Tiskové zprávy
Sdružení TEREZA: Přes sedm tisíc dětí objevovalo s TEREZOU souvislosti svého jednání
Sdružení TEREZA uskutečnilo v roce 2009 přes 360 ekologických výukových programů pro více než 7000 dětí a studentů z pražských škol a okolí. Během výukového programu děti aktivně zkoumají životní prostředí a dopady lidské činnosti na něj. Učí se, jak samy mohou přispět k trvale udržitelnému životu na Zemi.
„Chceme, aby se děti zajímaly o místo, kde žijí i o to, co se děje na opačném konci světa a byly motivovány měnit své každodenní chování v souladu s principy udržitelného života. Proto, připravuje výukové programy tak, aby se děti bavily a přitom přicházely na souvislosti mezi svým jednáním a stavem životního prostředí.“ Vysvětluje smysl ekologických výukových programů Martina Kubešová, koordinátor výukových programů ve Sdružení TEREZA.
Co je ekologický výukový program a pro koho je určen?
Ekologické výukové programy připravuje Sdružení TEREZA pro děti od mateřské školy až po středoškolské studenty. Učitelé přijdou se svou třídou do našeho centra nebo s námi vyrazí do terénu Prokopského údolí. Programem děti provází zkušený lektor, student vysoké školy. Výukový program je blok provázaných aktivit na jedno z témat environmentální výchovy (šetrný spotřebitel, globální problémy, živly…).
Jak je ekologický výukový program propojen s výukou environmentální výchovy ve škole?
Nabídka výukových programů vychází ze závazných školských dokumentů. Učitelé si vybírají program, tak aby zapadal do jejich výukového plánu. K programům, které jsou v cyklu, nabízíme návazné pracovní listy nebo tematické úkoly pro navázání na program ve škole. Cykly jsou na téma: šetrný spotřebitel, globální problémy nebo živly voda a vzduch.
Jaké byly programy v roce 2009?
V roce 2009 se uskutečnilo rekordních 362 výukových programů a zúčastnilo se jich 7240 dětí a studentů. Jak programy hodnotily děti:
„Zábava a přitom učení“
„Fajn poučení o globálních problémech“
„Naučil jsem se, že se ve Fairtradu se nepodílí děti na výrobě“
„Byla to obrovská zábava a krásné zážitky se spolužáky“
Jak programy hodnotili učitelé:
„Díky moc, hodně jsem se o dětech dozvěděla“
„Je vidět, že lektoři jsou zkušení, že dokážou žáky zaujmout a výuka splní to, co se očekává“
„Díky! Velmi přínosné pro mě i pro děti (informativně, ale i zážitkově)“
Ekologické výukové programy jsou finančně podpořeny Ministerstvem životního prostředí
a Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v rámci společného programu Národní síť EVVO. Ekologické výukové programy jsou realizovány s finanční podporou Hlavního města Praha.
Sdružení TEREZA - Velké změny začínají od nejmenších
Naší vizí je společnost, ve které lidé mají rádi přírodu a místo, kde žijí, rozumí životnímu prostředí a jednají v souladu s udržitelným rozvojem. Naším posláním je vzdělávat děti, které takovou společnost budou vytvářet.
„Chceme, aby se děti zajímaly o místo, kde žijí i o to, co se děje na opačném konci světa a byly motivovány měnit své každodenní chování v souladu s principy udržitelného života. Proto, připravuje výukové programy tak, aby se děti bavily a přitom přicházely na souvislosti mezi svým jednáním a stavem životního prostředí.“ Vysvětluje smysl ekologických výukových programů Martina Kubešová, koordinátor výukových programů ve Sdružení TEREZA.
Co je ekologický výukový program a pro koho je určen?
Ekologické výukové programy připravuje Sdružení TEREZA pro děti od mateřské školy až po středoškolské studenty. Učitelé přijdou se svou třídou do našeho centra nebo s námi vyrazí do terénu Prokopského údolí. Programem děti provází zkušený lektor, student vysoké školy. Výukový program je blok provázaných aktivit na jedno z témat environmentální výchovy (šetrný spotřebitel, globální problémy, živly…).
Jak je ekologický výukový program propojen s výukou environmentální výchovy ve škole?
Nabídka výukových programů vychází ze závazných školských dokumentů. Učitelé si vybírají program, tak aby zapadal do jejich výukového plánu. K programům, které jsou v cyklu, nabízíme návazné pracovní listy nebo tematické úkoly pro navázání na program ve škole. Cykly jsou na téma: šetrný spotřebitel, globální problémy nebo živly voda a vzduch.
Jaké byly programy v roce 2009?
V roce 2009 se uskutečnilo rekordních 362 výukových programů a zúčastnilo se jich 7240 dětí a studentů. Jak programy hodnotily děti:
„Zábava a přitom učení“
„Fajn poučení o globálních problémech“
„Naučil jsem se, že se ve Fairtradu se nepodílí děti na výrobě“
„Byla to obrovská zábava a krásné zážitky se spolužáky“
Jak programy hodnotili učitelé:
„Díky moc, hodně jsem se o dětech dozvěděla“
„Je vidět, že lektoři jsou zkušení, že dokážou žáky zaujmout a výuka splní to, co se očekává“
„Díky! Velmi přínosné pro mě i pro děti (informativně, ale i zážitkově)“
Ekologické výukové programy jsou finančně podpořeny Ministerstvem životního prostředí
a Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v rámci společného programu Národní síť EVVO. Ekologické výukové programy jsou realizovány s finanční podporou Hlavního města Praha.
Sdružení TEREZA - Velké změny začínají od nejmenších
Naší vizí je společnost, ve které lidé mají rádi přírodu a místo, kde žijí, rozumí životnímu prostředí a jednají v souladu s udržitelným rozvojem. Naším posláním je vzdělávat děti, které takovou společnost budou vytvářet.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk