Tiskové zprávy
Strana zelených: Problém severojižní magistrály tunel neřeší
7. června 2010 | Strana zelených
Klub Strany zelených zásadně nesouhlasí s pořízením celoměstsky významné změny Z2751/00 ÚP SÚ hl. m. Prahy řešící prodloužení silničního tunelu SJM magistrály v úseku od garáží Slovan k Nuselskému mostu.
Severojižní magistrála je dopravním a urbanistickým omylem minulého režimu. Požadujeme přeměnu magistrály na městský bulvár a přednostní úpravu těch úseků, kde bydlí lidé. Tunel v úseku od Muzea k Nuselskému mostu však Praze 2 nepomůže, a to zejména proto, že kapacitní přivaděče do tunelu budou stále v ulicích Prahy 2. Emise z automobilové dopravy navíc po výstavbě tunelu nezmizí, pouze se zkoncentrují u tunelových výdechů.
Tunel zakonzervuje současný nevyhovující stav v oblasti Královských Vinohrad, Nového Města, Holešovic i Pankráce, tj. v celém koridoru 7 km dlouhé severojižní magistrály. V těchto historických čtvrtích jsou přitom alarmujícím způsobem překračovány zákonné hygienické limity pro koncentrace znečišťujících látek v ovzduší a pro hlukovou zátěž obyvatelstva.
"Severojižní magistrálu je třeba přebudovat na pohodový bulvár se stromy, zahrádkami restauraci, parkováním pro místní a cyklostezkou. Dlouhý tunel by jen zakonzervoval její dálniční charakter a poškodil zdraví obyvatel v Praze 4 a 8 před a za tunely," uvedl zastupitel za zelené Petr Štěpánek.
Navrhovaná stavba nerespektuje schválené a platné Zásady územního rozvoje Prahy a připravovaný nový územní plán, které požadují vytvoření koncepce zklidnění dopravy v centru města, a až v druhé řadě předpokládají přijetí konkrétních opatření. V současné době Útvar rozvoje hlavního města Prahy připravuje územní studii pro řešení celého koridoru severojižní magistrály.
Kontakt: Petra Kolínská, petra.kolinska@zeleni.cz, 776 552 022
Severojižní magistrála je dopravním a urbanistickým omylem minulého režimu. Požadujeme přeměnu magistrály na městský bulvár a přednostní úpravu těch úseků, kde bydlí lidé. Tunel v úseku od Muzea k Nuselskému mostu však Praze 2 nepomůže, a to zejména proto, že kapacitní přivaděče do tunelu budou stále v ulicích Prahy 2. Emise z automobilové dopravy navíc po výstavbě tunelu nezmizí, pouze se zkoncentrují u tunelových výdechů.
Tunel zakonzervuje současný nevyhovující stav v oblasti Královských Vinohrad, Nového Města, Holešovic i Pankráce, tj. v celém koridoru 7 km dlouhé severojižní magistrály. V těchto historických čtvrtích jsou přitom alarmujícím způsobem překračovány zákonné hygienické limity pro koncentrace znečišťujících látek v ovzduší a pro hlukovou zátěž obyvatelstva.
"Severojižní magistrálu je třeba přebudovat na pohodový bulvár se stromy, zahrádkami restauraci, parkováním pro místní a cyklostezkou. Dlouhý tunel by jen zakonzervoval její dálniční charakter a poškodil zdraví obyvatel v Praze 4 a 8 před a za tunely," uvedl zastupitel za zelené Petr Štěpánek.
Navrhovaná stavba nerespektuje schválené a platné Zásady územního rozvoje Prahy a připravovaný nový územní plán, které požadují vytvoření koncepce zklidnění dopravy v centru města, a až v druhé řadě předpokládají přijetí konkrétních opatření. V současné době Útvar rozvoje hlavního města Prahy připravuje územní studii pro řešení celého koridoru severojižní magistrály.
Kontakt: Petra Kolínská, petra.kolinska@zeleni.cz, 776 552 022
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




