Tiskové zprávy
Magistrát hl. m. Prahy: Praha připravuje tendr na nakládání s komunálním odpadem pro období 2016 – 2025
19. prosince 2014 | Magistrát hl. m. Prahy
Městská rada dnes schválila záměr na realizaci veřejné zakázky „Zajištění komplexního systému nakládání s komunálním odpadem na území hl. m. Prahy na období 2016 - 2025“. Předpokládaná hodnota zakázky je 12,8 mld. Kč (bez DPH).
„Otevřené výběrové řízení je jedinou možností, jak konečně vyřešit dlouhodobé problémy se zajišťováním svozu odpadu v hlavním městě. Nechceme opakované provizorium, k jakému musela Praha v posledních letech přistupovat, aby tato služba vůbec fungovala. Jde o strategickou zakázku, její přípravě chceme věnovat dostatek času,“ uvedla radní hl. m. Prahy Jana Plamínková (TROJKOALICE – STAN).
Smlouva na deset let by měla začít platit od poloviny roku 2016. Do té doby by svoz odpadu měli zajistit stávající dodavatelé, jimž končí smlouvy s městem k 31. 1. 2015. Tento záměr rovněž dnes schválila Rada hl. m. Prahy. „Z důvodu extrémní časové tísně, tedy s ohledem na řádné zajištění svozu, využití a odstranění komunálního odpadu od 1. 2. 2015, využijeme možnosti dané zákonem a oslovíme přímo oba stávající dodavatele, tj. Pražské služby a AVE CZ,“ řekla radní Plamínková.
V případě společnosti Pražské služby, a.s., která zajišťuje svoz odpadu z větší části území města (s výjimkou Městských částí Praha 2, Praha 3, Praha 8, Praha 9, Praha 10, Praha 14 a Praha – Troja) se jedná o dočasnou službu v předpokládané hodnotě 1,28 mld. (bez DPH). Na území zbývajících městských částí zajišťuje tuto službu společnost AVE CZ odpadové hospodářství, s.r.o. Její předpokládaná hodnota je 331 mil. Kč (bez DPH).
„Otevřené výběrové řízení je jedinou možností, jak konečně vyřešit dlouhodobé problémy se zajišťováním svozu odpadu v hlavním městě. Nechceme opakované provizorium, k jakému musela Praha v posledních letech přistupovat, aby tato služba vůbec fungovala. Jde o strategickou zakázku, její přípravě chceme věnovat dostatek času,“ uvedla radní hl. m. Prahy Jana Plamínková (TROJKOALICE – STAN).
Smlouva na deset let by měla začít platit od poloviny roku 2016. Do té doby by svoz odpadu měli zajistit stávající dodavatelé, jimž končí smlouvy s městem k 31. 1. 2015. Tento záměr rovněž dnes schválila Rada hl. m. Prahy. „Z důvodu extrémní časové tísně, tedy s ohledem na řádné zajištění svozu, využití a odstranění komunálního odpadu od 1. 2. 2015, využijeme možnosti dané zákonem a oslovíme přímo oba stávající dodavatele, tj. Pražské služby a AVE CZ,“ řekla radní Plamínková.
V případě společnosti Pražské služby, a.s., která zajišťuje svoz odpadu z větší části území města (s výjimkou Městských částí Praha 2, Praha 3, Praha 8, Praha 9, Praha 10, Praha 14 a Praha – Troja) se jedná o dočasnou službu v předpokládané hodnotě 1,28 mld. (bez DPH). Na území zbývajících městských částí zajišťuje tuto službu společnost AVE CZ odpadové hospodářství, s.r.o. Její předpokládaná hodnota je 331 mil. Kč (bez DPH).
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk