkladem jsou pítka v Británii, Nizozemí nebo Švýcarsku, kde mají moderní zařízení, kde stačí stisknout tlačítko,” uvádí Michal Berg
Zelení zastávají názor, že voda má být dostupná všem s co možná nejmenšími bariérami. Zvláště pokud neustále rostou teploty a cestování ve vedrech je náročné, zejména pro starší lidi, lidi se zdravotními potížemi nebo malé děti. “Vyzýváme Správu železnic a jejího ředitele Jiřího Svobodu, aby tento, byť dobře míněný projekt, přehodnotili. Aby hledali řešení, které nebude bariérové, které bude možné instalovat rychle na velké množství nádraží a které udělá cestování příjemnější opravdu všem lidem,” uzavírá Michal Berg.
Také s tímto hloupým nápadem nesouhlasíte? Podepište petici na https://bit.ly/voda-bez-aplikace
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk