Tomáš Kažmierski "> Probíhá vyzkum veřejného mínění ke značení místních výrobků - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/probiha-vyzkum-verejneho-mineni-ke-znaceni-mistnich-vyrobku
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Lidé přírodě, příroda lidem: Probíhá vyzkum veřejného mínění ke značení místních výrobků

REC ČR zadalo na počátku listopadu průzkum názorů obyvatel, který je zaměřen na problematiku místních výrobků a životního prostředí. Výzkum zpracovává agentura Tima Liberec a výsledky budou k dispozici již v lednu 2005.

Nejde o typický marketingový průzkum. Je zde několik důležitých specifik. Předmětem průzkumu je značení místních produktů v územích NATURA 2000 – ptáme se tedy na skutečnost, která dosud neexistuje, lidé s ní nemají zkušenost a o všech souvislostech ani nemají realistickou představu. Např. většina lidí neví, co je NATURA 2000 a neuvědomuje si (nepřemýšlí) o omezeních a naopak užitcích tamní produkce. Dosud neexistuje návrh značky (logo, název) a proto nelze testovat takzvaný reklamní koncept (návrh označení). Pro účely výzkumu je vždy vhodné, pokud nějaké „archetypy“ již existují. V tomto případě má veřejnost ovšem jen „poradní“, nikoliv rozhodující hlas. Neexistuje-li reálná možnost výběru značených a neznačených místních produktů, lze se jen velmi omezeně dotazovat na reálné preferenční chování. Nic z toho není překážkou celé akce, jsou to jen zvláštnosti, ke kterým bude muset výzkum přihlédnout. Například kdyby respondenti byli hned dotazování na preferenci zvlášť značených produktů, získáme sugestivně spontánní pozitivní odpovědi. Ale vědí lidé, o co půjde? Dokáží značený produkt vyhledat? Bude je to vůbec zajímat? Atd. To jsou skutečné otázky, které nelze opomenout a bude tedy zajímavé sledovat výsledky výzkumu.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist