https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/prace-na-priprave-stavby-silnice-i-35-mezi-turnovem-a-ulibicemi-pokracuji-podle-planovaneho-harmonogramu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Liberecký kraj: Práce na přípravě stavby silnice I/35 mezi Turnovem a Úlibicemi pokračují podle plánovaného harmonogramu

5. prosince 2024 | Liberecký kraj
Ředitelství silnic a dálnic s. p. (ŘSD) intenzivně pracuje na realizaci přípravných prací pro povolení stavebního záměru silnice I/35 mezi Turnovem a Úlibicemi. V listopadu proběhla na Ministerstvu dopravy společná schůze zástupců ŘSD, Libereckého kraje a města Turnov, kde ministr dopravy jednoznačně potvrdil vedení trasy ve variantě E12.

Všichni projektanti budou vycházet ze zpracované Technické studie I/35 Turnov – Úlibice z března 2023, která rozpracovala tzv. variantu E12. Tato varianta je navržena jako kombinace dvou šířkových uspořádání budoucí komunikace. ŘSD ve snaze vyjít vstříc požadavkům samospráv akceptovalo v rámci technických možností v začátku úseku maximální „zapuštění“ stavby v terénu a bude respektovat dohled vybraného konzultanta na minimalizaci dopadů stavby na krajinný ráz a veškeré podněty v maximální možné míře zapracovávat do projektu.

Úsek budoucí silnice je rozdělen na čtyři samostatné stavby a na všech se pracuje ve vzájemné koordinaci. Začátek úseku tvoří stavba I/35 MÚK Ohrazenice, následuje stavba I/35 Ohrazenice – Valdštejnsko, I/35 Valdštejnsko – Čímyšl včetně přivaděče Zelený Háj a končí se stavbou I/35 Čímyšl – Úlibice. Všechny úseky jsou geodeticky zaměřeny. Na úseku I/35 MÚK Ohrazenice byl dokončen podrobný geotechnický průzkum a začaly projekční práce pro dokumentaci k povolení stavebního záměru. U všech zbylých úseků je znám zhotovitel podrobného geotechnického průzkumu, který nyní probíhá a zhotovitelé projektové dokumentace k povolení stavebního záměru vzejdou ze soutěže začátkem roku 2025.

Mezi MÚK Ohrazenice a MÚK Žernov je navržena čtyřproudová směrově dělená komunikace, jejíž délka činí přibližně 11,8 km. K tomuto řešení přispěla hlavně skutečnost existence tunelů na trase. Jelikož tunely v tříproudovém uspořádání jsou z pohledu dopravy, údržby, ale zejména bezpečnosti provozu nevhodné řešení.

Zbývající úsek mezi MÚK Žernov a MÚK Úlibice je navržen v uspořádání 2+1, tedy tříproudová komunikace v délce asi 21,4 km. Návrhová rychlost obou částí je 110 km/hod.

Celá tato varianta prokázala ekonomickou efektivitu s ohledem na předpoklad zprovoznění stavby po roce 2030 a je v souladu se schválenou kategorizací silnic a dálnic do roku 2050, stanoviskem EIA a s územně plánovacími dokumenty Libereckého a Královéhradeckého kraje.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist