Tiskové zprávy
Leo Express: Pokrytí je téměř 100 %, spotřebuje se až 1,3 TB dat. Leo Express spustil 5G WiFi na vlacích a chystá systém objednávek občerstvení
WiFi připojení zdarma je na palubách vlaků Leo Express samozřejmostí. Nyní se jeho rychlost ještě zvýšila díky spuštění 5G sítě, díky které se teď pokrytí internetovým připojením během jízdy zvýšilo z 60 na téměř 100 %. Průměrná denní spotřeba dat na jeden vlak vzrostla ze 61 na 313 GB, tedy o 400 %, a nejvyšší denní spotřeba na jeden vlak byla zatím přes 1,3 TB, ekvivalentu 300 filmů v HD kvalitě. Upgrade je výsledkem rozsáhlého testování uskutečněného ve spolupráci s telekomunikačními operátory, a je prvním milníkem plánu digitální transformace Leo Express, na který bude navazovat například spuštění systému objednávek občerstvení.
“Díky 5G technologii a kombinaci dalších prvků, například využíváním paralelní konektivity více telekomunikačních operátorů, konkrétně Vodafone a T-Mobile, dosahuje internetové připojení na vlacích Leo Express téměř 100% pokrytí v závislosti na dostupnosti a vytížení základových stanic a mobilních vysílačů. To umožňujeme cestujícím zůstat ve spojení po celou dobu cesty. 5G nabízí bezkonkurenční rychlost, stabilitu a ultra nízkou latenci, která je, vzhledem k vysokým rychlostem, jakými naše vlaky jezdí, nesmírně důležitá,” říká Richard Erben, IT ředitel Leo Express.
Díky investici do 5G WiFi ve výši přibližně 1,25 milionu korun se podařilo zvýšit pokrytí připojením během jízdy ze 60 % na téměř 100 %. Na jednom vlaku se nyní spotřebuje až 1,3 TB dat denně, což odpovídá stažení 325 000 písniček či přibližně 300 filmů v HD kvalitě. “Tento milník odráží náš závazek k digitální inovaci a spokojenosti cestujících. Zákazníci mohou na palubě sledovat filmy a videa na streamovacích službách, bez problémů se připojí na videohovor a z vlaku tak zvládnou vyřešit veškeré pracovní záležitosti. Studenti mohou sledovat online přednášky, každý může bez problémů poslouchat hudbu nebo podcasty,” vysvětluje Erben.
Online objednávka cateringu i usnadnění cestování pro handicapované
Objednávky občerstvení u stevarda až na místo jsou nyní v Leo Express samozřejmostí. V příštím roce bude spuštěna také možnost online objednávek v palubním portálu či možnost upgradu již zakoupených jízdenek. Zákazník si tak bude moci za poplatek zvýšit cestovní třídu například z Economy na Premium, kde má ještě více komfortu a občerstvení v ceně.
Leo Express se zároveň snaží neustále zlepšovat přístupnost vlaků pro všechny cestující. Všechny vlaky Leo Express nízkopodlažní, což umožňuje snadný nástup a výstup cestujícím na ortopedickém vozíku nebo rodičům s dítětem v kočárku. Kromě toho je mobilní aplikace Leo Express uzpůsobena pro nevidomé díky přizpůsobenému prostředí hlasové navigace včetně výběru sedaček v nákupním procesu. Dalším krokem k usnadnění cestování pro všechny bude právě systém objednávek občerstvení v palubním portálu, díky kterému dojde k plné digitalizaci jídelního lístku. Těmito kroky Leo Express usnadní cestování nejen pohybově handicapovaným, ale také nevidomým a neslyšícím cestujícím.
“Díky 5G technologii a kombinaci dalších prvků, například využíváním paralelní konektivity více telekomunikačních operátorů, konkrétně Vodafone a T-Mobile, dosahuje internetové připojení na vlacích Leo Express téměř 100% pokrytí v závislosti na dostupnosti a vytížení základových stanic a mobilních vysílačů. To umožňujeme cestujícím zůstat ve spojení po celou dobu cesty. 5G nabízí bezkonkurenční rychlost, stabilitu a ultra nízkou latenci, která je, vzhledem k vysokým rychlostem, jakými naše vlaky jezdí, nesmírně důležitá,” říká Richard Erben, IT ředitel Leo Express.
Díky investici do 5G WiFi ve výši přibližně 1,25 milionu korun se podařilo zvýšit pokrytí připojením během jízdy ze 60 % na téměř 100 %. Na jednom vlaku se nyní spotřebuje až 1,3 TB dat denně, což odpovídá stažení 325 000 písniček či přibližně 300 filmů v HD kvalitě. “Tento milník odráží náš závazek k digitální inovaci a spokojenosti cestujících. Zákazníci mohou na palubě sledovat filmy a videa na streamovacích službách, bez problémů se připojí na videohovor a z vlaku tak zvládnou vyřešit veškeré pracovní záležitosti. Studenti mohou sledovat online přednášky, každý může bez problémů poslouchat hudbu nebo podcasty,” vysvětluje Erben.
Online objednávka cateringu i usnadnění cestování pro handicapované
Objednávky občerstvení u stevarda až na místo jsou nyní v Leo Express samozřejmostí. V příštím roce bude spuštěna také možnost online objednávek v palubním portálu či možnost upgradu již zakoupených jízdenek. Zákazník si tak bude moci za poplatek zvýšit cestovní třídu například z Economy na Premium, kde má ještě více komfortu a občerstvení v ceně.
Leo Express se zároveň snaží neustále zlepšovat přístupnost vlaků pro všechny cestující. Všechny vlaky Leo Express nízkopodlažní, což umožňuje snadný nástup a výstup cestujícím na ortopedickém vozíku nebo rodičům s dítětem v kočárku. Kromě toho je mobilní aplikace Leo Express uzpůsobena pro nevidomé díky přizpůsobenému prostředí hlasové navigace včetně výběru sedaček v nákupním procesu. Dalším krokem k usnadnění cestování pro všechny bude právě systém objednávek občerstvení v palubním portálu, díky kterému dojde k plné digitalizaci jídelního lístku. Těmito kroky Leo Express usnadní cestování nejen pohybově handicapovaným, ale také nevidomým a neslyšícím cestujícím.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk