https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/predseda-vlady-cr-mirek-topolanek-a-ministr-dopravy-ales-rebicek-cestovali-na-pracovni-navstevu-jihoceskeho-kraje-spojem
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Předseda vlády ČR Mirek Topolánek a ministr dopravy Aleš Řebíček cestovali na pracovní návštěvu Jihočeského kraje spojem Českých drah

5. dubna 2007 | České dráhy
Předseda vlády ČR Mirek Topolánek v doprovodu ministra dopravy Aleše Řebíčka využili dnes ráno, k cestě z Prahy do Tábora, pravidelný rychlíkový spoj R631 (rychlík na trase Praha – Tábor – České Budějovice) s odjezdem z Prahy hlavního nádraží v 7.14 hodin. Předseda vlády společně s ministrem dopravy a s doprovodem cestovali na dvoudenní pracovní návštěvu Jihočeského kraje.

Během cesty proběhlo v restauračním voze jednání premiéra a vedení Českých drah v čele s předsedou představenstva a generálním ředitelem akciové společnosti ČD Josefem Bazalou.

Přibližně v 8.55 hodin – několik minut s předstihem oproti jízdnímu řádu - přijel spoj R 631 do stanice Tábor. Přímo na nástupišti předsedu vlády přivítal hejtman Jihočeského kraje Jan Zahradník a starostka města Tábor Hana Randová. Předseda vlády si také krátce prohlédl modernizované prostory stanice Tábor.

Poté předseda vlády odcestoval s doprovodem autobusem na pracovní návštěvu Jihočeského kraje.


Informace o Českých drahách, a. s.

Osobními vlaky Českých drah, a.s., cestuje ročně 180 milionů cestujících. V této oblasti se společnost řadí mezi přední dopravce Evropské unie, v počtu cest na jednoho obyvatele patří ČD s velkým náskokem na první místo mezi novými členskými zeměmi Unie. České dráhy, a.s.jsou v oboru nákladní dopravy s přepravou téměř 80 milionů tun zboží ročně jednou z pěti největších železničních společností Evropské unie.

ČD v současné době věnují zvýšenou pozornost modernizaci a investicím do železničních stanic a vlaků. Každoročně se investuje do obnovy stanic a vlaků několik miliard korun. V oblasti modernizace stanic se realizuje projekt Živé nádraží, který má za cíl zrevitalizovat více než 60 železničních stanic v České republice. Nádraží se tak stanou moderními obchodními a společenskými centry s bohatou nabídkou služeb nesouvisejících přímo s cestováním.

Velká pozornost je věnována modernizaci vlaků a zlepšení služeb pro zákazníky železnice. České dráhy nasadily do pravidelného provozu rychlovlaky pendolino a díky tomu uvedly na trh zcela nový produkt osobní přepravy SC Pendolino. Připravuje se dodávka nových vozů pro dálkové vlaky od společnosti Siemens a pokračuje výroba moderních patrových příměstských vlaků. Pro regionální tratě budou modernizovány lehké motorové vlaky s nabídkou pohodlného cestování také vozíčkářům, matkám s kočárky a cyklistům.

České dráhy také kladou velký důraz na zlepšování a rozšiřování služeb. V poslední době se tak rozšířila síť půjčoven jízdních kol ČD a zavedla se možnost rezervace míst v rychlících i pro jízdní kola.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist