Tiskové zprávy
Liberecký kraj: Práce na přípravě stavby silnice I/35 mezi Turnovem a Úlibicemi pokračují podle plánovaného harmonogramu
5. prosince 2024 | Liberecký kraj
Ředitelství silnic a dálnic s. p. (ŘSD) intenzivně pracuje na realizaci přípravných prací pro povolení stavebního záměru silnice I/35 mezi Turnovem a Úlibicemi. V listopadu proběhla na Ministerstvu dopravy společná schůze zástupců ŘSD, Libereckého kraje a města Turnov, kde ministr dopravy jednoznačně potvrdil vedení trasy ve variantě E12.
Všichni projektanti budou vycházet ze zpracované Technické studie I/35 Turnov – Úlibice z března 2023, která rozpracovala tzv. variantu E12. Tato varianta je navržena jako kombinace dvou šířkových uspořádání budoucí komunikace. ŘSD ve snaze vyjít vstříc požadavkům samospráv akceptovalo v rámci technických možností v začátku úseku maximální „zapuštění“ stavby v terénu a bude respektovat dohled vybraného konzultanta na minimalizaci dopadů stavby na krajinný ráz a veškeré podněty v maximální možné míře zapracovávat do projektu.
Úsek budoucí silnice je rozdělen na čtyři samostatné stavby a na všech se pracuje ve vzájemné koordinaci. Začátek úseku tvoří stavba I/35 MÚK Ohrazenice, následuje stavba I/35 Ohrazenice – Valdštejnsko, I/35 Valdštejnsko – Čímyšl včetně přivaděče Zelený Háj a končí se stavbou I/35 Čímyšl – Úlibice. Všechny úseky jsou geodeticky zaměřeny. Na úseku I/35 MÚK Ohrazenice byl dokončen podrobný geotechnický průzkum a začaly projekční práce pro dokumentaci k povolení stavebního záměru. U všech zbylých úseků je znám zhotovitel podrobného geotechnického průzkumu, který nyní probíhá a zhotovitelé projektové dokumentace k povolení stavebního záměru vzejdou ze soutěže začátkem roku 2025.
Mezi MÚK Ohrazenice a MÚK Žernov je navržena čtyřproudová směrově dělená komunikace, jejíž délka činí přibližně 11,8 km. K tomuto řešení přispěla hlavně skutečnost existence tunelů na trase. Jelikož tunely v tříproudovém uspořádání jsou z pohledu dopravy, údržby, ale zejména bezpečnosti provozu nevhodné řešení.
Zbývající úsek mezi MÚK Žernov a MÚK Úlibice je navržen v uspořádání 2+1, tedy tříproudová komunikace v délce asi 21,4 km. Návrhová rychlost obou částí je 110 km/hod.
Celá tato varianta prokázala ekonomickou efektivitu s ohledem na předpoklad zprovoznění stavby po roce 2030 a je v souladu se schválenou kategorizací silnic a dálnic do roku 2050, stanoviskem EIA a s územně plánovacími dokumenty Libereckého a Královéhradeckého kraje.
Všichni projektanti budou vycházet ze zpracované Technické studie I/35 Turnov – Úlibice z března 2023, která rozpracovala tzv. variantu E12. Tato varianta je navržena jako kombinace dvou šířkových uspořádání budoucí komunikace. ŘSD ve snaze vyjít vstříc požadavkům samospráv akceptovalo v rámci technických možností v začátku úseku maximální „zapuštění“ stavby v terénu a bude respektovat dohled vybraného konzultanta na minimalizaci dopadů stavby na krajinný ráz a veškeré podněty v maximální možné míře zapracovávat do projektu.
Úsek budoucí silnice je rozdělen na čtyři samostatné stavby a na všech se pracuje ve vzájemné koordinaci. Začátek úseku tvoří stavba I/35 MÚK Ohrazenice, následuje stavba I/35 Ohrazenice – Valdštejnsko, I/35 Valdštejnsko – Čímyšl včetně přivaděče Zelený Háj a končí se stavbou I/35 Čímyšl – Úlibice. Všechny úseky jsou geodeticky zaměřeny. Na úseku I/35 MÚK Ohrazenice byl dokončen podrobný geotechnický průzkum a začaly projekční práce pro dokumentaci k povolení stavebního záměru. U všech zbylých úseků je znám zhotovitel podrobného geotechnického průzkumu, který nyní probíhá a zhotovitelé projektové dokumentace k povolení stavebního záměru vzejdou ze soutěže začátkem roku 2025.
Mezi MÚK Ohrazenice a MÚK Žernov je navržena čtyřproudová směrově dělená komunikace, jejíž délka činí přibližně 11,8 km. K tomuto řešení přispěla hlavně skutečnost existence tunelů na trase. Jelikož tunely v tříproudovém uspořádání jsou z pohledu dopravy, údržby, ale zejména bezpečnosti provozu nevhodné řešení.
Zbývající úsek mezi MÚK Žernov a MÚK Úlibice je navržen v uspořádání 2+1, tedy tříproudová komunikace v délce asi 21,4 km. Návrhová rychlost obou částí je 110 km/hod.
Celá tato varianta prokázala ekonomickou efektivitu s ohledem na předpoklad zprovoznění stavby po roce 2030 a je v souladu se schválenou kategorizací silnic a dálnic do roku 2050, stanoviskem EIA a s územně plánovacími dokumenty Libereckého a Královéhradeckého kraje.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk