Tiskové zprávy
Hl. m. Praha: Praha připravuje změny v dopravním značení
21. července 2006 | Hl. m. Praha
Od začátku července, kdy nabyl účinnosti nový silniční zákon, řidiči více respektují omezení rychlosti a některá rychlostní omezení proto ztrácejí smysl. Vedení města ve snaze zlepšit plynulost dopravy, zahájilo jednání o odstranění některých rychlostních omezení na území Prahy.
Hlavní město Praha začalo posuzovat ve větším rozsahu účelnost užití dopravních značek omezujících nejvyšší dovolenou rychlost. Většina navrhovaných úprav těchto dopravních značek a zvýšení rychlostního limitu se týká tzv. páteřních a sběrných komunikacích, které jsou ve správě Magistrátu hl. m. Prahy. A jsou z hlediska dopravního využití nejvýznamnější. V těchto případech je při posuzování možnosti zvýšení rychlostního limitu brán zřetel zejména na technické parametry komunikací, vzdálenost obytné zástavby, na již realizovaná protihluková opatření a hustotu provozu.
Z rychlostních komunikací se navrhované úpravy se týkají např. Zlíchovského tunelu, Barrandovského mostu a dalších rychlostních komunikací či jejich úseků – např. Strakonické či Jižní spojky (přehled příkladů v příloze). Na dalších páteřních komunikacích je také v souvislosti s uvažovaným zvýšením rychlostního limitu nezbytné zohlednit pěší provoz. To se týká např. úseků ulic Chlumecká nebo Modřanská (další příklady v příloze).
Současně je posuzována i vhodnost omezení rychlosti na komunikacích v blízkosti škol. Je uvažováno o využití možnosti časového omezení platnosti značky povolující vyšší rychlost a rámcově byla dohodnuta doba v pracovní dny od 7.00 do 19.00 hodin. V ostatním čase (tj. od 19.00 do 7.00 hodin ráno) bude platit obecné omezení rychlosti 50 km/h. Přesný časový rozsah omezení bude stanovován podle konkrétních podmínek a jedním z rozhodujících faktorů bude bezpečnost pěších (příklady komunikací v příloze).
Magistrát hl. m. Prahy dále doporučuje jednotlivým městským částem, v jejichž správě jsou tzv. obslužné komunikace, aby rovněž prověřily stávající omezení rychlosti – zejména z hlediska délky omezení či úpravy doby platnosti dopravní značky. I v těchto případech je jako hlavní kritérium doporučeno zachování účelu konkrétního dopravního omezení – např. snížení rychlosti u škol. Jako příklad lze uvést doporučení Úřadu městské části Praha 6, aby prověřil účelnost omezení rychlosti v ulici Střešovické (úsek Na Petřinách – Sibeliova) a v ulici Na Ořechovce (úsek Pevnostní – Lomená), kde jsou po celé délce značky omezující rychlost na 40 km/h.
Hlavní město Praha začalo posuzovat ve větším rozsahu účelnost užití dopravních značek omezujících nejvyšší dovolenou rychlost. Většina navrhovaných úprav těchto dopravních značek a zvýšení rychlostního limitu se týká tzv. páteřních a sběrných komunikacích, které jsou ve správě Magistrátu hl. m. Prahy. A jsou z hlediska dopravního využití nejvýznamnější. V těchto případech je při posuzování možnosti zvýšení rychlostního limitu brán zřetel zejména na technické parametry komunikací, vzdálenost obytné zástavby, na již realizovaná protihluková opatření a hustotu provozu.
Z rychlostních komunikací se navrhované úpravy se týkají např. Zlíchovského tunelu, Barrandovského mostu a dalších rychlostních komunikací či jejich úseků – např. Strakonické či Jižní spojky (přehled příkladů v příloze). Na dalších páteřních komunikacích je také v souvislosti s uvažovaným zvýšením rychlostního limitu nezbytné zohlednit pěší provoz. To se týká např. úseků ulic Chlumecká nebo Modřanská (další příklady v příloze).
Současně je posuzována i vhodnost omezení rychlosti na komunikacích v blízkosti škol. Je uvažováno o využití možnosti časového omezení platnosti značky povolující vyšší rychlost a rámcově byla dohodnuta doba v pracovní dny od 7.00 do 19.00 hodin. V ostatním čase (tj. od 19.00 do 7.00 hodin ráno) bude platit obecné omezení rychlosti 50 km/h. Přesný časový rozsah omezení bude stanovován podle konkrétních podmínek a jedním z rozhodujících faktorů bude bezpečnost pěších (příklady komunikací v příloze).
Magistrát hl. m. Prahy dále doporučuje jednotlivým městským částem, v jejichž správě jsou tzv. obslužné komunikace, aby rovněž prověřily stávající omezení rychlosti – zejména z hlediska délky omezení či úpravy doby platnosti dopravní značky. I v těchto případech je jako hlavní kritérium doporučeno zachování účelu konkrétního dopravního omezení – např. snížení rychlosti u škol. Jako příklad lze uvést doporučení Úřadu městské části Praha 6, aby prověřil účelnost omezení rychlosti v ulici Střešovické (úsek Na Petřinách – Sibeliova) a v ulici Na Ořechovce (úsek Pevnostní – Lomená), kde jsou po celé délce značky omezující rychlost na 40 km/h.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk