https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/praha-pripravuje-zmeny-v-dopravnim-znaceni
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Hl. m. Praha: Praha připravuje změny v dopravním značení

21. července 2006 | Hl. m. Praha
Od začátku července, kdy nabyl účinnosti nový silniční zákon, řidiči více respektují omezení rychlosti a některá rychlostní omezení proto ztrácejí smysl. Vedení města ve snaze zlepšit plynulost dopravy, zahájilo jednání o odstranění některých rychlostních omezení na území Prahy.

Hlavní město Praha začalo posuzovat ve větším rozsahu účelnost užití dopravních značek omezujících nejvyšší dovolenou rychlost. Většina navrhovaných úprav těchto dopravních značek a zvýšení rychlostního limitu se týká tzv. páteřních a sběrných komunikacích, které jsou ve správě Magistrátu hl. m. Prahy. A jsou z hlediska dopravního využití nejvýznamnější. V těchto případech je při posuzování možnosti zvýšení rychlostního limitu brán zřetel zejména na technické parametry komunikací, vzdálenost obytné zástavby, na již realizovaná protihluková opatření a hustotu provozu.

Z rychlostních komunikací se navrhované úpravy se týkají např. Zlíchovského tunelu, Barrandovského mostu a dalších rychlostních komunikací či jejich úseků – např. Strakonické či Jižní spojky (přehled příkladů v příloze). Na dalších páteřních komunikacích je také v souvislosti s uvažovaným zvýšením rychlostního limitu nezbytné zohlednit pěší provoz. To se týká např. úseků ulic Chlumecká nebo Modřanská (další příklady v příloze).

Současně je posuzována i vhodnost omezení rychlosti na komunikacích v blízkosti škol. Je uvažováno o využití možnosti časového omezení platnosti značky povolující vyšší rychlost a rámcově byla dohodnuta doba v pracovní dny od 7.00 do 19.00 hodin. V ostatním čase (tj. od 19.00 do 7.00 hodin ráno) bude platit obecné omezení rychlosti 50 km/h. Přesný časový rozsah omezení bude stanovován podle konkrétních podmínek a jedním z rozhodujících faktorů bude bezpečnost pěších (příklady komunikací v příloze).

Magistrát hl. m. Prahy dále doporučuje jednotlivým městským částem, v jejichž správě jsou tzv. obslužné komunikace, aby rovněž prověřily stávající omezení rychlosti – zejména z hlediska délky omezení či úpravy doby platnosti dopravní značky. I v těchto případech je jako hlavní kritérium doporučeno zachování účelu konkrétního dopravního omezení – např. snížení rychlosti u škol. Jako příklad lze uvést doporučení Úřadu městské části Praha 6, aby prověřil účelnost omezení rychlosti v ulici Střešovické (úsek Na Petřinách – Sibeliova) a v ulici Na Ořechovce (úsek Pevnostní – Lomená), kde jsou po celé délce značky omezující rychlost na 40 km/h.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist