Tiskové zprávy
Arnika - Centrum pro podporu občanů / Petiční výbor obyvatel Spořilova: Předání Petice občanů za zklidnění dopravy na celém Spořilově a za zachování ulice Hlavní jako obytné třídy
13. února 2007 | Arnika - Centrum pro podporu občanů / Petiční výbor obyvatel Spořilova
Autor: Martin Skalský, tel: 606 168 026
Autor: Martin Skalský, tel: 606 168 026
Obyvatelé Spořilova žádají primátora Prahy a starostu Prahy 4 o zklidnění dopravy uvnitř této obytné zóny. Původně zahradní čtvrť o rozloze necelý 1 km2 je nyní zcela uzavřena dálnicí, jižní spojkou a dálničním přivaděčem, kde denně projede na čtvrt milionu vozů.
Více než 1600 občanů podepsalo petici za zklidnění dopravy alespoň uvnitř Spořilova. Ulice Hlavní, která tvoří jeho páteř, má být necitlivě rekonstruována a umožnit tak další růst dopravy. Obyvatelé žádají, aby byla upravena jako obytná třída. Zúžení vozovky, instalace zvýšených prahů a dalších prvků má zpomalit místní dopravu a zvýšit bezpečnost chodců a zejména dětí navštěvujících místní školu.
Spořilov je dopravně nejzatíženější část Prahy. Další nápor automobilů, navíc středem obytné zástavby, může trvale narušit celistvost tohoto území, které je jedním z unikátních částí Prahy, známé svým urbanistickým uspořádáním i zelení. Jeho obyvatelé proto požadují zpracování dopravní studie a následných úprav tak, aby tranzitní doprava, která Spořilov obchvacuje, vůbec neměla možnost si přes něj zkracovat cestu.
Petice, ačkoli ji neprovázela žádná reklamní kampaň, si získala podporu více než 75% aktivních voličů v dotčené oblasti a 30% aktivních voličů velkého Spořilova (vztaženo k poslední volební účasti).
Ulice Hlavní byla projektována jako okrasná alejová třída. Jedná se o obytnou ulici určenou pro místní provoz. Okolní doprava byla do ní svedena až nekompetentními rozhodnutími za minulého režimu. Domy na takovou zátěž nebyly stavěny a dochází k jejich poškozování. Stále narůstající vibrace, hluk, smog a prach však škodí především zdraví lidí.
Plánovaná rekonstrukce ponechává zbytečně širokou vozovku a navíc ji obklopí desítkami metrů nového zábradlí, které dále zvýší „rychlostní “ a tranzitní charakter ulice. Zábradlí navíc opticky i funkčně rozdělí starý Spořilov na dvě části. Navrhované přeložení všech přechodů směrem od křižovatek do stávající zeleně nesmyslně prodlouží trasy chodců a způsobí úbytek zeleně a dokonce kácení stromů. Projekt podporující dopravu na úkor chodců neřeší problematickou dopravní situaci u základní školy a nepřispěje k potřebnému zvýšení bezpečnosti žáků.
Signatáři petice žádají, aby byl ul. Hlavní vrácen její obytný a okrasný účel. Středová stromořadí a zeleň v ulicích musí být v plném rozsahu zachovány. Osazování zábradlí chránících dopravu před chodci pak pozbývá smyslu. Spolu s přesunem současných vyhovujících přechodů se jedná o mrhání peněz, které pak prý chybí na instalaci zpomalovacích prahů na ulici před školou i jinde k zajištění vyšší bezpečnosti dětí. Snížení havárií a zklidnění dopravy by pomohla náhrada světelné křižovatky před školou kruhovým objezdem.
Navrhují zapracovat do projektu rekonstrukce Hlavní cyklostezku s napojením na stávající trasy směr Michle, Hostivař, Krčský les a Braník.
Úprava jediné ulice není dostatečným řešením. Je třeba dobudovat dopravní infrastrukturu v okolí Spořilova tak, aby bylo možné veškerou tranzitní dopravu ze středu Spořilova odklonit a vhodnými dopravními opatřeními zklidnit dopravu na celém Spořilově. K tomu je třeba zpracovat dopravní studii.
Vážení novináři,
věnujte prosím pozornost tomuto případu. Text petice, údaje o počtu podpisů a dopravní situaci Spořilova jsou v příloze, situační plánek je na 2. straně. Jsme připraveni věnovat se Vám individuálně podle vašich potřeb.
Za petiční výbor s úctou
Ing. Jana Ledvinová
Severovýchodní V 1523, 141 00 Praha 4
tel. 272 767 631, 731 460 975, hlavni@sporilov.info
============================================================================
Petice občanů za zklidnění dopravy na celém Spořilově a za zachování ulice Hlavní jako obytné třídy.
Podle zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
Vážený pane primátore, vážení radní hlavního města Prahy!
Vážený pane starosto, vážení radní městské části Praha 4!
My, níže podepsaní obyvatelé Spořilova, jsme po léta vystaveni negativním dopadům ze sílícího tlaku automobilové dopravy v našem bezprostředním okolí. Naše čtvrť je těsně a úplně uzavřena do trojúhelníku „dálnic.“ Proč však ještě musíme snášet další dopravní tepnu středem Spořilova – prakticky dálniční přivaděč vedený po ulici Hlavní?
V souvislosti s rekonstrukcí kanalizace a vodovodu připravuje Technická správa komunikací plán opravy komunikace v ulici Hlavní. Projekt připravovaný TSK však z našeho pohledu téměř žádné pozitivní změny nepřináší – právě naopak – zachovává současný stav a konzervuje charakter ulice jako „dálničního“ přivaděče. Přitom se jedná o obytnou ulici, která byla postavena pouze pro místní provoz, jako okrasná alejová třída. Okolní doprava sem byla svedena nekompetentními rozhodnutími za minulého režimu. Naše domy ovšem na takovou zátěž nebyly stavěny. Důsledkem toho je jejich soustavné poškozování. Silná intenzita tranzitní dopravy, ale i nemožnost zde zaparkovat, snižuje komfort našeho bydlení, a také cenu nemovitostí. Protestujeme proti stále narůstajícímu hluku a již neúnosnému zatížení smogem a prachem vůbec!
Co přináší plánovaná rekonstrukce? Jaký bude stav Hlavní ulice po jejím dokončení?
Zbytečně široká vozovka (5m pro každý směr jízdy) s novým povrchem přinese nejspíš ještě rychlejší jízdu projíždějících vozidel, nadále fakticky ve dvou pruzích.
Desítky metrů nově osazeného zábradlí opticky i funkčně rozdělí starý Spořilov na dvě části, a ještě víc podtrhnou „rychlostní “ a tranzitní charakter ulice.
Navrhované kompletní přeložení všech přechodů v křižovatkách s ulicemi Boční I a II z původních směrů způsobí úbytek zeleně a dokonce kácení stromů.
Přes alarmující nedostatek parkovacích míst v celé oblasti Spořilova kvůli nově navrženým přechodům ve všech ulicích zaústěných do Hlavní přijdeme o mnoho dalších míst.
Projekt dostatečně neřeší dopravní situaci u základní školy Jižní, návrh nepřispěje k podstatnému zvýšení bezpečnosti žáků.
S výše uvedeným navrhovaným řešením opravy Hlavní ulice n e s o u h l a s í m e !
Žádáme, aby středové stromořadí v ulicích Hlavní, Boční I. a II. nebylo rekonstrukcí dotčeno a zelené pásy byly v plném rozsahu zachovány.
Požadujeme provést takové stavební úpravy, které by nám umožnily před našimi domy autem zastavit a stát bez toho, že bude blokován průjezd autobusu, nebo spáchán dopravní přestupek.
Z důvodu úbytku míst pro parkování automobilů nesouhlasíme s realizací nových přechodů ve všech ulicích zaústěných do Hlavní ulice.
Jsme proti předělávání současných vyhovujících přechodů (včetně zvětšování jejich šířky) a osazování dalšího zábradlí.
K zajištění vyšší bezpečnosti dětí požadujeme vybudování zpomalovacích prahů (nemontovaných) m i – n i m á l n ě v rámci obou přechodů při základní škole Jižní.
Za účelem snížení vysokého počtu auto havárií a zklidnění dopravy žádáme nahradit světelnou křižovatku u ZŠ Jižní kruhovým objezdem.
Požadujeme zapracovat do projektu rekonstrukce Hlavní umístění stezky pro cyklisty ve směru k nákupnímu středisku CENTRUM s napojením na stávající cyklotrasy směr Michle, Hostivař, Braník.
Dále požadujeme dobudovat dopravní infrastrukturu v našem okolí tak, aby bylo možné veškerou tranzitní dopravu ze středu Spořilova odklonit (nebo lépe ke Spořilovu vůbec nepřivést) a vhodnými dopravními opatřeními – zakázanými průjezdy, retardéry, šikanami, přednostmi zprava, omezením rychlosti, otevřením nových nájezdů atd. - co nejdříve zklidnit dopravu na celém Spořilově. Abychom ji jen nepřevedli do jiné lokality, požadujeme zpracovat dopravní studii.
Rekonstrukci ulice Hlavní chápeme jako příležitost a výzvu k hledání moderních a nápaditých řešení, která povedou k oživení ulice a utlumení dopravy. Nabízí se mnoho variant, jak vhodně využít nadbytečně širokou vozovku a mnohdy zbytečně široké chodníky k uspokojení potřeb nás, občanů. (Dlážděné zálivy, cyklostezka, zeleň).
Žádáme proto o zpracování nové studie na skutečnou rekonstrukci c e l é ulice Hlavní na starém Spořilově. Požadujeme, aby veřejnosti bylo umožněno zapojit se do procesu plánování a příprav celého záměru a jeho dílčích projektů.
Využijme plánované rekonstrukce ul. Hlavní ke komplexnímu řešení nevyhovující dopravní situace na celém Spořilově ! Investujme veřejné prostředky racionálně a efektivně.
Petici sestavil v prosinci 2006 petiční výbor ve složení:
Bohdana Hejlková, Severní V /17, Praha 4, Spořilov,141 00
Stanislav Hrdlička, Hlavní 91, Praha 4, Spořilov, 141 00
Tomáš Ledvina, Severovýchodní V/1523, Praha 4, Spořilov, 141 00
Jana Ledvinová, Severovýchodní V/1523, Praha 4, Spořilov, 141 00
Marek Liška, Roztylské sady 1597/69, Praha 4 Spořilov, 14100
Petiční výbor zastupuje:
Ing. Jana Ledvinová, Severovýchodní V 1523, 141 00 Praha 4, tel. 272 767 631, 731 460 975
Email: hlavni@sporilov.info
V Praze dne 7. února 2007:
Přílohy:
• Právní a statistické údaje k petici a součty podpisů – zaslána všem z rozdělovníku
• Podpisy občanů, kteří tuto petici podporují (v originále předáno panu Primátorovi hl.m. Prahy Pavlu Bémovi, v kopii panu Starostovi městské části Praha 4)
Rozdělovník:
Magistrát hl.m. Prahy:
• MUDr.Pavel Bém, Primátor hl.m. Prahy – podatelnou v písemné formě
• Markéta Reedová, náměstkyně primátora – podatelnou v písemné formě
• Hana Žižková, náměstkyně primátora – podatelnou v písemné formě
• Mgr.Rudolf Blažek, náměstek primátora – podatelnou v písemné formě
• Bc.Pavel Klega, náměstek primátora – podatelnou v písemné formě
• Jiří Janeček, radní – podatelnou v písemné formě
• Ing.Marie Kousalíková, radní – podatelnou v písemné formě
• Mgr.Milan Pešák, radní – podatelnou v písemné formě
• Ing.Milan Richter, radní – podatelnou v písemné formě
• Radovan Šteiner, radní – podatelnou v písemné formě
• Mgr.Petr Štěpánek CSc., radní – podatelnou v písemné formě
• Členové zastupitelstva hl.m. Prahy – elektronicky
• Ing.arch.Jan Winkler, Ředitel Odboru ochrany prostředí – podatelnou v písemné formě
• Ing. Jan Heroudek, Ředitel Odboru dopravy – podatelnou v písemné formě
• Mgr. Jan Kněžínek, Ředitel Odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu – podatelnou v písemné formě
• Ing. Jitka Cvetlerová, Ředitelka Odboru územního plánu – podatelnou v písemné formě
• Ing. Ladislav Tomeš, Ředitel odboru hospodářské správy – podatelnou v písemné formě
Městská část Praha 4:
• Starosta městské části Praha 4 – podatelnou v písemné formě
• Zástupci starosty a členové rady – podatelnou v písemné formě
• Zastupitelstvo městské části Praha 4 - elektronicky
• Ing. Radek Polák, Vedoucí odboru odboru dopravy a silničního provozu – podatelnou v písemné formě
• Jarmila Alexandrová, Vedoucí odboru životního prostředí a územního rozvoje – podatelnou v písemné formě
• Ing. Marcela Pavlová, Vedoucí stavebního odboru – podatelnou v písemné formě
Technická správa komunikací
• Ing. Luděk Dostál, ředitel organizace, Štefánikova 23, Praha 5, 150 00Ing. Luděk Dostál
ředitel organizace Ing. Luděk Dostál
ředitel organizace
Více než 1600 občanů podepsalo petici za zklidnění dopravy alespoň uvnitř Spořilova. Ulice Hlavní, která tvoří jeho páteř, má být necitlivě rekonstruována a umožnit tak další růst dopravy. Obyvatelé žádají, aby byla upravena jako obytná třída. Zúžení vozovky, instalace zvýšených prahů a dalších prvků má zpomalit místní dopravu a zvýšit bezpečnost chodců a zejména dětí navštěvujících místní školu.
Spořilov je dopravně nejzatíženější část Prahy. Další nápor automobilů, navíc středem obytné zástavby, může trvale narušit celistvost tohoto území, které je jedním z unikátních částí Prahy, známé svým urbanistickým uspořádáním i zelení. Jeho obyvatelé proto požadují zpracování dopravní studie a následných úprav tak, aby tranzitní doprava, která Spořilov obchvacuje, vůbec neměla možnost si přes něj zkracovat cestu.
Petice, ačkoli ji neprovázela žádná reklamní kampaň, si získala podporu více než 75% aktivních voličů v dotčené oblasti a 30% aktivních voličů velkého Spořilova (vztaženo k poslední volební účasti).
Ulice Hlavní byla projektována jako okrasná alejová třída. Jedná se o obytnou ulici určenou pro místní provoz. Okolní doprava byla do ní svedena až nekompetentními rozhodnutími za minulého režimu. Domy na takovou zátěž nebyly stavěny a dochází k jejich poškozování. Stále narůstající vibrace, hluk, smog a prach však škodí především zdraví lidí.
Plánovaná rekonstrukce ponechává zbytečně širokou vozovku a navíc ji obklopí desítkami metrů nového zábradlí, které dále zvýší „rychlostní “ a tranzitní charakter ulice. Zábradlí navíc opticky i funkčně rozdělí starý Spořilov na dvě části. Navrhované přeložení všech přechodů směrem od křižovatek do stávající zeleně nesmyslně prodlouží trasy chodců a způsobí úbytek zeleně a dokonce kácení stromů. Projekt podporující dopravu na úkor chodců neřeší problematickou dopravní situaci u základní školy a nepřispěje k potřebnému zvýšení bezpečnosti žáků.
Signatáři petice žádají, aby byl ul. Hlavní vrácen její obytný a okrasný účel. Středová stromořadí a zeleň v ulicích musí být v plném rozsahu zachovány. Osazování zábradlí chránících dopravu před chodci pak pozbývá smyslu. Spolu s přesunem současných vyhovujících přechodů se jedná o mrhání peněz, které pak prý chybí na instalaci zpomalovacích prahů na ulici před školou i jinde k zajištění vyšší bezpečnosti dětí. Snížení havárií a zklidnění dopravy by pomohla náhrada světelné křižovatky před školou kruhovým objezdem.
Navrhují zapracovat do projektu rekonstrukce Hlavní cyklostezku s napojením na stávající trasy směr Michle, Hostivař, Krčský les a Braník.
Úprava jediné ulice není dostatečným řešením. Je třeba dobudovat dopravní infrastrukturu v okolí Spořilova tak, aby bylo možné veškerou tranzitní dopravu ze středu Spořilova odklonit a vhodnými dopravními opatřeními zklidnit dopravu na celém Spořilově. K tomu je třeba zpracovat dopravní studii.
Vážení novináři,
věnujte prosím pozornost tomuto případu. Text petice, údaje o počtu podpisů a dopravní situaci Spořilova jsou v příloze, situační plánek je na 2. straně. Jsme připraveni věnovat se Vám individuálně podle vašich potřeb.
Za petiční výbor s úctou
Ing. Jana Ledvinová
Severovýchodní V 1523, 141 00 Praha 4
tel. 272 767 631, 731 460 975, hlavni@sporilov.info
============================================================================
Petice občanů za zklidnění dopravy na celém Spořilově a za zachování ulice Hlavní jako obytné třídy.
Podle zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
Vážený pane primátore, vážení radní hlavního města Prahy!
Vážený pane starosto, vážení radní městské části Praha 4!
My, níže podepsaní obyvatelé Spořilova, jsme po léta vystaveni negativním dopadům ze sílícího tlaku automobilové dopravy v našem bezprostředním okolí. Naše čtvrť je těsně a úplně uzavřena do trojúhelníku „dálnic.“ Proč však ještě musíme snášet další dopravní tepnu středem Spořilova – prakticky dálniční přivaděč vedený po ulici Hlavní?
V souvislosti s rekonstrukcí kanalizace a vodovodu připravuje Technická správa komunikací plán opravy komunikace v ulici Hlavní. Projekt připravovaný TSK však z našeho pohledu téměř žádné pozitivní změny nepřináší – právě naopak – zachovává současný stav a konzervuje charakter ulice jako „dálničního“ přivaděče. Přitom se jedná o obytnou ulici, která byla postavena pouze pro místní provoz, jako okrasná alejová třída. Okolní doprava sem byla svedena nekompetentními rozhodnutími za minulého režimu. Naše domy ovšem na takovou zátěž nebyly stavěny. Důsledkem toho je jejich soustavné poškozování. Silná intenzita tranzitní dopravy, ale i nemožnost zde zaparkovat, snižuje komfort našeho bydlení, a také cenu nemovitostí. Protestujeme proti stále narůstajícímu hluku a již neúnosnému zatížení smogem a prachem vůbec!
Co přináší plánovaná rekonstrukce? Jaký bude stav Hlavní ulice po jejím dokončení?
Zbytečně široká vozovka (5m pro každý směr jízdy) s novým povrchem přinese nejspíš ještě rychlejší jízdu projíždějících vozidel, nadále fakticky ve dvou pruzích.
Desítky metrů nově osazeného zábradlí opticky i funkčně rozdělí starý Spořilov na dvě části, a ještě víc podtrhnou „rychlostní “ a tranzitní charakter ulice.
Navrhované kompletní přeložení všech přechodů v křižovatkách s ulicemi Boční I a II z původních směrů způsobí úbytek zeleně a dokonce kácení stromů.
Přes alarmující nedostatek parkovacích míst v celé oblasti Spořilova kvůli nově navrženým přechodům ve všech ulicích zaústěných do Hlavní přijdeme o mnoho dalších míst.
Projekt dostatečně neřeší dopravní situaci u základní školy Jižní, návrh nepřispěje k podstatnému zvýšení bezpečnosti žáků.
S výše uvedeným navrhovaným řešením opravy Hlavní ulice n e s o u h l a s í m e !
Žádáme, aby středové stromořadí v ulicích Hlavní, Boční I. a II. nebylo rekonstrukcí dotčeno a zelené pásy byly v plném rozsahu zachovány.
Požadujeme provést takové stavební úpravy, které by nám umožnily před našimi domy autem zastavit a stát bez toho, že bude blokován průjezd autobusu, nebo spáchán dopravní přestupek.
Z důvodu úbytku míst pro parkování automobilů nesouhlasíme s realizací nových přechodů ve všech ulicích zaústěných do Hlavní ulice.
Jsme proti předělávání současných vyhovujících přechodů (včetně zvětšování jejich šířky) a osazování dalšího zábradlí.
K zajištění vyšší bezpečnosti dětí požadujeme vybudování zpomalovacích prahů (nemontovaných) m i – n i m á l n ě v rámci obou přechodů při základní škole Jižní.
Za účelem snížení vysokého počtu auto havárií a zklidnění dopravy žádáme nahradit světelnou křižovatku u ZŠ Jižní kruhovým objezdem.
Požadujeme zapracovat do projektu rekonstrukce Hlavní umístění stezky pro cyklisty ve směru k nákupnímu středisku CENTRUM s napojením na stávající cyklotrasy směr Michle, Hostivař, Braník.
Dále požadujeme dobudovat dopravní infrastrukturu v našem okolí tak, aby bylo možné veškerou tranzitní dopravu ze středu Spořilova odklonit (nebo lépe ke Spořilovu vůbec nepřivést) a vhodnými dopravními opatřeními – zakázanými průjezdy, retardéry, šikanami, přednostmi zprava, omezením rychlosti, otevřením nových nájezdů atd. - co nejdříve zklidnit dopravu na celém Spořilově. Abychom ji jen nepřevedli do jiné lokality, požadujeme zpracovat dopravní studii.
Rekonstrukci ulice Hlavní chápeme jako příležitost a výzvu k hledání moderních a nápaditých řešení, která povedou k oživení ulice a utlumení dopravy. Nabízí se mnoho variant, jak vhodně využít nadbytečně širokou vozovku a mnohdy zbytečně široké chodníky k uspokojení potřeb nás, občanů. (Dlážděné zálivy, cyklostezka, zeleň).
Žádáme proto o zpracování nové studie na skutečnou rekonstrukci c e l é ulice Hlavní na starém Spořilově. Požadujeme, aby veřejnosti bylo umožněno zapojit se do procesu plánování a příprav celého záměru a jeho dílčích projektů.
Využijme plánované rekonstrukce ul. Hlavní ke komplexnímu řešení nevyhovující dopravní situace na celém Spořilově ! Investujme veřejné prostředky racionálně a efektivně.
Petici sestavil v prosinci 2006 petiční výbor ve složení:
Bohdana Hejlková, Severní V /17, Praha 4, Spořilov,141 00
Stanislav Hrdlička, Hlavní 91, Praha 4, Spořilov, 141 00
Tomáš Ledvina, Severovýchodní V/1523, Praha 4, Spořilov, 141 00
Jana Ledvinová, Severovýchodní V/1523, Praha 4, Spořilov, 141 00
Marek Liška, Roztylské sady 1597/69, Praha 4 Spořilov, 14100
Petiční výbor zastupuje:
Ing. Jana Ledvinová, Severovýchodní V 1523, 141 00 Praha 4, tel. 272 767 631, 731 460 975
Email: hlavni@sporilov.info
V Praze dne 7. února 2007:
Přílohy:
• Právní a statistické údaje k petici a součty podpisů – zaslána všem z rozdělovníku
• Podpisy občanů, kteří tuto petici podporují (v originále předáno panu Primátorovi hl.m. Prahy Pavlu Bémovi, v kopii panu Starostovi městské části Praha 4)
Rozdělovník:
Magistrát hl.m. Prahy:
• MUDr.Pavel Bém, Primátor hl.m. Prahy – podatelnou v písemné formě
• Markéta Reedová, náměstkyně primátora – podatelnou v písemné formě
• Hana Žižková, náměstkyně primátora – podatelnou v písemné formě
• Mgr.Rudolf Blažek, náměstek primátora – podatelnou v písemné formě
• Bc.Pavel Klega, náměstek primátora – podatelnou v písemné formě
• Jiří Janeček, radní – podatelnou v písemné formě
• Ing.Marie Kousalíková, radní – podatelnou v písemné formě
• Mgr.Milan Pešák, radní – podatelnou v písemné formě
• Ing.Milan Richter, radní – podatelnou v písemné formě
• Radovan Šteiner, radní – podatelnou v písemné formě
• Mgr.Petr Štěpánek CSc., radní – podatelnou v písemné formě
• Členové zastupitelstva hl.m. Prahy – elektronicky
• Ing.arch.Jan Winkler, Ředitel Odboru ochrany prostředí – podatelnou v písemné formě
• Ing. Jan Heroudek, Ředitel Odboru dopravy – podatelnou v písemné formě
• Mgr. Jan Kněžínek, Ředitel Odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu – podatelnou v písemné formě
• Ing. Jitka Cvetlerová, Ředitelka Odboru územního plánu – podatelnou v písemné formě
• Ing. Ladislav Tomeš, Ředitel odboru hospodářské správy – podatelnou v písemné formě
Městská část Praha 4:
• Starosta městské části Praha 4 – podatelnou v písemné formě
• Zástupci starosty a členové rady – podatelnou v písemné formě
• Zastupitelstvo městské části Praha 4 - elektronicky
• Ing. Radek Polák, Vedoucí odboru odboru dopravy a silničního provozu – podatelnou v písemné formě
• Jarmila Alexandrová, Vedoucí odboru životního prostředí a územního rozvoje – podatelnou v písemné formě
• Ing. Marcela Pavlová, Vedoucí stavebního odboru – podatelnou v písemné formě
Technická správa komunikací
• Ing. Luděk Dostál, ředitel organizace, Štefánikova 23, Praha 5, 150 00Ing. Luděk Dostál
ředitel organizace Ing. Luděk Dostál
ředitel organizace
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk