Milan Šimonovský "> Priority dopravní politky KDU-ČSL - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/priority-dopravni-politky-kdu-csl
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

KDU-ČSL: Priority dopravní politky KDU-ČSL

8. dubna 2004 | KDU-ČSL
Autor: Milan Šimonovský
Na dnešní tiskové konferenci jsem spolu s předsedou KDU-ČSL Miroslavem Kalouskem představil priority naší dopravní politiky.

KDU-ČSL si je vědoma, že občané vnímají ve většině krajů situaci v oblasti dopravy jako jedno z hlavních témat. Právě s ohledem na potřeby těchto jednotlivých krajů jsou zpracovávány základní strategické priority dalšího rozvoje dopravní politiky ve vazbě na státní dopravní politiku. Ty vycházejí z následujících cílů:

* Česká republika leží uprostřed Evropy bez odpovídajícího dopravního spojení. Je však logickou křižovatkou hlavních evropských cest. Proto KDU-ČSL považuje za jednoznačnou prioritu napojení naší dopravní sítě na evropskou s využitím evropských fondů a zapojením soukromého kapitálu. Vyzýváme vedení krajů k urychlenému schválení krajských územních plánů, které jsou základní podmínkou pro přípravu zahájení výstavby nových dopravních spojení.

* KDU-ČSL se zasadí o zlepšení dopravního spojení mezi venkovem a většími městy. Jednou z příčin nezaměstnanosti je špatná dopravní dostupnost. Podporujeme budování funkčních integrovaných dopravních systémů obsluhy území. Ty musí občanům zajistit spolehlivé spojení do zaměstnání, na správní úřady, za zdravotní péčí, ale i do rekreačních zařízení a na kulturní akce.

* Situace v bezpečnosti silničního provozu je varující. V minulém roce zahynulo na našich silnicích 1319 lidí. KDU-ČSL podporuje zpřísnění sankcí pro neodpovědné a bezohledné řidiče. KDU-ČSL vítá zavedení přísných kontrol kamionů. Nepřipustíme, aby přetížené kamiony ničily naše silnice a občany ohrožovali řidiči, nedodržující předepsané bezpečnostní přestávky.

* Jednou z příčin vysoké nehodovosti je také špatný technický stav krajských silnic. KDU-ČSL proto podporuje převedení části výnosů daní na kraje, které za silnice 2. a 3. třídy odpovídají.

Připravil jsem projekt Národní strategie zvýšení bezpečnosti silničního provozu, který by měl do roku 2010 snížit počet mrtvých na silnicích na polovinu. Toto je náš konkrétní příspěvek v rámci Týdne bezpečnosti silničního provozu OSN.

KDU-ČSL podporuje opatření Národní strategie na všech úrovních veřejné správy a pokládá boj proti zbytečným úmrtím na silnicích za svoji prioritu.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist