Tiskové zprávy
Děti Země: Plzeň postrádá skutečnou integrovanou dopravu
Na potřebu zásadního zlepšení Integrované dopravy Plzeňska (IDP) upozorní dnešní jízdy zvláštního vlaku, který demonstrativně zastaví na místech, kde jsou již léta plánovány nové železniční zastávky. Tyto zastávky by výrazně zlepšily přestup mezi příměstskými vlaky ČD a městskou hromadnou dopravou. IDP, spuštěná v lednu 2002, nepřinesla, mimo změnu ceny, žádné zlepšení systému hromadné dopravy v Plzni a okolí. Cestující nadále postrádají vhodné přestupní uzly, časové jízdné, taktovou dopravu, společný jízdní řád a další nezbytnosti kvalitního integrovaného dopravního systému.
Plzeňský holding mate cestující
Zavedení IDP nejen nezlepšilo informování cestujících, ale Plzeňský holding, a.s. - organizátor IDP - cestující veřejnost mate. Na oficiálních internetových stránkách IDP je mapka zájmového území s rozdělením do zón. Železniční zastávka Třemošná - zastávka je zde vyznačena ve vnitřní zóně (P), ve skutečnosti však leží v zóně vnější (Z). Cestující, který na základě této informace použije k cestě do Třemošné - zastávky jízdní doklad pro zónu P, se vinou organizátora IDP stává černým pasažérem! Děti Země na tuto skutečnost Plzeňský holding, a.s. upozornily, Plzeňský holding však chybu neodstranil a jeho pracovnice Ing. Zdeňka Kmochová pouze odepsala: "Znovu opakuji, že organizátor s touto skutečností nemůže více dělat, neboť se jedná o společné rozhodnutí dopravců a organizátora připravit větší změny až k 1.7.2002 ."
"Skutečnost, že Plzeňský holding - organizátor IDP - vědomě mate cestují, je naprosto skandální. Cílem IDP je usnadnit informovanost cestujících, ne jejich uvádění v omyl," říká k tomu Vít Roušal, místopředseda Dětí Země.
Tramvaj do Dobřan má zakrýt nedostatky
Plzeňský holding, a.s. se v současnosti prezentuje novým projektem - tramvají do Dobřan. Do pozadí se tak dostává nízká kvalita IDP. "Plzeňský holding se upnul na myšlenku tramvaje do Dobřan a zcela opomíjí základní technické nedostatky IDP," říká Jiří Kohout, předseda Společnosti pro veřejnou dopravu. "Z hlediska dopravy v Plzni je mnohem důležitější například tramvajová linka na Borská pole. Nejprve by měl být doplněn IDP do podoby skutečného integrovaného dopravního systému a poté může být vylepšen o nadstavbu, jakou je projekt tramvaje do Dobřan," dodává Kohout.
"Plzeňský holding sice nemá žádné konkrétní plány na výrazné zlepšení IDP, při každé příležitosti se však odvolává na projekt tramvaje do Dobřan a snaží se vyvolat mylný dojem, že se jeho realizováním vyřeší problémy hromadné dopravy v Plzni," uvedl Vít Roušal, místopředseda Dětí Země.
Proč dává město Plzeň prioritně peníze na podporu projektu, který počítá s vybudováním tramvajové trati v ulicích Dobřan v situaci, kdy akutně chybí tramvaj na Borských polích je záhadou.