https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/premier-fiala-zahajil-stavbu-casti-prazskeho-okruhu-mezi-bechovicemi-a-dalnici-d1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Úřad Vlády ČR: Premiér Fiala zahájil stavbu části Pražského okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1

16. prosince 2024 | Úřad Vlády ČR
Premiér Petr Fiala a ministr dopravy Martin Kupka zahájili v pondělí 16. prosince stavbu další části Pražského okruhu z Běchovic na dálnici D1. Cena stavby vzešlá z výběrového řízení je 9,76 miliardy Kč bez DPH, práce by měly trvat do zprovoznění tři roky. Šestipruhový úsek bude dlouhý 12,6 kilometru. Společně s ním chce Ředitelství silnic a dálnic na konci roku 2027 zprovoznit i přeložku silnice I/12 Běchovice – Úvaly, jejíž stavba by měla začít v létě 2025.

Pražský okruh je klíčovou stavbou nejen pro Prahu, ale i pro celou ČR. Nový úsek velmi uleví Štěrboholské radiále i Jižní spojce, které jsou extrémně zatížené kamionovou dopravou ve směru na severovýchod, respektive jihovýchod metropole. Výrazně tak odlehčí obytným čtvrtím, jež dlouhodobě čelí vysoké intenzitě dopravy.

Předseda vlády zdůraznil, že k zahájení této stavby a obecně ke znatelnému zkrácení přípravy a realizaci dopravních staveb, bylo potřeba udělat několik důležitých kroků. „Změnili jsme zákon o liniových stavbách, čímž jsme výrazně urychlili přípravu. Ministr dopravy Martin Kupka co tři měsíce jednal se všemi dotčenými stranami, aby projekt postupoval podle plánu. Ředitelství silnic a dálnic jsme přeměnili na státní podnik, což nejen zrychlilo přípravu projektu, ale také zajistilo jeho lepší koordinaci,“ uvedl premiér Petr Fiala.

„Je to nepochybně jedna z nejvýznamnějších dopravních staveb, na kterou řidiči dlouhá léta čekají. Pražský okruh se staví přes 40 let. V posledních 13 letech se nedělo vůbec nic a já jsem moc rád, že děláme důležitý krok k tomu, abychom toto zdržení napravili. Pražský okruh samozřejmě není jediná priorita, na kterou se soustředíme. Investujeme rekordní peníze do dopravní infrastruktury. V letošním roce jde o 150 miliard korun, v příštím roce půjde na silnice, dálnice a železnici 160 miliard korun. Děláme všechno proto, aby naše země byla lépe průjezdná a aby se tady lidem lépe žilo,“ dodal premiér Petr Fiala.

„Pražský okruh je klíčovou stavbou nejen pro Prahu, ale i pro celou Českou republiku a celou dálniční síť. Naposledy se řidičům rozšířil v roce 2010, proto jsme jej od počátku zařadili mezi priority naší vlády. Nové propojení brněnské D1, hradecké D11 a plzeňské D5 uleví přetíženým silnicím ve východní části Prahy, zejména v oblasti Spořilova. Řidičům pomůže jak na příjezdu do Prahy, tak při průjezdu okolo Prahy. Zlepší se i komfort místních obyvatel, sníží se dopravní zátěž v jejich čtvrtích. A pro řidiče bude průjezd plynulejší a bezpečnější. Půjde o odklon desítek tisíc aut denně. Jezdit po této stavbě budeme na konci roku 2027,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. Na realizaci této stavby by měla velkou měrou přispět i Evropská unie z Programu Doprava.

Podle propočtů ŘSD bude novým úsekem jezdit v roce 2030 denně 70.000 až 80.000 aut. Nyní dosahuje průměrná intenzita dopravy na D0 zhruba 60.000 vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří až 40 procent.

Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 342 kilometrů nových staveb. Jedná se o 276,7 km dálnic a 65,3 km silnic I. třídy. Ve výběrovém řízení se nachází dalších 85,3 km dálnic a silnic I. třídy.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist