Tiskové zprávy
ČEZ: Při cestě z práce ušetřili téměř tunu CO2
7. listopadu 2025 | ČEZ
Vyšší bezpečnost, úspora času i nákladů. Takové jsou hlavní výhody cyklobusů, které už třináct let využívají zaměstnanci Skupiny ČEZ v Jaderné elektrárně Temelín. Každoročně přepraví několik stovek kol a přinášejí přitom i významný přínos pro životní prostředí. Jen letos temelínské cyklobusy přepravily 389 kol a zaměstnanci tak ušetřili téměř tunu emisí CO₂, které by jinak vznikly při cestě osobními automobily. Podobná služba funguje i pro pracovníky druhé jaderné elektrárny v Dukovanech.
Cyklobusy zajišťovaly dopravu zaměstnanců do Temelína od začátku dubna do konce října. S koncem sezony přepravce držáky na jízdní kola z autobusů demontoval, zpět se vrátí opět s příchodem jara. Zaměstnanci si tento netradiční benefit pochvalují. „Jsem rád, že je tady ta možnost. Cyklobusy jsem hodně využíval. Ráno bych to na Temelín kole z Českých Budějovic nezvládal. Odpoledne jsem si pak podle času vybral trasu, kterou jsem se vracel domů,“ uvedl Karel Dvořáček z firmy I&C Energo, který cyklobus využil hned první den.
Vedle bezpečnosti a praktičnosti jsou cyklobusy zajímavé i z hlediska ekologie. Zaměstnanci díky nim volí kombinaci kola a hromadné dopravy místo osobního auta. Tím tak přispívají ke snižování emisí skleníkových plynů. Podle údajů Evropského parlamentu se osobní automobily podílejí na celkových emisích z dopravy přibližně 60 procenty. Emise CO2 z aut: fakta a čísla (infografika) | Zpravodajství | Evropský parlament (europa.eu).
Přepravu kol zavedli v Temelíně před třinácti lety především kvůli bezpečnosti zaměstnanců. Cyklisté se díky ní mohou vyhnout frekventovaným silnicím a volit bezpečnější trasy.
V současnosti funguje jako cyklobusy zhruba polovina z deseti linek, které denně svážejí pracovníky z Českých Budějovic do Temelína. Přeprava kol je pro zaměstnance zdarma, zahrnutá v ceně jízdného. Od roku 2012 přepravily temelínské cyklobusy už 7 324 jízdních kol.
Od začátku roku elektrárna Temelín vyrobila 14,5 terawatthodin elektřiny. Společně s Dukovany jde o zdroje, které produkují největší množství čisté elektrické energie a podílí se tak výraznou měrou na bezemisní výrobě Skupiny ČEZ. Ročně se díky jaderným elektrárnám nevypustí do ovzduší přibližně dvě desítky miliónů tun CO2.
Cyklobusy zajišťovaly dopravu zaměstnanců do Temelína od začátku dubna do konce října. S koncem sezony přepravce držáky na jízdní kola z autobusů demontoval, zpět se vrátí opět s příchodem jara. Zaměstnanci si tento netradiční benefit pochvalují. „Jsem rád, že je tady ta možnost. Cyklobusy jsem hodně využíval. Ráno bych to na Temelín kole z Českých Budějovic nezvládal. Odpoledne jsem si pak podle času vybral trasu, kterou jsem se vracel domů,“ uvedl Karel Dvořáček z firmy I&C Energo, který cyklobus využil hned první den.
Vedle bezpečnosti a praktičnosti jsou cyklobusy zajímavé i z hlediska ekologie. Zaměstnanci díky nim volí kombinaci kola a hromadné dopravy místo osobního auta. Tím tak přispívají ke snižování emisí skleníkových plynů. Podle údajů Evropského parlamentu se osobní automobily podílejí na celkových emisích z dopravy přibližně 60 procenty. Emise CO2 z aut: fakta a čísla (infografika) | Zpravodajství | Evropský parlament (europa.eu).
Přepravu kol zavedli v Temelíně před třinácti lety především kvůli bezpečnosti zaměstnanců. Cyklisté se díky ní mohou vyhnout frekventovaným silnicím a volit bezpečnější trasy.
V současnosti funguje jako cyklobusy zhruba polovina z deseti linek, které denně svážejí pracovníky z Českých Budějovic do Temelína. Přeprava kol je pro zaměstnance zdarma, zahrnutá v ceně jízdného. Od roku 2012 přepravily temelínské cyklobusy už 7 324 jízdních kol.
Od začátku roku elektrárna Temelín vyrobila 14,5 terawatthodin elektřiny. Společně s Dukovany jde o zdroje, které produkují největší množství čisté elektrické energie a podílí se tak výraznou měrou na bezemisní výrobě Skupiny ČEZ. Ročně se díky jaderným elektrárnám nevypustí do ovzduší přibližně dvě desítky miliónů tun CO2.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




