Miroslav Patrik "> Proti odstavnému nádraží v Brně byla podána žaloba. Soud řeší vykácení téměř pěti set stromů - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/proti-odstavnemu-nadrazi-vbrne-byla-podana-zaloba-soud-resi-vykaceni-temer-peti-set-stromu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Děti Země: Proti odstavnému nádraží v Brně byla podána žaloba. Soud řeší vykácení téměř pěti set stromů

29. února 2008 | Děti Země
Autor: Miroslav Patrik, tel: 603 574 289
Krajský soud v Brně se zabývá žalobou Dětí Země proti rozhodnutí vykácet na místě právě budované první části odstavného nádraží pro opravy a čištění vlaků a vagónů 476 stromů na ploše více než šesti hektarů.

Brněnský magistrát totiž odvolání Dětí Země zamítl, aniž podle nich byla jednoznačně stanovena náležitá náhradní výsadba. Výstavbu nádraží za 2,87 mld. Kč od října 2007 do května 2009 provádí sdružení Brněnský drak, jehož členy jsou OHL ŽS, a. s. a SKANSKA, a. s.

„Celé řízení i rozhodnutí se nám zdá podivné, neboť v Brně se vždy bojuje proti kácení každého stromu a tady jich je téměř pět set a je ticho. Také se třeba požaduje aspoň adekvátní výsadba jako kompenzace za ekologickou újmu a tady se má údajně budovat nějaké biocentrum na soutoku Svratky a Svitavy a biokoridor podél Svratky, i když ty projekty a tu náhradní výsadbu vůbec nikdo neviděl," upozorňuje Miroslav Patrik z Dětí Země.

Soud žalovanému rozhodnutí sice nyní přiznal odkladný účinek, tzn. do doby vydání rozsudku není pravomocné a nemělo by se tedy stromům nic stát, nicméně ty už byly vykácené a sdružení Brněnský drak na vybrané ploše MČ Brno-jih (viz odkazy na mapy níže a 5 fotek v příloze) mohutně buduje základy stavby.

„I když jsou už stromy zlikvidované, tak z právního hlediska bude pro nás důležité, pokud dodatečně prosadíme náhradní výsadbu kolem patnácti set stromů,“ doplňuje dále Patrik, který má také vážné pochybnosti o tom, zda stromy byly opravdu káceny až po nabytí pravomocnosti žalovaného rozhodnutí loni v listopadu.

Jde zřejmě o jedinou žalobu proti první části odstavného nádraží v Brně. Naopak kvůli odsunu osobního nádraží o 800 metrů na jih byly už loni v srpnu podány čtyři žaloby proti vydání územního rozhodnutí. Odkladný účinek jim ale Krajský soud v Brně nepřiznal.

Podle plánu magistrátu z dubna 2006 se první část odstavného nádraží měla stavět již v prosinci 2006. Začalo se však až v říjnu 2007, neboť se projektově nezvládlo vše připravit a vydat potřebná rozhodnutí.


Vybraná místa, kde se má 1. část odstavného nádraží v Brně nacházet:

1) Zelená plocha uprostřed
2) Křižovatka tratě se Sokolskou ul.


Důležité internetové stránky:

1) koalice Nádraží v centru
2) Europoint Brno

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist