Tiskové zprávy
České dráhy: Posilujeme kapacitu ranních spojů na lince S6 z Berouna přes Rudnou do Prahy
9. května 2018 | České dráhy
Středočeský kraj s Prahou společně objednaly posilu nejvytíženějších vlaků linky S6 u Českých drah, a od dnešního dne tak mají ranní spoje na regionální trati Praha – Rudná u Prahy – Beroun více míst k sezení. Vlaky na lince S6 začínaly být v ranní špičce už přetížené.
„Na lince z Berouna přes Nučice a Rudnou do Prahy neustále přibývají cestující a jedna žlutá Regionova na některých spojích už prostě nestačí. Intenzivně jsme proto jednali s drahami, abychom našli řešení,“ říká ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje Pavel Procházka. „Souvisí to s rozvojem výstavby ve Středočeském kraji na západ od Prahy, ale také se stále ucpanějšími silnicemi. Cesta vlakem z Nučic, Rudné, Zbuzan nebo Jinočan do centra Prahy, je prostě vlakem v ranní špičce nejrychlejší.“
Tomu odpovídá i zájem cestujících, Praha i Středočeský kraj proto jednaly s ČD o možném posílení dnešních souprav. „Na některých ranních vlacích jezdí dvě Regionovy už teď. Nově jsme vytipovali další spoje, ve kterých se ráno cestovalo na stání, a vedli jsme s ČD jednání o tom, aby byly také posíleny. Dobrá věc se podařila. České dráhy našly cestu, jak do ranní špičky na této trati zapojit další dvě Regionovy a všechny vlaky, které přijíždí od Rudné a Nučic na pražské Smíchovské nádraží mezi 6:30 a 9:00 hod budou tvořit dvě spojené soupravy dohromady,“ doplnil náměstek ředitele ROPID Petr Pšenička.
Posílené spoje, tvořené dvěma spojenými vlaky přijíždí na Smíchovské nádraží v 6:41, 7:11, 7:41, 8:11 a v 8:41. Jsou to vlaky, kterými cestuje na lince S6 nejvíc cestujících.
„Cestujících v příměstské dopravě kolem Prahy skutečně každým rokem přibývá a pokud chceme, aby železnice tyto cestující udržela, musíme neustále hledat cesty, jak jim nabídnout ve vlacích dost místa. A když se ho nedostává, je nezbytné to řešit, jako jsme to udělali s Prahou a Středočeským krajem ode dneška na trati přes Rudnou,“ říká ředitel Regionálního obchodního centra ČD Jakub Goliáš.
„Na lince z Berouna přes Nučice a Rudnou do Prahy neustále přibývají cestující a jedna žlutá Regionova na některých spojích už prostě nestačí. Intenzivně jsme proto jednali s drahami, abychom našli řešení,“ říká ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje Pavel Procházka. „Souvisí to s rozvojem výstavby ve Středočeském kraji na západ od Prahy, ale také se stále ucpanějšími silnicemi. Cesta vlakem z Nučic, Rudné, Zbuzan nebo Jinočan do centra Prahy, je prostě vlakem v ranní špičce nejrychlejší.“
Tomu odpovídá i zájem cestujících, Praha i Středočeský kraj proto jednaly s ČD o možném posílení dnešních souprav. „Na některých ranních vlacích jezdí dvě Regionovy už teď. Nově jsme vytipovali další spoje, ve kterých se ráno cestovalo na stání, a vedli jsme s ČD jednání o tom, aby byly také posíleny. Dobrá věc se podařila. České dráhy našly cestu, jak do ranní špičky na této trati zapojit další dvě Regionovy a všechny vlaky, které přijíždí od Rudné a Nučic na pražské Smíchovské nádraží mezi 6:30 a 9:00 hod budou tvořit dvě spojené soupravy dohromady,“ doplnil náměstek ředitele ROPID Petr Pšenička.
Posílené spoje, tvořené dvěma spojenými vlaky přijíždí na Smíchovské nádraží v 6:41, 7:11, 7:41, 8:11 a v 8:41. Jsou to vlaky, kterými cestuje na lince S6 nejvíc cestujících.
„Cestujících v příměstské dopravě kolem Prahy skutečně každým rokem přibývá a pokud chceme, aby železnice tyto cestující udržela, musíme neustále hledat cesty, jak jim nabídnout ve vlacích dost místa. A když se ho nedostává, je nezbytné to řešit, jako jsme to udělali s Prahou a Středočeským krajem ode dneška na trati přes Rudnou,“ říká ředitel Regionálního obchodního centra ČD Jakub Goliáš.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk