Tiskové zprávy
MD ČR: Pražský okruh se prodlouží o 12 kilometrů
18. listopadu 2024 | MD ČR
Na celkem 12,6 km dlouhém úseku jihovýchodní části Pražského okruhu z Běchovic na D1 začnou dělníci pracovat v polovině prosince. Dokončení plánujeme na konec roku 2027. Společně s dálnicí D0 bude dokončena i stavba přeložky silnice I/12 Běchovice – Úvaly.
„Moderní šestipruhová infrastruktura bude zahrnovat dva tunely, devatenáct mostů a šestnáct protihlukových stěn, které budou mít celkem 8 kilometrů,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Výrazná úleva přetížené Jižní spojce a Štěrboholské radiále.„Nové propojení brněnské D1, hradecké D11 a plzeňské D5 uleví přetíženým silnicím ve východní části Prahy, zejména v oblasti Spořilova, a pomůže řidičům, pro které bude průjezd plynulejší a bezpečnější,“ dodává ministr Kupka.
Podle propočtů ŘSD bude tímto úsekem jezdit v roce 2030 denně 70 000 až 80 000 aut. Nyní dosahuje průměrná intenzita dopravy na D0 zhruba 60 000 vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří až 40 procent.
Zhotovitele této stavby vybralo Ředitelství silnic a dálnic, ve výběrovém řízení zvítězilo sdružení firem EUROVIA CZ, Stavby mostů, PORR a PORR Bau. Náklady budou 9,76 miliardy Kč bez DPH. Práce začnou letos v prosinci, potrvají tři roky.
Stavba Pražského okruhu je rozdělená do 11 úseků, v provozu je jich sedm. První se otevřel v roce 1983. Naposledy se okruh rozšířil v roce 2010, kdy ŘSD zprovoznilo část od D1 k D5.
„Moderní šestipruhová infrastruktura bude zahrnovat dva tunely, devatenáct mostů a šestnáct protihlukových stěn, které budou mít celkem 8 kilometrů,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Výrazná úleva přetížené Jižní spojce a Štěrboholské radiále.„Nové propojení brněnské D1, hradecké D11 a plzeňské D5 uleví přetíženým silnicím ve východní části Prahy, zejména v oblasti Spořilova, a pomůže řidičům, pro které bude průjezd plynulejší a bezpečnější,“ dodává ministr Kupka.
Podle propočtů ŘSD bude tímto úsekem jezdit v roce 2030 denně 70 000 až 80 000 aut. Nyní dosahuje průměrná intenzita dopravy na D0 zhruba 60 000 vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří až 40 procent.
Zhotovitele této stavby vybralo Ředitelství silnic a dálnic, ve výběrovém řízení zvítězilo sdružení firem EUROVIA CZ, Stavby mostů, PORR a PORR Bau. Náklady budou 9,76 miliardy Kč bez DPH. Práce začnou letos v prosinci, potrvají tři roky.
Stavba Pražského okruhu je rozdělená do 11 úseků, v provozu je jich sedm. První se otevřel v roce 1983. Naposledy se okruh rozšířil v roce 2010, kdy ŘSD zprovoznilo část od D1 k D5.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk