Veronika Kúšiková "> Pro společnost Unilever je udržitelnost hnacím motorem růstu - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/pro-spolecnost-unilever-je-udrzitelnost-hnacim-motorem-rustu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Unilever: Pro společnost Unilever je udržitelnost hnacím motorem růstu

23. července 2015 | Unilever
Autor: Veronika Kúšiková, tel: +420 224 071 612
Unilever odhaluje důkazy o tom, že začlenění udržitelnosti do jeho podnikání za dobu čtyř let má pozitivní vliv na efektivnější využívání nákladů a růst značek. Dlouhodobě se snaží o zmenšení dopadu na životní prostředí a o zlepšení zdraví a hygieny. Redukcí surovin a ekologickými opatřeními společnost od roku 2008 ušetřila v továrnách již 400 milionů Euro. Dalších 200 milionů Euro bylo ušetřeno skrz výrobu, logistiku či výzkum a to jen za rok 2014. Údaje vychází z nových výsledků závazků v rámci plánu udržitelného rozvoje. Společnost tak potvrzuje, že je možné dosáhnout růstu tržeb a zvýšení pozitivního sociálního dopadu bez rostoucí ekologické stopy výroby na životní prostředí.

„V nestálém světě rostoucí sociální nerovnosti, zvyšující se populace, rozvojových výzev a změn klimatu, je potřeba podniků přizpůsobit se jasná, stejně jako potřeba výhod a příležitostí. Máme-li i nadále růst, je třeba pozměněného přístupu napříč celým hodnotovým řetězcem. Čím dál náročnějšího zodpovědného podnikání a značek si všímají i spotřebitelé. Z naší zkušenosti plyne, že značky a produkty, které odpovídají této poptávce – "trvale udržitelné značky" – přinášejí silnější a rychlejší růst. Tyto značky rostly dvakrát rychleji než další značky společnosti a v roce 2014 představovaly polovinu jejího růstu.,“ komentuje Paul Polman, Unilever CEO. Největších úspěchů a nadprůměrného růstu dosahují právě značky, které jdou cestou trvale udržitelného rozvoje, mezi ně patří například Dove, Ben&Jerry či Magnum.

Unilever plán udržitelného rozvoje je součástí cíle zlepšit do roku 2020 zdraví a duševní pohodu více než miliardě lidí. Jen v roce 2014 pomohly programy společnosti zlepšit zdravotní a hygienické návyky okolo 397 milionů lidí. Do roku 2020 také společnost plánuje, aby všechny její zemědělské suroviny pocházely z udržitelných zdrojů. Doteď z udržitelných zdrojů pochází 100 % palmového oleje, který je používán ve výrobě a 55 % dalších zemědělských surovin.

Úspěch tkví ve výzkumu
Všem těmto úspěchům předchází dlouhodobý a náročný výzkum. Tato oblast je pro Unilever velmi důležitá. Aktuálně vlastní 20 000 patentů a za rok 2014 bylo podáno 200 nových patentových přihlášek. Díky výzkumu pracovníci Unileveru také vyvinuli novou technologii MuCell®. Metoda vstřikování vzduchových bublinek do obalu, která sníží spotřebu plastu ve výrobcích o 15 %, je volně k dispozici producentům po celém světě a tím dochází k dalším úsporám.

Unilever splnil svůj cíl nulového objemu odpadů na skládky v celé své výrobní síti. Společnost skládky odpadu vůbec nevyužívá, vše je dále zpracováno. Například zbytky materiálu z jednorázových obalů slouží k budování nových lavic do škol v Africe. Inovace vedou také k redukci CO2 z energie a vody ve výrobě - od roku 2008 je to o 37 % u energie a 32 % u vody méně CO2 na tunu produkce.

Zaměstnanci jsou si vědomi důležitosti své práce
„Velmi důležitý je pro nás lidský faktor. 75 % našich zaměstnanců si je plně vědomo toho, že jejich role umožňuje přispívat k trvale udržitelnému rozvoji a tím k záchraně naší planety. Právě to nás dělá tak úspěšnými.“ uvádí Veronika Kúšiková, tisková mluvčí společnosti Unilever pro Českou a Slovenskou republiku.

V roce 2015 získal Unilever ocenění Nejlepší potravinářská společnost v oblasti udržitelnosti v rámci žebříčku Oxfam „BehindtheBrands“ a v roce 2014 byl sociální sítí LindkedIn vyhlášen za třetího nejžádanějšího zaměstnavatele na světě.



Úspěchy v ČR
Díky úspěšnému projektu „Domestos pro školy“ se v roce 2014 podařilo společnosti Unilever přispět ke zlepšení prostředí školních toalet na základních školách v celé České republice a tím došlo i ke zlepšení zdraví 9 725 žáků. Značka Dove zase pokračovala v úspěšné kampani „Mirrors“, která vyzdvihuje krásu žen každého věku.
Pro více informací k Unilever Plánu Udržitelného Rozvoje navštivte www.unilever.com/sustainable-living.
Veronika Kúšiková, tel: 420 224 071 612
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist