Tiskové zprávy
Česká plynárenská unie: Proč nejezdíte autem za polovinu?
Současné zdražení ropy až na 135 USD/barel se negativně projevilo na cenách pohonných hmot, které lámou rekordy. Natural 95 za poslední týden podražil až na 32 Kč za litr. Nafta už někde stojí i 35,60 Kč. Bohužel, jak se zdá, nejsou tyto ceny konečné. Nejlevnějším palivem zůstává zemní plyn, jehož cena je poloviční tj. 15 Kč za m3, který odpovídá cca 1 l klasické nafty nebo benzinu.
Kromě faktu, že je provoz vozu na stlačený zemní plyn (CNG) nejlevnější, je současně i nejbezpečnější ve srovnání s provozem vozidla na klasická kapalná paliva (benzin, nafta i LPG). Vozidlo na zemní plyn je sice o cca deset procent dražší, vyšší investice je ale návratná již po ujetí cca 40.000 kilometrů. Řidiči nemusejí mít ani obavy, že by s vozidlem na zemní plyn nestačili dojet k další čerpací stanici. Sériově vyráběné vozy mají totiž kombinované systémy, takže po spotřebování CNG jede auto automaticky nebo po přepnutí tlačítka na přístrojové desce i na benzin. Hustota pump v ČR postupně poroste, během 12let jich bude asi 400.
"Využití CNG, neboli stlačeného zemního plynu, je velmi dobrým řešením při současném nedostatku ropy a rostoucích cenách pohonných hmot. CNG je nejlevnější palivo v České republice a jeho spalování motorem vozidla má minimální dopady na životní prostředí," říká Josef Kastl, generální sekretář České plynárenské unie. CNG je dnes osvobozeno od spotřební, resp. ekologické daně a od příštího roku se na jeho využívání má vztahovat i nulová silniční daň.
V současné době se na českém trhu prodávají sériově vyráběné CNG vozy Opel, Fiat, Renault, Volkswagen, Citroën aj. Prodej CNG vozů připravuje také Škoda Auto, a. s.
V dubnu 2008 na veletrhu v Lipsku si návštěvníci mohli prohlédnout více než 20 modelů sériově vyráběných CNG vozidel (Hyundai, Audi, Mercedes, Ford aj.). Zájem návštěvníků byl obrovský.
Ve světě jezdí dnes na zemní plyn 7, 5 miliónů vozidel v 60 zemích a odhaduje se, že v roce 2020 jich bude registrováno více než 65 milionů. To představuje nejen každoroční nárůst kolem 18 %, ale především to znamená úsporu 7 milionů barelů ropy denně. V ČR jezdí v současnosti více než tisíc vozidel s pohonem na CNG, z nichž cca 215 je autobusů v městské hromadné i meziměstské linkové dopravě, okolo 750 osobních a dodávkových vozů, 8 nákladních vozidel, čistící vozidla pro údržbu komunikací a svozová vozidla odpadu, 14 vysokozdvihů a 2 rolby. Meziroční nárůst v ČR dosáhl 90 %.
Pro více informací kontaktujte ČPU, paní Markétu Schauhuberovou
na adrese Novodvorská 82/803, 142 01 Praha 4, tel: +420 241 027 877, e-mail: schauhuberova@cpu.cz, www.cpu.cz
Kromě faktu, že je provoz vozu na stlačený zemní plyn (CNG) nejlevnější, je současně i nejbezpečnější ve srovnání s provozem vozidla na klasická kapalná paliva (benzin, nafta i LPG). Vozidlo na zemní plyn je sice o cca deset procent dražší, vyšší investice je ale návratná již po ujetí cca 40.000 kilometrů. Řidiči nemusejí mít ani obavy, že by s vozidlem na zemní plyn nestačili dojet k další čerpací stanici. Sériově vyráběné vozy mají totiž kombinované systémy, takže po spotřebování CNG jede auto automaticky nebo po přepnutí tlačítka na přístrojové desce i na benzin. Hustota pump v ČR postupně poroste, během 12let jich bude asi 400.
"Využití CNG, neboli stlačeného zemního plynu, je velmi dobrým řešením při současném nedostatku ropy a rostoucích cenách pohonných hmot. CNG je nejlevnější palivo v České republice a jeho spalování motorem vozidla má minimální dopady na životní prostředí," říká Josef Kastl, generální sekretář České plynárenské unie. CNG je dnes osvobozeno od spotřební, resp. ekologické daně a od příštího roku se na jeho využívání má vztahovat i nulová silniční daň.
V současné době se na českém trhu prodávají sériově vyráběné CNG vozy Opel, Fiat, Renault, Volkswagen, Citroën aj. Prodej CNG vozů připravuje také Škoda Auto, a. s.
V dubnu 2008 na veletrhu v Lipsku si návštěvníci mohli prohlédnout více než 20 modelů sériově vyráběných CNG vozidel (Hyundai, Audi, Mercedes, Ford aj.). Zájem návštěvníků byl obrovský.
Ve světě jezdí dnes na zemní plyn 7, 5 miliónů vozidel v 60 zemích a odhaduje se, že v roce 2020 jich bude registrováno více než 65 milionů. To představuje nejen každoroční nárůst kolem 18 %, ale především to znamená úsporu 7 milionů barelů ropy denně. V ČR jezdí v současnosti více než tisíc vozidel s pohonem na CNG, z nichž cca 215 je autobusů v městské hromadné i meziměstské linkové dopravě, okolo 750 osobních a dodávkových vozů, 8 nákladních vozidel, čistící vozidla pro údržbu komunikací a svozová vozidla odpadu, 14 vysokozdvihů a 2 rolby. Meziroční nárůst v ČR dosáhl 90 %.
Pro více informací kontaktujte ČPU, paní Markétu Schauhuberovou
na adrese Novodvorská 82/803, 142 01 Praha 4, tel: +420 241 027 877, e-mail: schauhuberova@cpu.cz, www.cpu.cz
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk