Tiskové zprávy
Liberecký kraj: Pojizerský Pacifik proveze romantickým údolím a představí Krkonoše
Nejvyšší české hory, které vynikají nejen výškou, ale také jedinečnou krásou a unikátní přírodou – to jsou Krkonoše. Kraj roubenek a rozkvetlých luk lze objevovat během výletu vlakem a vychutnat si pohled na něj z okna pohádkového Pojizerského Pacifiku.
„Právě zima je mimořádnou příležitostí vychutnat si pohled na Krkonoše z oken vlaku s pocitem, že se díváte na opravdu velké hory. Nemusíte se věnovat volantu a jízdou vlakem navíc svým dětem dopřejete skutečné dobrodružství,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.
První lokálka v západní části těchto hor, která směřuje z Martinic v Krkonoších do Rokytnice nad Jizerou, byla za velké slávy uvedena do provozu v roce 1899. Hlavním iniciátorem stavby byl známý krkonošský politik a podnikatel Jan hrabě Harrach. Martinické nádraží je unikátní hned v několika směrech. Je nejvýše položeným na trati a zároveň je také kulturní památkou. K řízení železničního provozu se tam stále používají dnes již ojedinělá mechanická návěstidla.
Několikrát do roka je také možné projet se na trati historickým vlakem taženým parní lokomotivou. Podrobnější informace jsou na webových stránkách http://www.nadrazimartinice.cz/. Zajímavostí je také naučná stezka železniční stanice Martinice v Krkonoších, jejíž délka činí 1,3 kilometru a tvoří ji 9 zastavení, která informují o technických detailech a zajímavostech o nádražní budově i areálu železniční stanice.
Více informací o Pojizerském Pacifiku je k vidění na odkazu https://www.krkonose.eu/sites/default/files/docs/pojizersky-pacifik.pdf.
„Právě zima je mimořádnou příležitostí vychutnat si pohled na Krkonoše z oken vlaku s pocitem, že se díváte na opravdu velké hory. Nemusíte se věnovat volantu a jízdou vlakem navíc svým dětem dopřejete skutečné dobrodružství,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.
První lokálka v západní části těchto hor, která směřuje z Martinic v Krkonoších do Rokytnice nad Jizerou, byla za velké slávy uvedena do provozu v roce 1899. Hlavním iniciátorem stavby byl známý krkonošský politik a podnikatel Jan hrabě Harrach. Martinické nádraží je unikátní hned v několika směrech. Je nejvýše položeným na trati a zároveň je také kulturní památkou. K řízení železničního provozu se tam stále používají dnes již ojedinělá mechanická návěstidla.
Několikrát do roka je také možné projet se na trati historickým vlakem taženým parní lokomotivou. Podrobnější informace jsou na webových stránkách http://www.nadrazimartinice.cz/. Zajímavostí je také naučná stezka železniční stanice Martinice v Krkonoších, jejíž délka činí 1,3 kilometru a tvoří ji 9 zastavení, která informují o technických detailech a zajímavostech o nádražní budově i areálu železniční stanice.
Více informací o Pojizerském Pacifiku je k vidění na odkazu https://www.krkonose.eu/sites/default/files/docs/pojizersky-pacifik.pdf.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk