https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/priprava-d8-probiha-zatim-podle-ocekavani-deti-zeme
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Děti Země: Příprava D8 probíhá zatím podle očekávání Dětí Země

23. března 2009 | Děti Země
Termín zprovoznění se blíží za rok 2012

Harmonogram výstavby dálnice D8 přes České středohoří, který Děti Země v březnu 2005 předložily na jednání zastupitelů Ústeckého kraje o případné změně její trasy výstavbou tunelu Kubačka, se zatím dodržuje. (1)

Přesto se jejich očekávaný termín dostavby do roku 2012-13 může ještě změnit. Podle jejich analýzy stavu přípravy je ve hře totiž nejen pomalé překládání žádostí o vydání stavebních povolení Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, ale také soudní spory o zákonnosti vydávaných rozhodnutí úředníky.

„Politicky motivované termíny nemohou být ovšem vůbec určující, neboť trasa vedená přes chráněné území musí mít nadstandardní ekologické parametry a musí být schvalována podle zákonů, takže stále pečlivě kontrolujeme rozhodování úředníků,“ vysvětluje Miroslav Patrik z Dětí Země současné aktivity.

Proto podle něho nelze žádné dosavadní termíny zprovoznění D8 brát příliš vážně a jde jen o falešné sliby k matení veřejnosti. Komplikace s přípravou tohoto úseku dálnice D8 se totiž daly předpokládat již od počátku jejího schválení vládou v listopadu 1993, kdy se poněkud naivně počítalo s dokončením výstavby v roce 2000.

„I náš odhad z března 2005 nemusí být reálný, a termín dostavby na konci roku 2012 tak může být rovněž optimistický, neboť o něm rozhoduje mnoho faktorů, které neumí nikdo ovlivnit,“ upozorňuje dále Patrik.

Podle posledního harmonogramu z ledna 2008 měla být D8 spuštěna v prosinci 2010. Ale i tento termín nelze splnit. Například s výstavbou mostu přes obec Vchynice se má začít v červnu 2009 a má trvat více než dva roky, resp. 117 týdnů, tzn. dokončení může být nejdříve v září 2011. U tunelu Radejčín zase stavební řízení začalo až 13. 3. 2009 a má se stavět rovněž 117 týdnů, takže by mohl být hotov nejdříve až v lednu 2013.

„Pokud některá z našich žalob prokáže zásadní porušení zákonů, pak se můžeme na D8 dočkat i zastavení stavebních prací na několik měsíců, jako se to stalo tunelu Libouchec (2) na krušnohorském úseku v prosinci 2004, kdy soud zrušil stavební povolení,“ připomíná ale Miroslav Patrik jednu z variant budoucího vývoje.

Přehled dosud podaných 7 soudních žalob proti dálnici D8 Lovosice – Řehlovice:

2003 = proti vydání územního rozhodnutí stavebním úřadem v Lovosicích
2004 = proti povolení výjimky k zásahu do biotopů chráněných organismů Správou CHKO České středohoří
2006 = proti povolení výjimky k zásahu do biotopů chráněných organismů Ministerstvem životního prostředí
2007 = proti vydání souhlasu s povolením stavět dálnici Správou CHKO České středohoří
2008 = proti vydání 3 stavebních povolení pro mosty Oparno a Dobkovičky a tunel Prackovice Ministerstvem dopravy
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist