Martina Kubešová "> Přes sedm tisíc dětí objevovalo s TEREZOU souvislosti svého jednání - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/pres-sedm-tisic-deti-objevovalo-s-terezou-souvislosti-sveho-jednani
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Sdružení TEREZA: Přes sedm tisíc dětí objevovalo s TEREZOU souvislosti svého jednání

11. ledna 2010 | Sdružení TEREZA
Autor: Martina Kubešová, tel: 732186786
Sdružení TEREZA uskutečnilo v roce 2009 přes 360 ekologických výukových programů pro více než 7000 dětí a studentů z pražských škol a okolí. Během výukového programu děti aktivně zkoumají životní prostředí a dopady lidské činnosti na něj. Učí se, jak samy mohou přispět k trvale udržitelnému životu na Zemi.

„Chceme, aby se děti zajímaly o místo, kde žijí i o to, co se děje na opačném konci světa a byly motivovány měnit své každodenní chování v souladu s principy udržitelného života. Proto, připravuje výukové programy tak, aby se děti bavily a přitom přicházely na souvislosti mezi svým jednáním a stavem životního prostředí.“ Vysvětluje smysl ekologických výukových programů Martina Kubešová, koordinátor výukových programů ve Sdružení TEREZA.

Co je ekologický výukový program a pro koho je určen?
Ekologické výukové programy připravuje Sdružení TEREZA pro děti od mateřské školy až po středoškolské studenty. Učitelé přijdou se svou třídou do našeho centra nebo s námi vyrazí do terénu Prokopského údolí. Programem děti provází zkušený lektor, student vysoké školy. Výukový program je blok provázaných aktivit na jedno z témat environmentální výchovy (šetrný spotřebitel, globální problémy, živly…).

Jak je ekologický výukový program propojen s výukou environmentální výchovy ve škole?
Nabídka výukových programů vychází ze závazných školských dokumentů. Učitelé si vybírají program, tak aby zapadal do jejich výukového plánu. K programům, které jsou v cyklu, nabízíme návazné pracovní listy nebo tematické úkoly pro navázání na program ve škole. Cykly jsou na téma: šetrný spotřebitel, globální problémy nebo živly voda a vzduch.

Jaké byly programy v roce 2009?
V roce 2009 se uskutečnilo rekordních 362 výukových programů a zúčastnilo se jich 7240 dětí a studentů. Jak programy hodnotily děti:
„Zábava a přitom učení“
„Fajn poučení o globálních problémech“
„Naučil jsem se, že se ve Fairtradu se nepodílí děti na výrobě“
„Byla to obrovská zábava a krásné zážitky se spolužáky“

Jak programy hodnotili učitelé:
„Díky moc, hodně jsem se o dětech dozvěděla“
„Je vidět, že lektoři jsou zkušení, že dokážou žáky zaujmout a výuka splní to, co se očekává“
„Díky! Velmi přínosné pro mě i pro děti (informativně, ale i zážitkově)“

Ekologické výukové programy jsou finančně podpořeny Ministerstvem životního prostředí
a Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v rámci společného programu Národní síť EVVO. Ekologické výukové programy jsou realizovány s finanční podporou Hlavního města Praha.

Sdružení TEREZA - Velké změny začínají od nejmenších
Naší vizí je společnost, ve které lidé mají rádi přírodu a místo, kde žijí, rozumí životnímu prostředí a jednají v souladu s udržitelným rozvojem. Naším posláním je vzdělávat děti, které takovou společnost budou vytvářet.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist