https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/po-dohode-ministerstva-dopravy-a-cd-budou-i-v-novem-jizdnim-radu-zastavovat-rychliky-v-lyse-nad-labem
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Po dohodě ministerstva dopravy a ČD budou i v novém jízdním řádu zastavovat rychlíky v Lysé nad Labem

13. září 2006 | České dráhy
Po dohodě Českých drah a objednavatele rychlíkové dopravy – ministerstva dopravy – budou také v období platnosti nového jízdního řádu 2006 / 2007 (jízdní řád vstupuje v platnost 10. prosince 2006) zastavovat rychlíkové spoje ve stanici Lysá nad Labem. Bude se jednat o osm rychlíkových spojů z Prahy ve směru Hradec Králové a devět rychlíkových spojů v opačném směru. V případě rychlíků jedoucích po trase Kolín – Mělník zastaví v Lysé nad Labem všechny tyto vlaky. Zastavování rychlíků v Lysé nad Labem bylo do jízdního řádu zavedeno dodatečně – především s ohledem na rozvoj obytných zón v okolí Lysé nad Labem a frekvenci cestujících dojíždějících do Prahy, kdy tyto rychlíkové spoje ještě v průběhu platnosti nového jízdního řádu budou kapacitně vypomáhat příměstské dopravě.

V případě Velkého Oseku dalo ministerstvo dopravy coby objednavatel přednost nabídce dostatečné kapacity spojení v kombinaci rychlíkových a příměstských osobních vlaků s přestupem v Poděbradech nebo případně v Kolíně. Na příměstské spoje, které zajišťují přímé spojení Velkého Oseku s Kolínem a Prahou, přitom České dráhy nasadí ve zvýšené míře moderní klimatizované pantografové jednotky řady 471 CityElefant – umožňující pohodlné cestování první i druhou třídou, přepravu invalidů, kol a kočárků. Cestovní komfort se tak díky těmto moderním vozidlům zvýší.

Zastavování rychlíků v Lysé nad Labem je řešení pro platnost grafikonu 2006 / 2007 s tím, že se připravuje nová koncepce napojení regionů Lysé nad Labem, Milovic a Velkého Oseku na pražskou aglomeraci prostřednictvím příměstské železniční dopravy. Primárním cílem objednavatele u rychlíkových spojů je v návaznosti na poptávku ze strany cestujících vést tyto spoje především k zajištění rychlého spojení vzdálenějších center – především pak krajského města Hradce Králové.

Proto bude i v průběhu platnosti jízdního řádu 2006 / 2007 sledována míra využívání příslušných spojů pro dopravu z a do Lysé nad Labem a pokud se ukáže, že poptávka ze strany cestujících na této relaci není dostatečná, budou České dráhy a objednavatel hledat jiné řešení.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist