Tiskové zprávy
Pardubický kraj: Prohlášení Zastupitelstva Pardubického kraje k situaci na železnici
26. června 2003 | Pardubický kraj
Zastupitelstvo Pardubického kraje se na svém jednání 24. června 2003 zabývalo mimořádně situací v osobní železniční dopravě.
České dráhy předložily kraji požadavek na úhradu ztráty z osobní dopravy ve výši přes 220 mil. Kč.
Pardubický kraj však dosud hradil částku méně než poloviční a s touto výší uvažuje i v rozpočtu na příští rok. Z tohoto důvodu České dráhy hodlají kraji předložit smlouvu, v níž nebude uvedeno deset regionálních tratí. Tyto tratě by dráhy provozovaly na své podnikatelské riziko.
„Máme oprávněné obavy, že v případě nepříznivého vývoje může v průběhu roku 2004 dojít k zastavení osobní dopravy na těchto tratích. A to je pro nás nepřijatelné,“ řekl Miloslav Macela, radní zodpovědný za dopravu.
Kraj proto bude trvat na tom, aby ve smlouvě byly uvedeny všechny tratě.
„V návrhu nového jízdního řádu již chybí trať mezi Chrudimí a Heřmanovým Městcem, přestože byla v požadavku na úhradu ztráty uvedena,“ dodal Macela.
Pardubický kraj chce iniciovat jednání na nejvyšší úrovni s Ministerstvem dopravy a Generálním ředitelstvím Českých drah.
„V podobné situaci jsou i ostatní kraje v České republice. Stát musí zvážit, zda podpora osobní dopravy je jeho prioritou. České dráhy zároveň musí hledat úspory také ve vlastní organizační struktuře,“ vysvětluje Macela.
Text prohlášení:
PROHLÁŠENÍ ZASTUPITELSTVA PARDUBICKÉHO KRAJE
k návrhům jízdního řádu Českých drah pro období 2003/2004
a způsobu hrazení ztráty z veřejné drážní osobní dopravy
Pardubický kraj obdržel návrh jízdního řádu Českých drah a.s. pro období 2003/2004 a vyčíslení ztráty z osobní dopravy:
Pardubický kraj:
1. Nesouhlasí s požadovanou výší a způsobem úhrady ztráty ve veřejné drážní osobní dopravě.
2. Nesouhlasí s návrhem vyčlenění 10 regionálních tratí v Pardubickém kraji ze smlouvy o veřejném závazku a záměrem zastavení provozu na trati 017 Chrudim-město – Heřmanův Městec od doby platnosti nového jízdního řádu Českých drah.
3. Žádá Ministerstvo dopravy ČR a Generální ředitelství Českých drah o svolání jednání se všemi kraji ČR k problematice financování ztrát ve veřejné drážní dopravě a způsobu prokazování této ztráty ze strany Českých drah.
Prohlášení bylo přijato hlasy všech přítomných členů zastupitelstva.
České dráhy předložily kraji požadavek na úhradu ztráty z osobní dopravy ve výši přes 220 mil. Kč.
Pardubický kraj však dosud hradil částku méně než poloviční a s touto výší uvažuje i v rozpočtu na příští rok. Z tohoto důvodu České dráhy hodlají kraji předložit smlouvu, v níž nebude uvedeno deset regionálních tratí. Tyto tratě by dráhy provozovaly na své podnikatelské riziko.
„Máme oprávněné obavy, že v případě nepříznivého vývoje může v průběhu roku 2004 dojít k zastavení osobní dopravy na těchto tratích. A to je pro nás nepřijatelné,“ řekl Miloslav Macela, radní zodpovědný za dopravu.
Kraj proto bude trvat na tom, aby ve smlouvě byly uvedeny všechny tratě.
„V návrhu nového jízdního řádu již chybí trať mezi Chrudimí a Heřmanovým Městcem, přestože byla v požadavku na úhradu ztráty uvedena,“ dodal Macela.
Pardubický kraj chce iniciovat jednání na nejvyšší úrovni s Ministerstvem dopravy a Generálním ředitelstvím Českých drah.
„V podobné situaci jsou i ostatní kraje v České republice. Stát musí zvážit, zda podpora osobní dopravy je jeho prioritou. České dráhy zároveň musí hledat úspory také ve vlastní organizační struktuře,“ vysvětluje Macela.
Text prohlášení:
PROHLÁŠENÍ ZASTUPITELSTVA PARDUBICKÉHO KRAJE
k návrhům jízdního řádu Českých drah pro období 2003/2004
a způsobu hrazení ztráty z veřejné drážní osobní dopravy
Pardubický kraj obdržel návrh jízdního řádu Českých drah a.s. pro období 2003/2004 a vyčíslení ztráty z osobní dopravy:
Pardubický kraj:
1. Nesouhlasí s požadovanou výší a způsobem úhrady ztráty ve veřejné drážní osobní dopravě.
2. Nesouhlasí s návrhem vyčlenění 10 regionálních tratí v Pardubickém kraji ze smlouvy o veřejném závazku a záměrem zastavení provozu na trati 017 Chrudim-město – Heřmanův Městec od doby platnosti nového jízdního řádu Českých drah.
3. Žádá Ministerstvo dopravy ČR a Generální ředitelství Českých drah o svolání jednání se všemi kraji ČR k problematice financování ztrát ve veřejné drážní dopravě a způsobu prokazování této ztráty ze strany Českých drah.
Prohlášení bylo přijato hlasy všech přítomných členů zastupitelstva.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk