https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/prestavba-zeleznice-v-brne-jeste-14-dni-lze-podavat-pripominky
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Koalice Nádraží v centru: Přestavba železnice v Brně: ještě 14 dní lze podávat připomínky

Ještě dva týdny mohou vlastníci pozemků a občané dotčení záměrem přestavby brněnského železničního uzlu podávat své připomínky. Územní řízení vede stavební úřad městské části Brno-střed. Nesouhlasné námitky kvůli hluku a výraznému přiblížení kolejí k obývaným domům se očekávají především od obyvatel Židenic a Černovic. Při rekonstrukci uzlu s nádražím ve stávající poloze by k obdobným námitkám nebyl důvod.

Ještě dva týdny mohou lidé dotčení plánovanou stavbou nahlížet do rozsáhlé projektové dokumentace čítající několik tisíc stran textu a desítky map. Dokumenty jsou k dispozici na stavbním úřadě MČ Brno-střed, avšak pouze v úředních hodinách – v pondělí a ve středu od 8 do 17 hodin. Poslední termín pro podání připomínek a námitek byl stanoven na čtvrtek 24. srpna. Začátek ústního jednání byl úřadem určen na 9 hodinu dopolední v sále na Dominikánské ulici 2. Připomínky však lze k tomuto datu podat i písemně.

Navrhovatelé stavby, město Brno a státní Správa železniční dopravní cesty, předkládají do územního řízení zároveň všechny čtyři rozsáhlé komplexy staveb souvisejících s rekonstrukcí uzlu – modernizaci železničního koridoru na území Brna, nové odstavné nádraží, nové osobní nádraží v odsunuté poloze a městskou infrastrukturu nezbytnou k fungování nádraží.

Největší dopady na pohodu bydlení a životní prostředí bude mít rozšiřování železniční tratě ze dvou na čtyři koleje v Židenicích. Zvláště obyvatelé a majitelé domů v ulicích Klíny, Nevrklova a Jeronýmova budou záměrem významně poškozeni. Vlaky, které již nyní jezdí zhruba čtyři desítky metrů od jejich oken, se jim ještě více přiblíží. Některé domy budou muset výstavbě železnice dokonce ustoupit. V případě modernizace nádraží ve stávající poloze by nebylo nutné trať v Židenicích rozšiřovat, protože potřebná kapacita by zůstala zachována na trati směřující k hlavnímu nádraží, která vede převážně průmyslovými areály v dostatečné vzdálenosti od obydlí.

Zájem občanů o dopady plánované stavby je již nyní velký. První ze tří diskusí s odborníky [1] se v pondělí 7. srpna zúčastnilo více než tři desítky nespokojených občanů ze Židenic, Černovic i Maloměřic. Většina z nich kritizovala již stávající hluk ze železniční dopravy, zajímali se především o to, jak budou před hlukem chráněni i po dokončení celé stavby v roce 2014.

Miroslav Patrik z Dětí Země k tomu říká:

Ve spise nás především zajímají vlivy předloženého technického návrhu této obrovské stavby na přírodu a životní prostředí obyvatel Brna. Budeme hájit oprávněný zájem židenických občanů na ochraně proti hluku.

Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA, dodává:

Mrzí nás, že úřad pod tlakem vedení města zkracuje termíny na minimum, a nedává tak občanům dostatek času na seznámení se se záměrem a podání připomínek. V tak krátkém čase není prakticky možné byť jen zběžně pročíst potřebné podklady. Navíc proces připomínkování probíhá v době dovolených a ústní jednání je stanoveno na dopoledne.

Poznámky:
Stavební úřad pro účastníky územního řízení připravil tři setkání s projektanty na tato témata:
1) pondělí 7. 8., 14 - 16 hodin = kolejové řešení, včetně mostů
2) pondělí 14. 8., 14 - 16 hodin = pozemní objekty a komunikace
3) pondělí 21. 8., 14 - 16 hodin = inženýrské sítě, vodohospodářské stavby a protipovodňová opatření

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist