Tiskové zprávy
ÚMČ Praha 10: Praha 10 chce vrátit ulice lidem
13. dubna 2005 | ÚMČ Praha 10
Vrátit ulice, dnes ovládané nesčetnými auty řízenými často bezohlednými řidiči, lidem –to je cílem projektu, který odstartovala radnice desátého pražského obvodu. Jako první se zlepšení dočkají vnitřní Vršovice. „Člověk je dnes v ulicích trpěným zlem, je vykázán do úzkých průchodů mezi zdmi a parkujícími auty, přednost chodců na přechodech je často jen teoretická. Často slyšíme názor, že chodci překážejí autům a brzdí plynulost dopravy,“ řekl v této souvislosti starosta Prahy 10 Milan Richter.
Auta zabírají 70 procent místa v ulicích, chodcům zbývá jen 24 procent a hromadná doprava má k dispozici pouhých šest procent plochy ulic. Praha 10 si proto klade za cíl odstranit diskriminaci chodců a hromadné dopravy. Protože ulice už dávno neodpovídají potřebám doby a místa v nich je málo, je nutné stanovit priority uspořádání uličního prostoru. Za nejdůležitější v tomto ohledu Praha 10 považuje plynulost hromadné dopravy, komfort cestujících a bezpečí chodců.
Radnice už loni nechala zpracovat analýzy dopravní situace v obvodě. S jejich výsledky se až do 27.dubna zájemci mohou seznámit ve Středisku informací o rozvoji Prahy 10, umístěném v přízemí radnice.
Nejdříve se úřad Prahy 10 rozhodl řešit situaci ve vnitřních Vršovicích, v oblasti vymezené Francouzskou, Ruskou, Bělocerkevskou a Vršovickou ulicí, kde je nejvíce problémů. Počátkem příštího roku by radnice už měla mít k dispozici studii obsahující návrh potřebných změn. Jejich těžištěm je plynulost a efektivita hromadné dopravy a bezpečí a pohodlí lidí na autobusových a tramvajových zastávkách. Mimo jiné by měly v Moskevské a Kodaňské ulici a v okolí frekventovaných zastávek hromadné dopravy vzniknout významné pěší prostory, počítá se i s cyklotrasami a cyklostezkami. Radnice také připravuje program výstavby podzemních i nadzemních parkovišť. „Z analýzy vyplývá, že za pět let se do ulic vejde maximálně 30 až 40 procent aut. Tento podíl bude ale ještě nižší vytvořením prostoru pro pěší při zlidšťování ulic,“ dodal starosta Richter.
Auta zabírají 70 procent místa v ulicích, chodcům zbývá jen 24 procent a hromadná doprava má k dispozici pouhých šest procent plochy ulic. Praha 10 si proto klade za cíl odstranit diskriminaci chodců a hromadné dopravy. Protože ulice už dávno neodpovídají potřebám doby a místa v nich je málo, je nutné stanovit priority uspořádání uličního prostoru. Za nejdůležitější v tomto ohledu Praha 10 považuje plynulost hromadné dopravy, komfort cestujících a bezpečí chodců.
Radnice už loni nechala zpracovat analýzy dopravní situace v obvodě. S jejich výsledky se až do 27.dubna zájemci mohou seznámit ve Středisku informací o rozvoji Prahy 10, umístěném v přízemí radnice.
Nejdříve se úřad Prahy 10 rozhodl řešit situaci ve vnitřních Vršovicích, v oblasti vymezené Francouzskou, Ruskou, Bělocerkevskou a Vršovickou ulicí, kde je nejvíce problémů. Počátkem příštího roku by radnice už měla mít k dispozici studii obsahující návrh potřebných změn. Jejich těžištěm je plynulost a efektivita hromadné dopravy a bezpečí a pohodlí lidí na autobusových a tramvajových zastávkách. Mimo jiné by měly v Moskevské a Kodaňské ulici a v okolí frekventovaných zastávek hromadné dopravy vzniknout významné pěší prostory, počítá se i s cyklotrasami a cyklostezkami. Radnice také připravuje program výstavby podzemních i nadzemních parkovišť. „Z analýzy vyplývá, že za pět let se do ulic vejde maximálně 30 až 40 procent aut. Tento podíl bude ale ještě nižší vytvořením prostoru pro pěší při zlidšťování ulic,“ dodal starosta Richter.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk