https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/primatorova-mile-nazorne-ukazala-jak-se-prodlouzi-a-zkomplikuje-cestovani
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Koalice Nádraží v centru: Primátorova míle názorně ukázala jak se prodlouží a zkomplikuje cestování

13. května 2004 | Koalice Nádraží v centru, tel: 605 239 579
Dnes odpoledne se sešlo více než pět desítek příznivců občanských organizací sdružených v koalici Nádraží v centru před budovou hlavního vlakového nádraží na akci nazvané „Primátorova míle“. Vybaveni kufry, batohy a dalšími zavazadly běžných cestujících se vydali na pochod do míst, kde vedení města plánuje vystavět nové, odsunuté vlakové nádraží. Účastníci si tak sami na vlastní kůži mohli vyzkoušet, jak se tisícům lidí denně dojíždějících do Brna prodlouží a zkomplikuje cestování.

Prosadí-li brněnští radní svůj megalomanský plán odsunout vlakové nádraží o 800 metrů jižněji na periferii za Zvonařku, prodlouží se zákazníkům Českých drah doba cestování v průměru o 10 minut a přibude jim jeden přestup navíc. Výstavba nových tramvajových tratí k odsunutému nádraží spolkne dalších několik miliard z městského rozpočtu – přesné odhady nezbytných vyvolaných nákladů brněnští radní dosud odmítají vyčíslit.

Jelikož vedení radnice dosud nedokázalo objektivně informovat občany o důsledcích odsunu nádraží z centra města, přistoupili příznivci občanské koalice Nádraží v centru ke zorganizování této názorné ukázky. Na závěr „výletu“ do míst, kde má vyrůst odsunuté vlakové nádraží, pořídili účastníci památeční fotografii, kterou i s podpisy předají primátorovi ve formě obří pohlednice.

Milan Štefanec z NESEHNUTÍ Brno k tomu dodává:
„Podává-li vedení města účelově pouze jednostranné informace a dokonce je ochotno tuto svoji propagandu platit z městského rozpočtu, je na nás, abychom občany informovali i o odvrácené straně tohoto megalomanského projektu. Nechceme jen nečinně přihlížet tomu, jak radní opírající se o mlhavé sliby rozvoje města plánují zkomplikovat cestování desetitisícům lidí.“

Petr Kuba, předseda ZO Strany zelených v Židenicích a koordinátor sběru podpisů, říká:
„Na cesty jezdím výhradně vlakem, dokáži tedy ocenit výhody nádraží v centru města. To, že se radní rozhodli odsunout vlakové nádraží bez diskuse na periferii, kam jsme dnes po kilometrové tůře došli, je smutné. Věřím však, že zastupitelé nebudou bránit referendu a že v něm občané zvolí polohu nádraží, která nejlépe vyhovuje jejich potřebám.“

Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA dodává:
„Minulý týden zveřejněný návrh změn územního plánu v oblasti na jih od centra města je důkazem bezradnosti kombinované se sociálním inženýrstvím. S velkou slávou oznamované zahájení výstavby obchodního komplexu Vaňkovka se mění ve frašku, neboť obě nádraží, která měla Vaňkovka spojovat, jsou navrženy k odsunutí jinam. Vedení města neví, co chce, a bezradnost se snaží zakrývat megalomanskými plány nových bulvárů navržených bez ohledu na názory a potřeby cestujících z Brna a širokého okolí.“

Bližší informace:
Milan Štefanec, NESEHNUTÍ Brno, tel: 605 239 579.
Jana Drápalová, zastupitelka za Stranu zelených, tel: 721 636 486
Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA, tel: 732 565 042
Svatopluk Bartík, mediální koordinátor koalice, tel: 776 706 868.

, tel: 605 239 579
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist