Tiskové zprávy
Unilever: Pro společnost Unilever je udržitelnost hnacím motorem růstu
Unilever odhaluje důkazy o tom, že začlenění udržitelnosti do jeho podnikání za dobu čtyř let má pozitivní vliv na efektivnější využívání nákladů a růst značek. Dlouhodobě se snaží o zmenšení dopadu na životní prostředí a o zlepšení zdraví a hygieny. Redukcí surovin a ekologickými opatřeními společnost od roku 2008 ušetřila v továrnách již 400 milionů Euro. Dalších 200 milionů Euro bylo ušetřeno skrz výrobu, logistiku či výzkum a to jen za rok 2014. Údaje vychází z nových výsledků závazků v rámci plánu udržitelného rozvoje. Společnost tak potvrzuje, že je možné dosáhnout růstu tržeb a zvýšení pozitivního sociálního dopadu bez rostoucí ekologické stopy výroby na životní prostředí.
„V nestálém světě rostoucí sociální nerovnosti, zvyšující se populace, rozvojových výzev a změn klimatu, je potřeba podniků přizpůsobit se jasná, stejně jako potřeba výhod a příležitostí. Máme-li i nadále růst, je třeba pozměněného přístupu napříč celým hodnotovým řetězcem. Čím dál náročnějšího zodpovědného podnikání a značek si všímají i spotřebitelé. Z naší zkušenosti plyne, že značky a produkty, které odpovídají této poptávce – "trvale udržitelné značky" – přinášejí silnější a rychlejší růst. Tyto značky rostly dvakrát rychleji než další značky společnosti a v roce 2014 představovaly polovinu jejího růstu.,“ komentuje Paul Polman, Unilever CEO. Největších úspěchů a nadprůměrného růstu dosahují právě značky, které jdou cestou trvale udržitelného rozvoje, mezi ně patří například Dove, Ben&Jerry či Magnum.
Unilever plán udržitelného rozvoje je součástí cíle zlepšit do roku 2020 zdraví a duševní pohodu více než miliardě lidí. Jen v roce 2014 pomohly programy společnosti zlepšit zdravotní a hygienické návyky okolo 397 milionů lidí. Do roku 2020 také společnost plánuje, aby všechny její zemědělské suroviny pocházely z udržitelných zdrojů. Doteď z udržitelných zdrojů pochází 100 % palmového oleje, který je používán ve výrobě a 55 % dalších zemědělských surovin.
Úspěch tkví ve výzkumu
Všem těmto úspěchům předchází dlouhodobý a náročný výzkum. Tato oblast je pro Unilever velmi důležitá. Aktuálně vlastní 20 000 patentů a za rok 2014 bylo podáno 200 nových patentových přihlášek. Díky výzkumu pracovníci Unileveru také vyvinuli novou technologii MuCell®. Metoda vstřikování vzduchových bublinek do obalu, která sníží spotřebu plastu ve výrobcích o 15 %, je volně k dispozici producentům po celém světě a tím dochází k dalším úsporám.
Unilever splnil svůj cíl nulového objemu odpadů na skládky v celé své výrobní síti. Společnost skládky odpadu vůbec nevyužívá, vše je dále zpracováno. Například zbytky materiálu z jednorázových obalů slouží k budování nových lavic do škol v Africe. Inovace vedou také k redukci CO2 z energie a vody ve výrobě - od roku 2008 je to o 37 % u energie a 32 % u vody méně CO2 na tunu produkce.
Zaměstnanci jsou si vědomi důležitosti své práce
„Velmi důležitý je pro nás lidský faktor. 75 % našich zaměstnanců si je plně vědomo toho, že jejich role umožňuje přispívat k trvale udržitelnému rozvoji a tím k záchraně naší planety. Právě to nás dělá tak úspěšnými.“ uvádí Veronika Kúšiková, tisková mluvčí společnosti Unilever pro Českou a Slovenskou republiku.
V roce 2015 získal Unilever ocenění Nejlepší potravinářská společnost v oblasti udržitelnosti v rámci žebříčku Oxfam „BehindtheBrands“ a v roce 2014 byl sociální sítí LindkedIn vyhlášen za třetího nejžádanějšího zaměstnavatele na světě.
Úspěchy v ČR
Díky úspěšnému projektu „Domestos pro školy“ se v roce 2014 podařilo společnosti Unilever přispět ke zlepšení prostředí školních toalet na základních školách v celé České republice a tím došlo i ke zlepšení zdraví 9 725 žáků. Značka Dove zase pokračovala v úspěšné kampani „Mirrors“, která vyzdvihuje krásu žen každého věku.
Pro více informací k Unilever Plánu Udržitelného Rozvoje navštivte www.unilever.com/sustainable-living.
„V nestálém světě rostoucí sociální nerovnosti, zvyšující se populace, rozvojových výzev a změn klimatu, je potřeba podniků přizpůsobit se jasná, stejně jako potřeba výhod a příležitostí. Máme-li i nadále růst, je třeba pozměněného přístupu napříč celým hodnotovým řetězcem. Čím dál náročnějšího zodpovědného podnikání a značek si všímají i spotřebitelé. Z naší zkušenosti plyne, že značky a produkty, které odpovídají této poptávce – "trvale udržitelné značky" – přinášejí silnější a rychlejší růst. Tyto značky rostly dvakrát rychleji než další značky společnosti a v roce 2014 představovaly polovinu jejího růstu.,“ komentuje Paul Polman, Unilever CEO. Největších úspěchů a nadprůměrného růstu dosahují právě značky, které jdou cestou trvale udržitelného rozvoje, mezi ně patří například Dove, Ben&Jerry či Magnum.
Unilever plán udržitelného rozvoje je součástí cíle zlepšit do roku 2020 zdraví a duševní pohodu více než miliardě lidí. Jen v roce 2014 pomohly programy společnosti zlepšit zdravotní a hygienické návyky okolo 397 milionů lidí. Do roku 2020 také společnost plánuje, aby všechny její zemědělské suroviny pocházely z udržitelných zdrojů. Doteď z udržitelných zdrojů pochází 100 % palmového oleje, který je používán ve výrobě a 55 % dalších zemědělských surovin.
Úspěch tkví ve výzkumu
Všem těmto úspěchům předchází dlouhodobý a náročný výzkum. Tato oblast je pro Unilever velmi důležitá. Aktuálně vlastní 20 000 patentů a za rok 2014 bylo podáno 200 nových patentových přihlášek. Díky výzkumu pracovníci Unileveru také vyvinuli novou technologii MuCell®. Metoda vstřikování vzduchových bublinek do obalu, která sníží spotřebu plastu ve výrobcích o 15 %, je volně k dispozici producentům po celém světě a tím dochází k dalším úsporám.
Unilever splnil svůj cíl nulového objemu odpadů na skládky v celé své výrobní síti. Společnost skládky odpadu vůbec nevyužívá, vše je dále zpracováno. Například zbytky materiálu z jednorázových obalů slouží k budování nových lavic do škol v Africe. Inovace vedou také k redukci CO2 z energie a vody ve výrobě - od roku 2008 je to o 37 % u energie a 32 % u vody méně CO2 na tunu produkce.
Zaměstnanci jsou si vědomi důležitosti své práce
„Velmi důležitý je pro nás lidský faktor. 75 % našich zaměstnanců si je plně vědomo toho, že jejich role umožňuje přispívat k trvale udržitelnému rozvoji a tím k záchraně naší planety. Právě to nás dělá tak úspěšnými.“ uvádí Veronika Kúšiková, tisková mluvčí společnosti Unilever pro Českou a Slovenskou republiku.
V roce 2015 získal Unilever ocenění Nejlepší potravinářská společnost v oblasti udržitelnosti v rámci žebříčku Oxfam „BehindtheBrands“ a v roce 2014 byl sociální sítí LindkedIn vyhlášen za třetího nejžádanějšího zaměstnavatele na světě.
Úspěchy v ČR
Díky úspěšnému projektu „Domestos pro školy“ se v roce 2014 podařilo společnosti Unilever přispět ke zlepšení prostředí školních toalet na základních školách v celé České republice a tím došlo i ke zlepšení zdraví 9 725 žáků. Značka Dove zase pokračovala v úspěšné kampani „Mirrors“, která vyzdvihuje krásu žen každého věku.
Pro více informací k Unilever Plánu Udržitelného Rozvoje navštivte www.unilever.com/sustainable-living.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk