Tiskové zprávy
Electrolux: Přidejte se k Electroluxu v boji za čisté oceány a rozhodněte, kolik peněz by měl Electrolux věnovat na výzkum moří
13. září 2011 | Electrolux
Electrolux ve spolupráci s organizacemi Algalita a 5 Gyres, které se zaměřují na výzkum světových moří, přispívá k omezování množství plastového odpadu v oceánech. Do této spolupráce nyní zapojuje i spotřebitele, kteří mohou sami rozhodnout, kolik peněz by měl Electrolux těmto organizacím věnovat.
Spolupráce společnosti Electrolux s organizacemi pro výzkum světových moří Algalita a 5 Gyres odstartovala v roce 2010 kampaní Vysavač z moře (z angl. názvu Vac from the sea) a má mnoho podob. Letos na podzim se do této spolupráce mohou zapojit i zákazníci, kteří mají možnost ovlivnit výši dotace, kterou Electrolux oběma organizacím poskytne. Za každé “To se mi líbí”, které Electrolux získá na své facebookové stránce http://www.facebook.com/ElectroluxAppliances v době od 1. září do 30. října 2011, daruje společnost organizacím 1 Euro. Kromě toho už od června 2011 posílá Electrolux Nadaci Algalita a její partnerské organizaci 5 Gyres dalších 1,5 % z tržby za každý vysavač z řady Green prodaný v Evropě.
Vysavač z moře
Kampaň je součástí dlouhodobého projektu trvale udržitelného rozvoje Vysavač z moře, jímž chce Electrolux přispívat ke zvyšování povědomí o významu aktivní péče o naše oceány a plastový odpad. Je to současně i naléhavá výzva směrem ke spotřebitelům, aby při rozhodování o nákupech brali v potaz udržitelný rozvoj.
„Zatímco plastový odpad dusí moře a ohrožuje křehkou rovnováhu mořského prostředí, na zemi je recyklovaných plastů nedostatek. Vysavač z moře je odpovědí na tento paradx,“ říká Cecilia Nordová, viceprezidentka pro ekologii a udržitelný rozvoj z Electroluxu.
„Ve skutečnosti se odhaduje, že z celkového množství vyrobených plastů se nerecykluje ani pět procent. Z pozice hlavního výrobce domácích spotřebičů považujeme za svou odpovědnost pokusit se to změnit,“ dodává Petra Brabcová ze společnosti Electrolux.
Udržitelné produkty
Z energetické spotřeby domácnosti připadá na elektrické spotřebiče až 20 %. Vybírat si úsporné spotřebiče může tedy přinést znatelný rozdíl. Vysavače Electrolux z řady Green jsou vyrobeny ze 70 % recyklovaného materiálu a ve srovnání s běžným vysavačem s příkonem 2000 W ušetří až 50 % elektrické energie. Příkon je snížen bez podstatných ztrát při sání a sběru nečistot. Použitím recyklovaných plastů se uspoří v průměru 90 % vody a 80 – 90 % elektrické energie běžně spotřebované na výrobu plastů.
Každoročně se vyrobí 260 milionů tun plastů. V západní Evropě je jich recyklováno méně než 20 %. V současné době je 70 % produktů společnosti Electrolux z řady Green vyráběno z recyklovaných plastů. Naším cílem je 100 %.
Více o organizacích Algalita a 5 Gyres se můžete dočíst v odkazech.
Společnost Electrolux je největším světovým výrobcem domácích a profesionálních spotřebičů. Působí na více než 150 světových trzích, kde ročně prodá přes 40 milionů výrobků. Společnost se zaměřuje na vývoj novinek vyznačujících se důmyslným designem založeným na rozsáhlých znalostech zákazníka. Díky tomu je schopna uspokojit skutečné potřeby zákazníků a profesionálů. Mezi výrobky společnosti Electrolux patří chladničky, myčky, pračky, vysavače, sporáky, klimatizace a malé spotřebiče, například vysavače, renomovaných značek jako jsou Electrolux, AEG, Eureka a Frigidaire. V roce 2010 dosáhl prodej společnosti Electrolux hodnoty 106 mld. SEK a společnost zaměstnávala 52 000 zaměstnanců.
Bližší informace Vám poskytne:
Veronika Jiránková, PLEON Impact, tel. 222 540 147-8, fax: 222 540 836,
e-mail: veronika.jirankova@pleon-impact.cz
Electrolux Press Hotline +46 8 657 65 07
Spolupráce společnosti Electrolux s organizacemi pro výzkum světových moří Algalita a 5 Gyres odstartovala v roce 2010 kampaní Vysavač z moře (z angl. názvu Vac from the sea) a má mnoho podob. Letos na podzim se do této spolupráce mohou zapojit i zákazníci, kteří mají možnost ovlivnit výši dotace, kterou Electrolux oběma organizacím poskytne. Za každé “To se mi líbí”, které Electrolux získá na své facebookové stránce http://www.facebook.com/ElectroluxAppliances v době od 1. září do 30. října 2011, daruje společnost organizacím 1 Euro. Kromě toho už od června 2011 posílá Electrolux Nadaci Algalita a její partnerské organizaci 5 Gyres dalších 1,5 % z tržby za každý vysavač z řady Green prodaný v Evropě.
Vysavač z moře
Kampaň je součástí dlouhodobého projektu trvale udržitelného rozvoje Vysavač z moře, jímž chce Electrolux přispívat ke zvyšování povědomí o významu aktivní péče o naše oceány a plastový odpad. Je to současně i naléhavá výzva směrem ke spotřebitelům, aby při rozhodování o nákupech brali v potaz udržitelný rozvoj.
„Zatímco plastový odpad dusí moře a ohrožuje křehkou rovnováhu mořského prostředí, na zemi je recyklovaných plastů nedostatek. Vysavač z moře je odpovědí na tento paradx,“ říká Cecilia Nordová, viceprezidentka pro ekologii a udržitelný rozvoj z Electroluxu.
„Ve skutečnosti se odhaduje, že z celkového množství vyrobených plastů se nerecykluje ani pět procent. Z pozice hlavního výrobce domácích spotřebičů považujeme za svou odpovědnost pokusit se to změnit,“ dodává Petra Brabcová ze společnosti Electrolux.
Udržitelné produkty
Z energetické spotřeby domácnosti připadá na elektrické spotřebiče až 20 %. Vybírat si úsporné spotřebiče může tedy přinést znatelný rozdíl. Vysavače Electrolux z řady Green jsou vyrobeny ze 70 % recyklovaného materiálu a ve srovnání s běžným vysavačem s příkonem 2000 W ušetří až 50 % elektrické energie. Příkon je snížen bez podstatných ztrát při sání a sběru nečistot. Použitím recyklovaných plastů se uspoří v průměru 90 % vody a 80 – 90 % elektrické energie běžně spotřebované na výrobu plastů.
Každoročně se vyrobí 260 milionů tun plastů. V západní Evropě je jich recyklováno méně než 20 %. V současné době je 70 % produktů společnosti Electrolux z řady Green vyráběno z recyklovaných plastů. Naším cílem je 100 %.
Více o organizacích Algalita a 5 Gyres se můžete dočíst v odkazech.
Společnost Electrolux je největším světovým výrobcem domácích a profesionálních spotřebičů. Působí na více než 150 světových trzích, kde ročně prodá přes 40 milionů výrobků. Společnost se zaměřuje na vývoj novinek vyznačujících se důmyslným designem založeným na rozsáhlých znalostech zákazníka. Díky tomu je schopna uspokojit skutečné potřeby zákazníků a profesionálů. Mezi výrobky společnosti Electrolux patří chladničky, myčky, pračky, vysavače, sporáky, klimatizace a malé spotřebiče, například vysavače, renomovaných značek jako jsou Electrolux, AEG, Eureka a Frigidaire. V roce 2010 dosáhl prodej společnosti Electrolux hodnoty 106 mld. SEK a společnost zaměstnávala 52 000 zaměstnanců.
Bližší informace Vám poskytne:
Veronika Jiránková, PLEON Impact, tel. 222 540 147-8, fax: 222 540 836,
e-mail: veronika.jirankova@pleon-impact.cz
Electrolux Press Hotline +46 8 657 65 07
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk