https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/premier-fiala-se-zucastnil-slavnostniho-otevreni-modernizovane-trati-mezi-brnem-a-zastavkou-u-brna
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Úřad Vlády ČR: Premiér Fiala se zúčastnil slavnostního otevření modernizované trati mezi Brnem a Zastávkou u Brna

14. prosince 2024 | Úřad Vlády ČR
Premiér Petr Fiala a ministr dopravy Martin Kupka se v sobotu 14. prosince 2024 zúčastnili slavnostního zprovoznění modernizované a elektrizované trati mezi Brnem a Zastávkou u Brna. Přestavba celého přibližně dvacetikilometrového úseku, který plní významnou roli v brněnské příměstské dopravě, umožnila přidání dalších regionálních spojů. Už zítra na něj vyjedou moderní elektrické jednotky. Cestující ocení také pohodlný přístup na nástupiště ve všech stanicích a zastávkách a kratší dobu cestování.

Modernizací prošla jedna z nejstarších tratí v regionu, první vlaky vyjely z Brna do stanice s tehdejším názvem Boží Požehnání už v roce 1856.

„Cestování a každodenní dojíždění na Brněnsku a v Jihomoravském kraji bude zase o kus rychlejší, bezpečnější a pohodlnější. Vlaky zde pojedou rychlostí až 120 km/h, což výrazně zrychlí a zpříjemní cestování na jižní Moravě,“ uvedl premiér.

Jako první proběhla v letech 2020 až 2022 elektrizace úseku z Brna-Horních Heršpic do Střelic. Na ni navázala druhá etapa. „Práce zahrnovaly zdvoukolejnění a elektrizaci téměř desetikilometrového úseku ze Střelic do Zastávky u Brna, díky tomu jsme mohli zvýšit kapacitu této frekventované tratě. Nyní se sem vejde potřebný počet vlaků, které nabídnou rychlé a kapacitní spojení,“ popisuje ministr dopravy Martin Kupka.

Rekonstrukcí prošly zastávky Omice a Rosice u Brna a stanice Zastávka u Brna. Nádraží v Tetčicích se rozdělilo na stejnojmennou zastávku a stanici bez nástupišť. Příchod k vlakům je zde úrovňově přes přejezd, na ostatních místech zajišťují bezbariérový přístup výtahy nebo šikmé chodníky.

Premiér Petr Fiala také uvedl, že na příští rok Správa železnic plánuje rekordní investice ve výši 63 miliard korun, díky kterým se bude pokračovat v modernizaci dalších úseků. „Letos bylo dokončeno 73 km tratí a příští rok přibude dalších 47 kilometrů,“ řekl Petr Fiala. „Brzy zahájíme také výstavbu rychlodráhy z Brna do Přerova a modernizaci dalších klíčových železničních uzlů, například v České Třebové,“ dodal předseda vlády.

Projekt Elektrizace trati vč. PEÚ Brno – Zastávka u Brna, 2. etapa je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility – RRF) v rámci Národního plánu obnovy. Předpokládaný příspěvek EU činí 1,318 miliardy korun.

Po slavnostním přestřižení pásky v Zastávce u Brna se premiér zúčastnil na Moravském náměstí v Brně charitativního prodeje vánočního punče v „Emilově vánočním stánku“ nadačního fondu Emil, který pomáhá dětem a mladým lidem s hendikepem sportovat.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist