Tiskové zprávy
Úřad Vlády ČR: Premiér Fiala: Dostavba dálnice D4 ukázala, že PPP projekty fungují. Chceme v nich pokračovat
10. června 2024 | Úřad Vlády ČR
Premiér Petr Fiala a ministr dopravy Martin Kupka se v pondělí 10. června zúčastnili kontrolního dne na stavbě dálnice D4. Dostavba úseku mezi Příbramí a Pískem je prvním českým PPP (Public Private Partnership) projektem v oblasti dopravní infrastruktury. Z nové dálnice D4 je hotovo přes 85 %, projekt bude dokončen v prosinci letošního roku.
„Byl jsem se osobně podívat, jak probíhají práce na prvním infrastrukturním PPP projektu v ČR. Spolupráce státu a soukromého sektoru funguje a my ji chceme využívat i nadále. Je to výborný příklad pro další podobné projekty jako dálnice D35 nebo trať z Prahy na Letiště V. Havla. Modernizace dopravní infrastruktury je klíčová pro Restart Česka,“ uvedl premiér.
Dálnice D4 Via Salis se začala stavět v červnu 2021. Projekt PPP realizuje sdružení Via Salis složené z francouzských firem VINCI Highways a Meridiam. Investice zahrnuje projektování, financování a stavbu 32 km dálnice D4 z Příbrami do Písku a modernizaci a údržbu dalších 16 kilometrů již zprovozněných navazujících úseků. Aktuálně je prostavěno zhruba 85 % z plánovaného objemu prací a dílo bude dokončeno v prosinci 2024.
„S panem premiérem jsme se přesvědčili, že na projektu dostavby D4 probíhá vše podle plánu. I díky dokončení této dálnice zprovozníme v letošním roce rekordní počet kilometrů nových dálnic. Realizace dálnice D4 prostřednictvím PPP nejen výrazně urychlí spojení středních a jižních Čech a uleví mnoha obcím v regionu od dopravní zátěže, ale důležitá je také jako pozitivní reference pro zapojení PPP do dalších dálničních a železničních staveb,“ dodal ministr dopravy Martin Kupka.
Kontrolního dne se zúčastnil i nový francouzský velvyslanec Stephane Crouzat, generální ředitel Via Salis Christian Biegert a generální ředitel VINCI Construction Martin Borovka.
„Byl jsem se osobně podívat, jak probíhají práce na prvním infrastrukturním PPP projektu v ČR. Spolupráce státu a soukromého sektoru funguje a my ji chceme využívat i nadále. Je to výborný příklad pro další podobné projekty jako dálnice D35 nebo trať z Prahy na Letiště V. Havla. Modernizace dopravní infrastruktury je klíčová pro Restart Česka,“ uvedl premiér.
Dálnice D4 Via Salis se začala stavět v červnu 2021. Projekt PPP realizuje sdružení Via Salis složené z francouzských firem VINCI Highways a Meridiam. Investice zahrnuje projektování, financování a stavbu 32 km dálnice D4 z Příbrami do Písku a modernizaci a údržbu dalších 16 kilometrů již zprovozněných navazujících úseků. Aktuálně je prostavěno zhruba 85 % z plánovaného objemu prací a dílo bude dokončeno v prosinci 2024.
„S panem premiérem jsme se přesvědčili, že na projektu dostavby D4 probíhá vše podle plánu. I díky dokončení této dálnice zprovozníme v letošním roce rekordní počet kilometrů nových dálnic. Realizace dálnice D4 prostřednictvím PPP nejen výrazně urychlí spojení středních a jižních Čech a uleví mnoha obcím v regionu od dopravní zátěže, ale důležitá je také jako pozitivní reference pro zapojení PPP do dalších dálničních a železničních staveb,“ dodal ministr dopravy Martin Kupka.
Kontrolního dne se zúčastnil i nový francouzský velvyslanec Stephane Crouzat, generální ředitel Via Salis Christian Biegert a generální ředitel VINCI Construction Martin Borovka.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk