https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/primator-si-v-noci-prohledl-protipovodnovou-ochranu-metra
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Hl. m. Praha: Primátor si v noci prohlédl protipovodňovou ochranu metra

30. března 2006 | Hl. m. Praha
Protipovodňovou ochranu metra si dnes v noci zkontroloval primátor Pavel Bém. V 1,45 přijel na stanici trasy C Florenc, což je jedna ze stanic, které by byly uzavřeny v případě, že by si vzestup hladiny Vltavy vynutil vyhlášení třetího povodňového stupně. Generálním ředitelem Dopravního podniku Tomášem Jílkem se nechal informovat o připravenosti metra zvládnout povodňovou situaci. Následovala kontrola některých technických částí systému, například průchodek, které v roce 2002 při povodních selhaly. Další stanicí v programu byla Invalidovna, z níž přešel tunely pěšky na Palmovku.

Jak Bém řekl, vzhledem k vývoji situace na řekách není v této chvíli naštěstí aktuální varianta uzavření metra. Ale povodňová situace potvrzuje, že rozhodnutí investovat do bezpečnosti Prahy bylo správným a jediným řešením. „Dnes v noci jsem se přesvědčil, že Metro je na případnou povodeň dobře připraveno. Připravenost je na dobré úrovni, tlaková vrata a další prvky systému, které jsem dnes viděl, fungují.“

Florenc a Invalidovna představují výjimku v protipovodňové ochraně metra, protože jsou prozatím z technických důvodů chráněny pouze na úroveň stoleté vody zvýšené o třicet až šedesát centimetrů. U ostatních staveb metra stanovila městská rada výšku povodňové hladiny, proti níž budou chráněny, na maximální úroveň hladiny dosažené povodní v roce 2002 zvýšenou o dalších 60 centimetrů. Podle toho byla nová protipovodňová ochrana metra vybudována. Stavby metra jsou tak dnes chráněny proti více než pětisetleté vodě. Praha se poučila se z chyb, které v roce 2002 vedly k zatopení metra a obrovským materiálním škodám, protože obnova podzemní dráhy stála zhruba sedm miliard korun. Současné vedení města prosadilo a v průběhu volebního období vybudovalo skutečně ucelený systém protipovodňové ochrany Prahy včetně protipovodňové ochrany metra.

Při dosažení průtoku ve Vltavě 1530 krychlových metrů za vteřinu a vyhlášení třetího povodňového stupně by byly uzavřeny stanice metra Florenc, Staroměstské náměstí, nádraží Holešovice, Karlín a Malostranské náměstí.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist