https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/priprava-plavebniho-kanalu-u-prelouce-je-fiaskem-krajsky-soud-zrusil-dalsi-stavebni-povoleni
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu: Příprava plavebního kanálu u Přelouče je fiaskem - Krajský soud zrušil další stavební povolení

Snaha Ředitelství vodních cest ČR získat všechna rozhodnutí pro plavební kanál u Přelouče postihla další rána. Děti Země od pardubické pobočky Krajského soudu v Hradci Králové obdržely rozsudek ze dne 3. února 2011, kterým bylo pro vady řízení zrušeno stavební povolení pro zařízení pro staveniště.

Soud opět zjistil, že Městský úřad v Přelouči a krajský úřad v Pardubicích svá rozhodnutí řádně neodůvodnily, když zamítly námitky veřejnosti. Je to stejný důvod, kterým soud nedávno zrušil územní rozhodnutí.

„Příprava této stavby za více než dvě miliardy korun se tak v podstatě vrátila o sedm let zpátky, neboť investor nemá územní rozhodnutí a ani všechna stavební povolení pro asi čtyřicet objektů, přičemž za dokumentaci, právníky a pozemky již utratil téměř sedm set miliónů korun,“ uvádí předseda Dětí Země Miroslav Patrik.

Soudní spory začaly v roce 2004, kdy občanská sdružení podala žalobu proti povolení výjimky k zásahu do biotopů zvláště chráněných druhů organismů tehdejším ministrem životního prostředí Liborem Ambrozkem.

Podle aktivistů stavba zbytečně a nevratně zničí cenné Slavíkovy ostrovy, na nichž žije více než sedmdesát chráněných druhů organismů. Přitom chybí řádné dopravní důvody, pro koho a proč se kanál má stavět.

„Občanská sdružení dosud vyhrála všech pět soudních sporů, kdežto investor se svými drahými advokáty neuspěl ani jednou, neboť jeden spor prohrál a další dva probíhají,“ hodnotí stávající „skóre“ Patrik.

Podle něho měly být Slavíkovy ostrovy už dávno zařazeny do evropské soustavy chráněných území NATURA 2000, neboť na nich žije zřejmě největší populace modrásků očkovaných v Čechách.

„Jelikož neexistují žádné prokazatelné dopravní, ekonomické či jiné důvody ke splavnění Labe do Pardubic, pak je lepší od tohoto záměru upustit a zbytečně neutrácet další peníze,“ myslí si dále Patrik.

Ušetřené miliardy korun by se pak mohly použít pro veřejnou dopravu v Pardubickém kraji, například na zlepšení železniční tratě mezi Pardubicemi a Hradcem Králové či na výstavbu silnice R35 či obchvatů sídel.


Internetové stránky:

1) Plavební kanál u Přelouče podruhé bez územního rozhodnutí (TZ, 08.02.2011)
http://www.detizeme.cz/zprava.shtml?x=2276281

2) Likvidace přírody Slavíkových ostrovů může začít (TZ, 05.01.2011)
http://www.detizeme.cz/zprava.shtml?x=2271769

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist