Tiskové zprávy
České dráhy: Po dohodě ministerstva dopravy a ČD budou i v novém jízdním řádu zastavovat rychlíky v Lysé nad Labem
13. září 2006 | České dráhy
Po dohodě Českých drah a objednavatele rychlíkové dopravy – ministerstva dopravy – budou také v období platnosti nového jízdního řádu 2006 / 2007 (jízdní řád vstupuje v platnost 10. prosince 2006) zastavovat rychlíkové spoje ve stanici Lysá nad Labem. Bude se jednat o osm rychlíkových spojů z Prahy ve směru Hradec Králové a devět rychlíkových spojů v opačném směru. V případě rychlíků jedoucích po trase Kolín – Mělník zastaví v Lysé nad Labem všechny tyto vlaky. Zastavování rychlíků v Lysé nad Labem bylo do jízdního řádu zavedeno dodatečně – především s ohledem na rozvoj obytných zón v okolí Lysé nad Labem a frekvenci cestujících dojíždějících do Prahy, kdy tyto rychlíkové spoje ještě v průběhu platnosti nového jízdního řádu budou kapacitně vypomáhat příměstské dopravě.
V případě Velkého Oseku dalo ministerstvo dopravy coby objednavatel přednost nabídce dostatečné kapacity spojení v kombinaci rychlíkových a příměstských osobních vlaků s přestupem v Poděbradech nebo případně v Kolíně. Na příměstské spoje, které zajišťují přímé spojení Velkého Oseku s Kolínem a Prahou, přitom České dráhy nasadí ve zvýšené míře moderní klimatizované pantografové jednotky řady 471 CityElefant – umožňující pohodlné cestování první i druhou třídou, přepravu invalidů, kol a kočárků. Cestovní komfort se tak díky těmto moderním vozidlům zvýší.
Zastavování rychlíků v Lysé nad Labem je řešení pro platnost grafikonu 2006 / 2007 s tím, že se připravuje nová koncepce napojení regionů Lysé nad Labem, Milovic a Velkého Oseku na pražskou aglomeraci prostřednictvím příměstské železniční dopravy. Primárním cílem objednavatele u rychlíkových spojů je v návaznosti na poptávku ze strany cestujících vést tyto spoje především k zajištění rychlého spojení vzdálenějších center – především pak krajského města Hradce Králové.
Proto bude i v průběhu platnosti jízdního řádu 2006 / 2007 sledována míra využívání příslušných spojů pro dopravu z a do Lysé nad Labem a pokud se ukáže, že poptávka ze strany cestujících na této relaci není dostatečná, budou České dráhy a objednavatel hledat jiné řešení.
V případě Velkého Oseku dalo ministerstvo dopravy coby objednavatel přednost nabídce dostatečné kapacity spojení v kombinaci rychlíkových a příměstských osobních vlaků s přestupem v Poděbradech nebo případně v Kolíně. Na příměstské spoje, které zajišťují přímé spojení Velkého Oseku s Kolínem a Prahou, přitom České dráhy nasadí ve zvýšené míře moderní klimatizované pantografové jednotky řady 471 CityElefant – umožňující pohodlné cestování první i druhou třídou, přepravu invalidů, kol a kočárků. Cestovní komfort se tak díky těmto moderním vozidlům zvýší.
Zastavování rychlíků v Lysé nad Labem je řešení pro platnost grafikonu 2006 / 2007 s tím, že se připravuje nová koncepce napojení regionů Lysé nad Labem, Milovic a Velkého Oseku na pražskou aglomeraci prostřednictvím příměstské železniční dopravy. Primárním cílem objednavatele u rychlíkových spojů je v návaznosti na poptávku ze strany cestujících vést tyto spoje především k zajištění rychlého spojení vzdálenějších center – především pak krajského města Hradce Králové.
Proto bude i v průběhu platnosti jízdního řádu 2006 / 2007 sledována míra využívání příslušných spojů pro dopravu z a do Lysé nad Labem a pokud se ukáže, že poptávka ze strany cestujících na této relaci není dostatečná, budou České dráhy a objednavatel hledat jiné řešení.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk