Tiskové zprávy
Partnerství Zelená úsporám: Program partnerství Zelená úsporám pomáhá snižovat rodinné rozpočty až o stovky korun ročně
Včera představil program Partnerství Zelená úsporám pokračování kampaně pro rok 2011, kterou na podporu energeticky nejúspornějších domácích spotřebičů vytvořilo pro širokou veřejnost Ministerstvo životního prostředí a Státní fond životního prostředí. Součástí kampaně bude spotřebitelská soutěž a roadshow, která navazuje na kreativní ideu „Zloději energie“. Celý kreativní koncept kampaně pracuje s vtipnou nadsázkou zlodějů v domácnosti a realizuje ho komunikační skupina Mather. Má vést širokou veřejnost k zamyšlení o úsporách za elektrickou energii v rodinném rozpočtu a pomáhat ke konkrétním nákupním rozhodnutím.
„Kampaň bude probíhat především v první polovině roku 2011 a bude cílit na širokou veřejnost, důraz však bude kladen na spotřebitele, kteří aktivně ovlivňují výdajovou stránku rodinného rozpočtu a zároveň přemýšlí o svém přístupu k životnímu prostředí,“ řekl Juraj Krivošík, ze SEVEn, Střediska pro efektivní využívání energie, o.p.s., které je organizátorem programu Partnerství Zelená úsporám.
“Program Partnerství Zelená úsporám vznikl na podporu zodpovědného přístupu k životnímu prostředí u každého jednotlivce. Kampaň realizovaná v celkovém nákladu 2,5 milionu Kč zábavným a nenásilným způsobem motivuje veřejnost k nákupu nejúspornějších spotřebičů a vede tak k celkovému snížení energetické náročnosti společnosti,“ řekl Tomáš Kažmierski, ředitel odboru nástrojů politiky životního prostředí z Ministerstva životního prostředí.
Vizuální část kampaně byla připravena ve spolupráci s portugalským výtvarníkem a profesionálem oboru 3D vizualizace José Alvasem da Silvou a českým fotografem Lukášem Havlenou.
Celorepubliková spotřebitelská soutěž bude navázána na internetovou mikrostránku, fungující v rámci webových stránek www.zelenausporam-partnerstvi.cz. Roadshow bude probíhat v pěti obchodních centrech v Praze, Brně a Plzni. Vtipnou formou bude upozorňovat na to, jak nás doma spotřebiče dokážou okrádat. „Stáří spotřebičů v České republice jasně ukazuje, že potenciál k úsporám v domácnostech rozhodně je. Například chladničky v průměru dosahují stáří téměř 10 let. Přitom spotřeba současných nejúspornějších typů ledniček je až třikrát nižší než tomu je u výrobků, které pochází z počátku 90. let,“ řekl Martin Sailer, generální ředitel Sdružení evropských výrobců domácích spotřebičů, partner programu.
--------------------------------------------------------------------------
Program Partnerství Zelená úsporám je součástí programu Zelená úsporám a věnuje se problematice elektrospotřebičů, je nedotační a neposkytuje finanční podporu na jejich nákup. Přináší spotřebitelům informace a návod, jaké spotřebiče mohou být nejúspornější, jak je provozovat a recyklovat po ukončení jejich provozu. Kritéria pro zapojení konkrétních výrobků do programu jsou nastavena tak, že je splní pouze energeticky nejúspornější výrobky dostupné na našem trhu. Účast v programu si nelze koupit ani formou reklamy, ani sponzorstvím. Více informací na www. zelenausporam-partnerstvi.cz
Program Partnerství Zelená úsporám zaštiťuje:
Ministerstvo životního prostředí, www.mzp.cz
Státní fond životního prostředí ČR, www.sfzp.cz
Organizací programu bylo pověřeno:
SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., www.svn.cz
Spoluorganizátoři tiskové konference
CECED CZ – Sdružení evropských výrobců domácích spotřebičů, www.cecedcz.cz
PRE, www.energetickyporadce.cz
Jose Alves da Silva, http://josealvessilva.daportfolio.com, portugalský profesionál v oblasti 3D vizualizace, který získal celou řadu mezinárodních ocenění včetně nejvyššího ocenění v rámci soutěže CGSociety Challenge XXIV. Jeho díla byla prezentována v celé řadě profesních časopisů jako je například Exotique či 3D Creative.
Lukáš Havlena, www.zoomproduction.cz,
Komunikační skupina Mather, www.mather.cz, poskytuje ucelenou nabídku reklamních a marketingových služeb a umožňuje tak klientům efektivně a flexibilně řídit a uskutečňovat jejich komunikační aktivity. Skupinu tvoří Mather Communications, Mather Public Relations, Mather Activation, Mather Advertures a Mather RMG (dříve RMG Connect).
„Kampaň bude probíhat především v první polovině roku 2011 a bude cílit na širokou veřejnost, důraz však bude kladen na spotřebitele, kteří aktivně ovlivňují výdajovou stránku rodinného rozpočtu a zároveň přemýšlí o svém přístupu k životnímu prostředí,“ řekl Juraj Krivošík, ze SEVEn, Střediska pro efektivní využívání energie, o.p.s., které je organizátorem programu Partnerství Zelená úsporám.
“Program Partnerství Zelená úsporám vznikl na podporu zodpovědného přístupu k životnímu prostředí u každého jednotlivce. Kampaň realizovaná v celkovém nákladu 2,5 milionu Kč zábavným a nenásilným způsobem motivuje veřejnost k nákupu nejúspornějších spotřebičů a vede tak k celkovému snížení energetické náročnosti společnosti,“ řekl Tomáš Kažmierski, ředitel odboru nástrojů politiky životního prostředí z Ministerstva životního prostředí.
Vizuální část kampaně byla připravena ve spolupráci s portugalským výtvarníkem a profesionálem oboru 3D vizualizace José Alvasem da Silvou a českým fotografem Lukášem Havlenou.
Celorepubliková spotřebitelská soutěž bude navázána na internetovou mikrostránku, fungující v rámci webových stránek www.zelenausporam-partnerstvi.cz. Roadshow bude probíhat v pěti obchodních centrech v Praze, Brně a Plzni. Vtipnou formou bude upozorňovat na to, jak nás doma spotřebiče dokážou okrádat. „Stáří spotřebičů v České republice jasně ukazuje, že potenciál k úsporám v domácnostech rozhodně je. Například chladničky v průměru dosahují stáří téměř 10 let. Přitom spotřeba současných nejúspornějších typů ledniček je až třikrát nižší než tomu je u výrobků, které pochází z počátku 90. let,“ řekl Martin Sailer, generální ředitel Sdružení evropských výrobců domácích spotřebičů, partner programu.
--------------------------------------------------------------------------
Program Partnerství Zelená úsporám je součástí programu Zelená úsporám a věnuje se problematice elektrospotřebičů, je nedotační a neposkytuje finanční podporu na jejich nákup. Přináší spotřebitelům informace a návod, jaké spotřebiče mohou být nejúspornější, jak je provozovat a recyklovat po ukončení jejich provozu. Kritéria pro zapojení konkrétních výrobků do programu jsou nastavena tak, že je splní pouze energeticky nejúspornější výrobky dostupné na našem trhu. Účast v programu si nelze koupit ani formou reklamy, ani sponzorstvím. Více informací na www. zelenausporam-partnerstvi.cz
Program Partnerství Zelená úsporám zaštiťuje:
Ministerstvo životního prostředí, www.mzp.cz
Státní fond životního prostředí ČR, www.sfzp.cz
Organizací programu bylo pověřeno:
SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., www.svn.cz
Spoluorganizátoři tiskové konference
CECED CZ – Sdružení evropských výrobců domácích spotřebičů, www.cecedcz.cz
PRE, www.energetickyporadce.cz
Jose Alves da Silva, http://josealvessilva.daportfolio.com, portugalský profesionál v oblasti 3D vizualizace, který získal celou řadu mezinárodních ocenění včetně nejvyššího ocenění v rámci soutěže CGSociety Challenge XXIV. Jeho díla byla prezentována v celé řadě profesních časopisů jako je například Exotique či 3D Creative.
Lukáš Havlena, www.zoomproduction.cz,
Komunikační skupina Mather, www.mather.cz, poskytuje ucelenou nabídku reklamních a marketingových služeb a umožňuje tak klientům efektivně a flexibilně řídit a uskutečňovat jejich komunikační aktivity. Skupinu tvoří Mather Communications, Mather Public Relations, Mather Activation, Mather Advertures a Mather RMG (dříve RMG Connect).
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk