https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/privoz-na-vltave-nabizi-cyklistum-nove-moznosti
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Auto*Mat: Přívoz na Vltavě nabízí cyklistům nové možnosti

11. července 2005 | Auto*Mat, tel: 776 295 954
Obnovení pravidelného provozu sedleckého přívozu na severním okraji Prahy je zásadním přínosem pro cyklistické výlety podél Vltavy. Přívoz mezi Sedlecem a Zámky propojí povltavskou cyklostezku v Troji a v Podbabě. Bude tak možné jednoduše spojit výlet krásnou přírodou Bohnického údolí a Šárkou. Nová spojka také přinese rychlé spojení mezi Bohnicemi (Praha 8) a Suchdolem (Praha 6) v rámci MHD. Jízdní kolo lze přívozem přepravovat zdarma.

Pro cyklisty se díky přívozu otvírá jedinečná možnost okružní trasy ze Stromovky k Libeňskému zámečku a k ZOO, dále podél Vltavy až do Zámků, odtud přívozem do Sedlce, podél vody zpět k Podbabě. Odsud buď návrat po břehu Vltavy do Stromovky nebo odbočka do Šáreckého údolí a zpět. Jde o cca 10 kilometrový okruh po rovině vhodný pro nedělní rodinný výlet spojený s návštěvou ZOO. Výlet lze bez obav zvládnout i s dětmi přestože vedení některých části cyklotras stále není ideální. Zvláště v úseku Podbaba – Stromovka má hlavní město stále co dohánět. Doufejme, že zprovoznění přívozu přispěje v blízké době k vybudování kvalitní cyklistické infrastruktury i v zatím nevyhovujících úsecích.

Svou roli hraje přívoz také pro spojení veřejnou dopravou. Cesta z Bohnic na Suchdol přes Holešovice dnes trvá cca 60 minut, s využitím přívozu se tato doba může zkrátit na polovinu. Ještě výhodněji vychází spojení z Bohnic na Prahu 6 a do Roztok nebo Kralup nad Vltavou. Přívoz je výhodný pro dopravu na jízdním kole, kdy lze cestu z Bohnic na Suchdol uskutečnit za méně než 20 minut.

Přívoz je v provozu celotýdenně do 20:00 hod., v pracovní dny od 5:30 hod., v sobotu, neděli a svátek od 7:00 hod. Na základě vyhodnocení provozu může být rozsah provozu upraven. V jízdním řádu jsou uvedeny pravidelné plavby, další plavby jsou možné, mezi první a poslední plavbou dle jízdního řádu, na základě požadavku cestujících tak, aby nebyly ovlivněny plavby dle jízdního řádu. Potřeba plavby mimo jízdní řád se signalizuje akusticky (zvonem, kruhem nebo požádáním) a za takovou plavbu se neplatí žádný příplatek. Přívoz funguje od 1.7. 2005.

Na přívozu platí tarif dopravce s tím, že jsou uznávány předplatní jízdenky PID.
základní jízdné . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20,- Kč
zlevněné jízdné (děti 6-15 let při prokázání věku) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10,- Kč
držitel předplatní jízdenky PID pro tarifní pásma P a 0. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdarma
jízdní kolo, dětský kočárek, pes, zavazadlo. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdarma

Další info: Ropid - www.ropid.cz (také viz. příloha)

Jan Bouchal (776 295 954)
mluvčí projektu Auto*Mat www.automat.ecn.cz
, tel: 776 295 954
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist