Tiskové zprávy
Hl.m. Praha: Pražské letiště - motor ekonomického rozvoje hlavního města
20. ledna 2005 | Hl.m. Praha
Prezentace dynamického rozvoje letecké dopravy na letišti Praha – Ruzyně v roce 2004, jeho vliv na rozvoj města a výhledy do budoucna – to byla hlavní témata dnešní konference, která proběhla v Praze za účasti náměstka pražského primátora – Ing. Jana Bürgermeistera a generálního ředitele Českého správy letišť,s.p. – Ing. Martina Kačura.
Hodnocením provozu za uplynulý rok prošlo ruzyňské letiště velmi dobře. Může se pochlubit tím, že odbavilo téměř deset milionů cestujících, je největším letištěm v rámci nových členských zemí Evropské unie a nejrychleji rostoucím letištěm v regionu. V této souvislosti upozornil generální ředitel České správy letišť,s. p. – Ing. Martin Kačur na velký rozvoj mezikontinentální letecké dopravy, přibývání nových destinací i nárůst počtu dopravců.
Letecké doprava - tedy ČSA, a.s. a letiště Praha – Ruzyně má také význam pro další rozvojové plány hlavního města – vytváření pozice Prahy v rámci EU, rozvoj zaměstnanosti, rozvoj hlavního města jako kongresové destinace.
Náměstek primátora Jan Bürgermeister mimo jiné zdůraznil, že ve Strategickém plánu hlavního města Prahy má letiště svou důležitou roli. „Musíme umět konkurovat Vídni, Budapešti i Mnichovu,“ poznamenal. V této souvislosti zmínil také postoj magistrátu k rozvoji letiště v dalším období. Město se chce zaměřit na podporu výstavby tzv. paralelní dráhy, s jejímž vybudováním se počítá ve změnách územního plánu. Stranou nezůstala ani otázka „Letiště a dopravy mezi městem a letištěm – postoj magistrátu k této problematice“. „Pohled města je velmi jednoduchý a za poslední rok stabilizovaný,“ uvedl Jan Bürgermeister. „Víme, že chceme protáhnout trasu Metra A z Vítězného náměstí dál západním směrem. Je to nezbytné, protože v této lokalitě nejsme schopni přitáhnout dostatečně navazující hromadnou dopravu,“ poznamenal náměstek s tím, že při úvahách o dalším zavádění hromadné dopravy v krásné zástavbě Dejvic je nutno postupovat citlivě. „Metro chceme prodloužit z Vítězného směrem k Motolu, směrem k Dědině a možná v budoucnu i směrem k letišti. Pro nás je ale klíčová první etapa směrem k Petřinám a dále. Debaty kam umístit do územního plánu trasu Metra A z Vítězného náměstí teď probíhají a změna se chystá,“ uvedl Jan Bürgermeister.
Hodnocením provozu za uplynulý rok prošlo ruzyňské letiště velmi dobře. Může se pochlubit tím, že odbavilo téměř deset milionů cestujících, je největším letištěm v rámci nových členských zemí Evropské unie a nejrychleji rostoucím letištěm v regionu. V této souvislosti upozornil generální ředitel České správy letišť,s. p. – Ing. Martin Kačur na velký rozvoj mezikontinentální letecké dopravy, přibývání nových destinací i nárůst počtu dopravců.
Letecké doprava - tedy ČSA, a.s. a letiště Praha – Ruzyně má také význam pro další rozvojové plány hlavního města – vytváření pozice Prahy v rámci EU, rozvoj zaměstnanosti, rozvoj hlavního města jako kongresové destinace.
Náměstek primátora Jan Bürgermeister mimo jiné zdůraznil, že ve Strategickém plánu hlavního města Prahy má letiště svou důležitou roli. „Musíme umět konkurovat Vídni, Budapešti i Mnichovu,“ poznamenal. V této souvislosti zmínil také postoj magistrátu k rozvoji letiště v dalším období. Město se chce zaměřit na podporu výstavby tzv. paralelní dráhy, s jejímž vybudováním se počítá ve změnách územního plánu. Stranou nezůstala ani otázka „Letiště a dopravy mezi městem a letištěm – postoj magistrátu k této problematice“. „Pohled města je velmi jednoduchý a za poslední rok stabilizovaný,“ uvedl Jan Bürgermeister. „Víme, že chceme protáhnout trasu Metra A z Vítězného náměstí dál západním směrem. Je to nezbytné, protože v této lokalitě nejsme schopni přitáhnout dostatečně navazující hromadnou dopravu,“ poznamenal náměstek s tím, že při úvahách o dalším zavádění hromadné dopravy v krásné zástavbě Dejvic je nutno postupovat citlivě. „Metro chceme prodloužit z Vítězného směrem k Motolu, směrem k Dědině a možná v budoucnu i směrem k letišti. Pro nás je ale klíčová první etapa směrem k Petřinám a dále. Debaty kam umístit do územního plánu trasu Metra A z Vítězného náměstí teď probíhají a změna se chystá,“ uvedl Jan Bürgermeister.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk