Tiskové zprávy
Auto*Mat: Přívoz na Vltavě nabízí cyklistům nové možnosti
11. července 2005 | Auto*Mat, tel: 776 295 954
Obnovení pravidelného provozu sedleckého přívozu na severním okraji Prahy je zásadním přínosem pro cyklistické výlety podél Vltavy. Přívoz mezi Sedlecem a Zámky propojí povltavskou cyklostezku v Troji a v Podbabě. Bude tak možné jednoduše spojit výlet krásnou přírodou Bohnického údolí a Šárkou. Nová spojka také přinese rychlé spojení mezi Bohnicemi (Praha 8) a Suchdolem (Praha 6) v rámci MHD. Jízdní kolo lze přívozem přepravovat zdarma.
Pro cyklisty se díky přívozu otvírá jedinečná možnost okružní trasy ze Stromovky k Libeňskému zámečku a k ZOO, dále podél Vltavy až do Zámků, odtud přívozem do Sedlce, podél vody zpět k Podbabě. Odsud buď návrat po břehu Vltavy do Stromovky nebo odbočka do Šáreckého údolí a zpět. Jde o cca 10 kilometrový okruh po rovině vhodný pro nedělní rodinný výlet spojený s návštěvou ZOO. Výlet lze bez obav zvládnout i s dětmi přestože vedení některých části cyklotras stále není ideální. Zvláště v úseku Podbaba – Stromovka má hlavní město stále co dohánět. Doufejme, že zprovoznění přívozu přispěje v blízké době k vybudování kvalitní cyklistické infrastruktury i v zatím nevyhovujících úsecích.
Svou roli hraje přívoz také pro spojení veřejnou dopravou. Cesta z Bohnic na Suchdol přes Holešovice dnes trvá cca 60 minut, s využitím přívozu se tato doba může zkrátit na polovinu. Ještě výhodněji vychází spojení z Bohnic na Prahu 6 a do Roztok nebo Kralup nad Vltavou. Přívoz je výhodný pro dopravu na jízdním kole, kdy lze cestu z Bohnic na Suchdol uskutečnit za méně než 20 minut.
Přívoz je v provozu celotýdenně do 20:00 hod., v pracovní dny od 5:30 hod., v sobotu, neděli a svátek od 7:00 hod. Na základě vyhodnocení provozu může být rozsah provozu upraven. V jízdním řádu jsou uvedeny pravidelné plavby, další plavby jsou možné, mezi první a poslední plavbou dle jízdního řádu, na základě požadavku cestujících tak, aby nebyly ovlivněny plavby dle jízdního řádu. Potřeba plavby mimo jízdní řád se signalizuje akusticky (zvonem, kruhem nebo požádáním) a za takovou plavbu se neplatí žádný příplatek. Přívoz funguje od 1.7. 2005.
Na přívozu platí tarif dopravce s tím, že jsou uznávány předplatní jízdenky PID.
základní jízdné . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20,- Kč
zlevněné jízdné (děti 6-15 let při prokázání věku) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10,- Kč
držitel předplatní jízdenky PID pro tarifní pásma P a 0. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdarma
jízdní kolo, dětský kočárek, pes, zavazadlo. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdarma
Další info: Ropid - www.ropid.cz (také viz. příloha)
Jan Bouchal (776 295 954)
mluvčí projektu Auto*Mat www.automat.ecn.cz
Pro cyklisty se díky přívozu otvírá jedinečná možnost okružní trasy ze Stromovky k Libeňskému zámečku a k ZOO, dále podél Vltavy až do Zámků, odtud přívozem do Sedlce, podél vody zpět k Podbabě. Odsud buď návrat po břehu Vltavy do Stromovky nebo odbočka do Šáreckého údolí a zpět. Jde o cca 10 kilometrový okruh po rovině vhodný pro nedělní rodinný výlet spojený s návštěvou ZOO. Výlet lze bez obav zvládnout i s dětmi přestože vedení některých části cyklotras stále není ideální. Zvláště v úseku Podbaba – Stromovka má hlavní město stále co dohánět. Doufejme, že zprovoznění přívozu přispěje v blízké době k vybudování kvalitní cyklistické infrastruktury i v zatím nevyhovujících úsecích.
Svou roli hraje přívoz také pro spojení veřejnou dopravou. Cesta z Bohnic na Suchdol přes Holešovice dnes trvá cca 60 minut, s využitím přívozu se tato doba může zkrátit na polovinu. Ještě výhodněji vychází spojení z Bohnic na Prahu 6 a do Roztok nebo Kralup nad Vltavou. Přívoz je výhodný pro dopravu na jízdním kole, kdy lze cestu z Bohnic na Suchdol uskutečnit za méně než 20 minut.
Přívoz je v provozu celotýdenně do 20:00 hod., v pracovní dny od 5:30 hod., v sobotu, neděli a svátek od 7:00 hod. Na základě vyhodnocení provozu může být rozsah provozu upraven. V jízdním řádu jsou uvedeny pravidelné plavby, další plavby jsou možné, mezi první a poslední plavbou dle jízdního řádu, na základě požadavku cestujících tak, aby nebyly ovlivněny plavby dle jízdního řádu. Potřeba plavby mimo jízdní řád se signalizuje akusticky (zvonem, kruhem nebo požádáním) a za takovou plavbu se neplatí žádný příplatek. Přívoz funguje od 1.7. 2005.
Na přívozu platí tarif dopravce s tím, že jsou uznávány předplatní jízdenky PID.
základní jízdné . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20,- Kč
zlevněné jízdné (děti 6-15 let při prokázání věku) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10,- Kč
držitel předplatní jízdenky PID pro tarifní pásma P a 0. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdarma
jízdní kolo, dětský kočárek, pes, zavazadlo. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdarma
Další info: Ropid - www.ropid.cz (také viz. příloha)
Jan Bouchal (776 295 954)
mluvčí projektu Auto*Mat www.automat.ecn.cz
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk