Petr Vilgus "> Přenášet ztráty z nevýhodných smluv na sociálně slabé je nemravné - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/prenaset-ztraty-z-nevyhodnych-smluv-na-socialne-slabe-je-nemravne
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených: Přenášet ztráty z nevýhodných smluv na sociálně slabé je nemravné

17. května 2012 | Strana zelených
Autor: Petr Vilgus, tel: 602 807 082
Celoroční jízdenka na 365 dnů za 3650 Kč! Pražští zelení navrhují, aby město stanovilo cenu celoroční nepřenosné předplatní jízdenky (kupónu) na 3650 Kč, tedy na desetinásobek počtu dnů v roce. Autor návrhu, předseda pražských zelených Petr Štěpánek se snížením jízdného nechal inspirovat ve Vídni, kde obyvatelé od 1. 5. 2012 v případě ročního předplatného platí 1 euro na den.

Výpadek v příjmech navrhují zelení pokrýt z prostředků vybraných v hlavním městě za parkování. Jakékoli další rozšíření parkovacích zón či jiné regulace parkování by již bylo v režii města a parkovné by se stalo příjmem Dopravního podniku hl. m. Prahy. Dnes mizí parkovné v kapsách soukromých společností, zatímco údržba a opravy komunikací leží na bedrech města.

"Město má šanci nastavit skutečnou preferenci městské hromadné dopravy. 3650 Kč za 365 dní je srozumitelné, férové a dostupné řešení pro každého. Je to ekologicky i sociálně citlivé jízdné. Navíc není nejmenší důvod, aby peníze za parkování mizely v kapsách soukromníků napojených na radnici, když mohou dotovat systém MHD. Ten Praha potřebuje z důvodů ekologických, sociálních i ekonomických. Navíc, DP nesmí náklady z nevýhodných smlouv a předražených zakázek přenášet na sociálně slabé obyvatele," říká předseda SZ v Praze Petr Štěpánek.

"Jesli má někdo pocit, že je Praha málo zahlcena stojícími a popojíždějícími automobily, jestli je zde v ovzduší málo oxidů dusíku, přízemního ozonu a polétavého prachu, ať město klidně zvýší jízdné. Pokud však nechceme podporovat nápor individuální dopravy na hlavní město, musíme akceptovat, že provoz jakéhokoliv systému hromadné dopravy bude ve veřejném zájmu dotován," tvrdí Petr Vilgus, zelený zastupitel z Prahy 8.

"Na provozovatele veřejné dopravy se nejde dívat jako na klasickou komerční firmu. Díky cenově dostupným tramvajím, autobusům, metru, vlakům či přívozům nemalá část cestujících dnes nechává svůj automobil v garáži, případně na odstavném parkovišti P+R mimo centrum. Pokud pravicová Rada hl. m. Prahy přistoupí ke zvýšení ceny jízdného ve veřejné dopravě, způsobí tím zahlcení Prahy individuální automobilovou dopravou. Následkem toho se město změní v jedno velké parkoviště, stoupne znečištění ovzduší i hlukové zatížení metropole. Určitě se chce rada složená z ODS a TOP09 vydat na tak tenký led?“ ptá se Ivana Cabrnochová, zastupitelka za SZ v Praze 10.

Dnes Pražané zaplatí za roční nepřenosný kupón 4750 Kč a za parkování v modré rezidenční zóně pouhých 700 Kč za rok. Nepoměr mezi poplatkem za veřejnou dopravu a individuální dopravu je zřejmý.
Petr Vilgus, tel: 602 807 082
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist