https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/projekt-vysokorychlostni-trate-do-drazdan-postupuje-do-dalsi-faze
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: Projekt vysokorychlostní tratě do Drážďan postupuje do další fáze

18. ledna 2019 | MD ČR
Práce na projektové přípravě výstavby vysokorychlostního spojení z Prahy do Drážďan intenzivně pokračují. Příprava studie proveditelnosti je aktuálně ve druhé etapě. Ke kompletnímu dokončení dokumentů, které vyhodnotí ekonomickou efektivitu celého projektu a vyberou výslednou variantu technického řešení pro další projektovou přípravu, by mělo dojít v druhé polovině letošního roku. Při dnešním jednání v Drážďanech to zaznělo na schůzce mezi českým ministrem dopravy Danem Ťokem a jeho saským protějškem Martinem Duligem. Ministři řešili také propojení železnice mezi Rumburkem a Seifhennersdorfem nebo obnovení spojení mezi Moldavou a Freibergem.

„Nová vysokorychlostní trať do Drážďan patří mezi prioritní spojení, po jejím dokončení se zkrátí cesta z Prahy do Drážďan na jednu hodinu a současně odvede část dopravy z dlouhodobě přetížené trati v údolí Labe“, říká ministr dopravy Daň Ťok. Součástí plánované tratě je také 26 kilometrů dlouhý tunel přes Krušné hory. V současné době Správa železniční dopravní cesty společně s Deutsche Bahn (DB NETZ) řeší jeho technické parametry.

Ministři dopravy v rámci dnešního jednání hovořili také o vybudování nového čtyřkilometrového přeshraničního spojení mezi Rumburkem a Seifhennersdorfem, kterým by se prodloužilo dnes už existující železniční spojení Děčín – Sebnitz – Dolní Poustevna – Rumburk a spojit jej s tratí Varnsdorf – Zittau – Hrádek nad Nisou – Liberec.

Tématem jednání bylo rovněž silniční spojení mezi Lobendavou a Neustadtem, o jejíž vybudování se dlouhodobě zajímá jak Sasko, tak i Ústecký kraj. Saská strana při jednání uvedla, že se bude zabývat ekonomickou náročností tohoto projektu, který by umožnil jednoduší cestování. Tzv. Drážďanka je v současnosti přeshraniční turistická stezka a pro běžný automobilový provoz je uzavřená.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist