https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/pristi-rok-zastavi-v-pardubicich-opet-vice-pendolin
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Příští rok zastaví v Pardubicích opět více Pendolin

15. srpna 2018 | České dráhy
V Jízdním řádu 2019 se do Pardubic vrátí více spojů SC Pendolino, nejrychlejších a nejpohodlnějších vlaků v České republice, které národní dopravce na lince Praha – Ostrava provozuje na své obchodní riziko. Více vlaků přijede do Pardubic díky opravě sedmého rychlovlaku, který byl poškozen před třemi lety při nehodě s kamionem u Studénky, a ukončení modernizace interiéru všech jednotek.

„Pro obyvatele Pardubic a okolí máme dobrou zprávu, že v novém jízdním řádu od prosince zastaví v městě perníku více rychlovlaků. Pomalejší a méně komfortní spoje InterCity tak budou znovu nahrazeny našimi rychlovlaky, navíc již všechny budou po komplexní omlazovací kúře,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva českých drah odpovědný za osobní dopravu.

Rychlovlaky Pendolino se opět vrátí v každodenním provozu na spoje obsluhující Pardubice v půl třetí a v půl páté odpoledne ve směru z Prahy do Ostravy a krátce před půl dvanáctou a večer před půl osmou ve směru z Ostravy do Prahy.

„Všechna Pendolina nabídnou cestujícím v Pardubicích nový interiér a novou službu, dětské kino. To se hodí hlavně při cestách s malými dětmi na větší vzdálenost. Z Pardubic je to například do Mariánských Lázní nebo Chebu a na východ do Ostravy, Popradu-Tater nebo do Košic. SuperCity Pendolino Košičan spojujících Pardubický kraj s východem České republiky a se Slovenskem navíc zastavuje také v České Třebové,“ připomíná Michal Štěpán zastavení, který se nezmění ani v připravovaném novém JŘ 2019.

Obyvatelé Pardubického kraje budou těžit také z chystaného posilového spoje Praha – Ostrava – Praha, který bude jezdit pouze 14x do roka v přepravně zvlášť silných dnech okolo začátku prázdnin nebo svátků, i když bude krajem jen projíždět. Posilový vlak je učen pro dálkové cestující mezi Prahou a střední a severní Moravou ve výjimečně frekventované dny a díky své kapacitě 300 míst k sezení významně odlehčí komfortním vlakům EuroCity, InterCity a rychlíkům, které obsluhují více zastávek v Pardubickém kraji a hojně je využívají cestující Pardubického kraje pro cesty mezi svým regionem a Prahou. Tento posilový pouze 14x za rok jedoucí spoj navíc pojede jen v několika minutovém odstupu od jiného pravidelného spoje SC Pendolino, který bude jezdit celoročně a v Pardubicích zastaví.

Kam Vás vlaky SC Pendolino dovezou z Pardubic hl.n. (vybrané relace a cestovní časy)
- Plzeň: 2 h 35 min.
- Mariánské Lázně: 3 h 32 min.
- Cheb: 3 h 54 min.
- Ostrava: 1 h 59 min.
- Žilina (Malá Fatra): 3 h 29 min.
- Liptovský Mikuláš (Nízké Tatry): 4 h 29 min.
- Poprad (Vysoké Tatry): 5 h 16 min.
- Košice: 6 h 22 min.

Nabídka služeb rychlovlaků SC Pendolino:
* klimatizované a tlakotěsné velkoprostorové oddíly s místy za sebou nebo proti sobě se stolkem v 1. i ve 2. třídě;
* všechna místa na rezervaci;
* v 1. třídě doplňkový servis – wilkam drink, nealkoholický nápoj, drobné občerstvení, denní tisk;
* ve 2. třídě doplňkový servis – voda, denní tisk;
* palubní wifi síť a přístup na internet;
* palubní zábavní a informační portál (e-knihy filmy, hudba, soutěže, informace);
* nabídka občerstvení v bistrovoze, nebo přímo na místo cestujícího (minibar, objednávka prostřednictvím palubního portálu a wifi);
* elektrické zásuvky 230 V pro napájení přenosné elektroniky cestujících, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček;
* dětské kino a vyhrazená místa pro cestující s dětmi ve 2. třídě;
* tichý vůz ve 2. třídě;
* sklopné stoly (místy za sebou) nebo stoly rozkládací (místa proti sobě);
* moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob;
* bezbariérová místa včetně bezbariérového WC pro osoby na vozíku;
* moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a s blokováním již před rozjezdem vlaku s možností selektivního odblokování, které neumožní ve stanicích a zastávkách výstup cestujících na nesprávnou stranu vlaku (do kolejiště)
* sklopný pult pro přebalování kojenců;
* možnost přepravy až 3 jízdních kol;
* pro nevidomé a slabozraké jsou k dispozici informační štítky v Braillově písmu.
tisknout poslat
 twitter
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama




Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist