Michal Šimoník "> Počet uživatelů carsharingu roste, únorové cesty budou pro sdílníky levnější / Firmy a freelanceři využívají flotilu efektivněji než soukromí uživatelé - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/pocet-uzivatelu-carsharingu-roste-unorove-cesty-budou-pro-sdilniky-levnejsi-firmy-a-freelanceri-vyuzivaji-flotilu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Autonapůl, družstvo: Počet uživatelů carsharingu roste, únorové cesty budou pro sdílníky levnější / Firmy a freelanceři využívají flotilu efektivněji než soukromí uživatelé

2. února 2023 | Autonapůl, družstvo
Autor: Michal Šimoník, tel: +420608468579


ČR/PRAHA/BRNO – Počet uživatelů carsharingu Autonapůl meziročně stoupl o 13 % a celá flotila prvního českého carsharingu najela v roce 2022 přes 1,2 milionu kilometrů. 27 % této vzdálenosti ujely firmy a freelanceři, kteří tvoří jen 17 % sdílníků - vozy tedy využívají efektivněji než soukromí uživatelé. Flotilu loni posílily nové full-hybridy Toyota Corolla kombi, Dacie Sandero na LPG nebo elektromobily Tesla 3 a Dacia Spring. Od začátku roku 2023 zařazuje Autonapůl do flotily kombíky Hyundai i30. Po celý únor 2023 pak všichni uživatelé jezdí se slevou 1 Kč za každý ujetý kilometr.
„Hlavní myšlenkou našeho carsharingu je, že chceme efektivně snižovat množství aut v ulicích, aby veřejný prostor sloužil více lidem než autům. Dbáme na to, aby byl každý vůz využitý co nejefektivněji. Tomu stále přizpůsobujeme velikost naší flotily, kdy jsme schopni necelou stovkou vozidel obsloužit sdílníky hned v osmi městech od Plzně po Ostravu. Pro srovnání, auta v soukromém vlastnictví jezdí průměrně něco přes hodinu denně, kdežto naše vozy slouží uživatelům průměrně kolem 7 hodin. To je hlavní společenský benefit našeho systému carsharingu,“ popisuje byznys model carsharingu Autonapůl jeho ředitel Michal Šimoník.
Společnost vnímá u lidí i firem jasnou poptávku po moderní udržitelné mobilitě, kterou vedle pohodlné veřejné dopravy skvěle doplňují právě sdílená auta. Podle Autonapůl je mezi uživateli například nezanedbatelné procento těch, kteří jezdí mezi velkými městy vlakem nebo autobusem a vezmou si sdílené auto jen na poslední úsek cesty. Tak může člověk registrovaný v Praze snadno využít auto například v Ostravě či Brně.
„My je k takovému využívání našich aut i aktivně motivujeme, protože kombinace více druhů dopravy znamená méně aut na silnicích, menší emise a nakonec často i větší pohodlí na cestě či menší náklady na cestování. Carsharing je efektivní doplněk hromadné dopravy, nikoli její konkurence. I proto ve spolupráci s Českými drahami nabízíme v benefitním programu ČD Body slevy na sdílená auta těm, kteří cestu s národním dopravcem kombinují s carsharingem,“ dodává Šimoník.
O carsharingu:
Carsharing tak nabízí vhodné a výhodné řešení pro ty, kdo potřebují auto spíše nepravidelně a vědí, že za rok ujedou do zhruba deseti tisíc kilometrů. Představuje nezávazný způsob, jak řešit vlastní mobilitu, zároveň šetří veřejný prostor od aut, která by většinu času jen zabírala parkovací místa. Sdílená auta totiž využívají uživatelé Autonapůl průměrně 30 % času každého dne, kdežto auta v soukromém vlastnictví jezdí průměrně jen 5 % času.
Autonapůl provozuje po celé republice flotilu necelých sto sdílených aut různých kategorií, od malých městských vozů, přes úsporná rodinná kombi po osobní dodávky či elektromobily včetně Tesly 3. Působí v Praze, Brně, Pardubicích, Hradci Králové, Liberci, Plzni, Ostravě a Olomouci. Podrobnosti o výhodách a podmínkách prvního českého carsharingu Autonapůl jsou na www.autonapul.cz - například cestující Českých drah mohou své ČD body využít jako slevu na služby tohoto carsharingu.
Kontakty:
Mgr. Michal Šimoník, ředitel Autonapůl, e-mail: simonik@autonapul.cz, telefon: +420608468579

Poznámky:
Více informací najdete na https://www.autonapul.cz/bilance-2022/

Galerie ilustračních fotografií Autonapůl na https://www.zonerama.com/Autonapul/Album/49e3186c-2f11-4860-bc2c-5326db555c59 (zdroj: archiv Autonapůl)

Michal Šimoník, tel: 420608468579
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist